- 20 - stemming worden gebracht. Op die manier kan hij een en ander overleggen met zijn fractiegenoten. Ten aanzien van het onderhavige plan is gekozen voor een andere opzet als bij de reconstructie van de Wernhoutseweg. De fractie Werknemersbelangen kan zich echter voorstellen dat op een andere manier te werk gegaan diende te worden. Een groot pluspunt was daarbij dat is gekozen voor reconstructie in plaats van herbestrating. Ook een goede zaak is dat de commissieleden werd gevraagd met ideeën te komen. Vervolgens vraagt de heer Jacobs in hoeverre hij bandopname of notulen van de informatieavond mag kopiëren en verspreiden. Ten aanzien van het voorstel zelf zegt de heer Jacobs dat zijn fractie tegen het aanbrengen van een verkeerssluis is. Ook de fractie Werknemersbe langen is van mening dat bij de werkzaamheden zoveel mogelijk rekening moet worden gehouden bij aansluiting op een eventuele zuidelijke rondweg. Voorts is hij voorstander van het dempen van de sloot en voor de aanleg van gescheiden fietspaden in plaats van verhoogde fietspaden. De fractie van de heer Jacobs pleit voor bestrating met de bestaande klinkers, waardoor een bepaald landelijk beeld wordt verkregen. Dat de gekozen lantaarnpalen naar de mening van Werknemersbelangen niet bepaald de schoonheidsprijs verdienen is bekend. Ingestemd kan worden met de oplossing van het knelpunt in het stuk tussen de Burgemeester Manderslaan en de Oude Gasthuisweg. Tot slot zegt de heer Jacobs vernomen te hebben dat er in de toekomst wellicht steeds vaker elektronisch op snelheid zal worden gecontroleerd. Het is wellicht een goede zaak dat bij de uitvoering van de werkzaamheden reeds rekening wordt gehouden met elektronische snelheidscontrole. De heer v. Tichelt zegt dat zijn fractie instemt met het voorstel. Wel dient te worden opgemerkt, dat de WD bepaald niet zit te wachten op het aanbrengen van een extra obstructie in het middelste gedeelte van de Meirseweg. Wethouder v.d. Kloot antwoordt dat er altijd verschil van mening zal blijven bestaan over de vraag welke procedure moet worden gevolgd. Zowel de politieke partijen als de bewoners wensen op een zo vroeg mogelijk moment bij de zaak betrokken te worden. Naar zijn mening is ten aanzien van de reconstructie van de Meirseweg gekozen voor een prima procedure, hoewel daarbij opgemerkt dient te worden dat de tijdsplanning aan de krappe kant was. De verkeerstechnische uitgangspunten zijn vastgesteld in de Verkeers- commissie. Een aantal van deze uitgangspunten zijn op schrift gesteld en voorgelegd aan de leden van de commissie OWB. Naar aanleiding daarvan is een plan ontworpen. Al snel werd duidelijk dat een en ander financieel niet haalbaar was. Hierdoor is enige vertraging ontstaan. Het college heeft deze periode echter benut om de bewoners van de Meirseweg te informeren over de plannen, zodat ook zij op- of aanmerkingen op het plan konden maken. Een verheugende zaak is dat de meeste suggesties van de bewoners goed inpasbaar bleken. Een straat reconstrueren waar iedereen volledig mee akkoord is, is uiteraard niet mogelijk. Wethouder v.d. Kloot bestrijdt het dan ook ten zeerste als wordt gesteld dat slordig is omgesprongen met de mogelijkheden tot inspraak en met het verstrekken van informatie aan de bewoners. Uit de discussie in de commissie OWB bleek al snel dat niemand voorstander was van het aanbrengen van een fysieke verkeerssluis. Unaniem was men van mening dat slechts sprake kon zijn van een visuele sluis. Ter compensatie zou verderop in de straat een bepaalde belemmering worden aangebracht. Op advies van de bewoners is gekozen om daarnaast nog een extra snelheidsrem mer aan te brengen. Omtrent de aanleg van parkeerplaatsen heeft hij de bewoners medegedeeld dat kleine wijzigingen mogelijk zijn, maar dat het niet zo kan zijn dat het totale plan wordt gewijzigd. Sommige parkeerplaat sen zullen iets groter uitvallen, andere iets kleiner. Dergelijke zaken

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1995 | | pagina 155