- 3 - De heer v.d. Broek vindt het een goede zaak dat dit stuk wordt betrok ken bij het verkeersveiligheidsplan. In de stukken staat dat het gaat om wegen waar te hard gereden wordt. Binnen 3 weken zou een dergelijke weg aangemeld moeten worden bij het betreffende Orgaan. Deze 3 weken zijn inmiddels verstreken en men heeft nu niet meer de mogelijkheid om 50% subsidie in de wacht slepen wanneer er maatregelen getroffen moeten worden. Hij vraagt zich nu af waarom een en ander niet is aangemeld en bovendien verneemt hij graag of de gemeente Zundert nu de subsidie mis dreigt te lopen. Wethouder Adriaensen zegt dat de subsidiegelden blijven staan op voorwaarde dat men vóór eind 1996 een verkeersveiligheidsplan heeft vastgesteld. De vermelde projecten kunnen voor ten hoogste 50% gesub sidieerd worden uit de pot POV. Er wordt nu snel gewerkt aan het verkeersveiligheidsplan waardoor dergelijke kwesties aan de orde kunnen worden gesteld en waardoor men ook in aanmerking kan komen voor de subsidie. POV stelt heel duidelijk dat gemeenten die tot eind 1997 een project in het kader van de verkeersveiligheid aanmelden, in aanmerking komen voor de subsidie. X Uitnodiging van de Stichting Nationale Milieu Estafette om deel te nemen aan de eerste etappe van de Deltapad Milieu Estafette op 25 mei 1996. De heer Verheijen heeft vernomen dat de tocht waar wethouder Adriaen sen aan deel heeft genomen een prachtige tocht was. De Stichting vraagt een financiële bijdrage en hij verneemt dan ook graag hoe het college hier mee om denkt te gaan. Wellicht kan de kwestie worden besproken in de commissie Welzijn. Wethouder Verheijen is het ontgaan dat er sprake is van een subsidie verzoek maar een en ander wordt nogmaals nagekeken. Het college heeft gesponsord omdat dit te maken heeft met de Milieu Estafette en de prestatie die wethouder Adriaensen heeft geleverd. De sponsorgelden gaan naar de Stichting. Wethouder Adriaensen merkt op dat hij 14 kilometer heeft meegelopen. De subsidiëring voor de tochten komt rechtstreeks ten goede aan de Provinciale Landschappen. De beschikbare bedragen worden direkt overgemaakt. Provinciale Landschappen besteden het geld aan het aankopen van gronden. XII Herhaald verzoek van A. Keijzers om maatregelen te treffen tegen het sluipverkeer in het Schoolpad. De heer van Aert merkt op dat ook hier naar het verkeersveiligheids plan wordt verwezen. Beleid maken op lange termijn komt neer op plannen maken, een onderzoeksbureau inschakelen enz. Het CDA is van mening dat dit probleem al heel lang bekend is en dat het een taak van de raad is om het probleem op te lossen. Snellere oplossingen zijn voorhanden. De commissie Openbare Werken en Bedrijven (OWB) ziet dan ook tijdens de eerstvolgende vergadering een advies van het college graag tegemoet. De heer van Tichelt sluit zich aan bij de woorden van de heer van Aert dat dit probleem al jaren aan de orde is. De burgers aldaar wachten al veel te lang op een definitief antwoord. De WD verzoekt het college dan ook om op zo kort mogelijke termijn een gespreksavond te beleggen met de bewoners van het schoolpad zodat in overleg met elkaar kan worden gesproken over het al dan niet oplossen van de problematiek. De heer Jacobs sluit zich aan bij de woorden van de vorige sprekers en d:\notulen\mei96

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1996 | | pagina 180