- 21 - gebruik van beton. Op den duur is dit goedkoper. Ook met asfalt heeft men geen problemen. De fractie Werknemersbelangen is van mening dat er zoveel mogelijk fietspaden aangelegd dienen te worden. Wellicht dat volgende keer de fietspaden toch wat breder gemaakt kunnen worden. Dhr, v.d. Broek kan instemmen met het voorstel maar hij wil het college van burgemeester en wethouders wel het advies geven om tijdens de onderhande lingen met de aannemer duidelijk aan te laten geven welke extra jaarlijkse onderhoudskosten beton met zich meebrengt. Men wil een fietspad waar men niet binnen korte termijn problemen krijgt bij in- en uitritten. Dhr. Jacobs voelt niets voor de laatste visie van dhr. v.d. Broek. Het is duidelijk dat fietspaden schade ondervinden op plaatsen waar landbouwver- keer de fietspaden betreedt. De voorzitter vindt deze discussie thuishoren binnen de commissie. Hij vat samen dat de fractie van het CDA zich kan verenigen met het voorstel. Besluit De raad besluit conform het voorstel van burgemeester en wethouders. 13Voorstel tot het beschikbaar stellen van een krediet van 48.000, voor het aanpassen van de rioolaansluitinq Leeuwerikstraat/Wern- houtseweq Besluit De raad besluit conform het voorstel van burgemeester en wethouders. 14Voorstel tot het beschikbaar stellen van een krediet van 39.900, ten behoeve van de realisatie van verkeersrequlerende maatregelen. Dhr. Jacobs gaat akkoord met het krediet en de maatregelen die genomen worden in de Akkermolenweg. Het gaat om de oprit naar het sportcomplex. Hij vindt het daarbij niet juist dat het verkeer ontmoedigd wordt en langs een weg wordt geleid waar het momenteel weer wat beter gaat. Dhr. Adriaensen geeft aan dat het gaat om de veiligheid van de Akkermolen weg. In februari 1992 is er ook een discussie gevoerd over de veiligheid van de Akkermolenweg. Er is een krediet gevoteerd voor de herstrating. De fractie Groen Zundert heeft toen aangegeven dat de weg ook veilig gemaakt moest worden. Er zouden verkeersbelemmerende maatregelen genomen moeten worden. Dit voorstel zou onderzocht moeten worden. Uiteindelijk is dit dan toch gebeurd. Hij kan de woorden van dhr. Jacobs wel enigszins onderschrij ven. Het verkeer wordt ergens anders naartoe geleid. Het gaat wel om de veiligheid. Destijds heeft men ook aangegeven dat het wellicht goed is om een fietspad aan te leggen en te verbreden. Dat gebeurt helaas niet. Wellicht dat dit in nu wel kan. De fractie Groen Zundert is het eens met het voorstel. Dhr. Verheijen verbaast zich over het feit dat de verkeerscommissie een lid van de VAC niet gewenst acht. Met name vanuit deze commissie kunnen knel punten omtrent verkeersveiligheid naar voren worden gebracht. Dhr. Verheij- en is van mening dat het wel degelijk gewenst is om een afgevaardigde toe te laten. Dhrvan Aert vindt dat er op zich een goede oplossing is gevonden. De verhoging op het pad van het sportcomplex is verkeersremmendDe fractie vraagt zich af of de markering wel een remmende werking heeft. Dhr. van Aert is van mening dat het meer een aandachtspunt is. In de Willem Pas- stoorsstraat zijn de aandachtspunten ook niet meer zodanig dat het verkeersremmend werkt. Het heeft dus een beperkte werking. Wellicht dat het goedkoper is om met verf een voetgangersoversteekplaats aan te brengen. De voorzitter is van mening dat de functie van de wegen tegen elkaar

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1995 | | pagina 50