-22- van de evaluatie is aangebroken. Dhr. v.d. Broek heeft gevraagd of de mogelijkheid bestaat om de verkeerscommissie te evalueren evenals de fases in het komplan. Voordat de commissie Verkeer in overleg treedt met de commissie Openbare Werken, wil hij dit eerst binnen die commissie Verkeer bespreken. Wanneer men daar zijn goedkeuring geeft aan dit overleg zal wethouder v.d. Kloot die voorzitter is van deze commissie, op korte termijn een afspraak maken met de commissie Openbare Werken. Op die manier kan men een aantal verkeersmaatregelen die zijn genomen of nog worden uitgevoerd opnieuw overwegen. Wethouder v.d. Kloot kan niet van te voren zeggen dat hij de commissieleden bij een evaluatie zal betrekken. De commissie Verkeer is een commissie die is benoemd vanuit de raad en een andere verantwoording heeft dan een direct gekozen commissie. Dhr. Damen merkt op dat wethouder v.d. Kloot in de antwoorden heeft aangegeven dat het college er geen problemen mee heeft om de leden van de commissie Verkeer van gedachten te laten wisselen met de commissie Openbare Werken omtrent het functioneren van die commissie Verkeer en de relatie tussen de commissie Openbare Werken en de gemeenteraad. In feite gaat dhr- v.d. Kloot dus een stap verder want ook de gemeenteraad wordt erbij betrokken. Wethouder v.d. Kloot onderkent dit niet maar geeft aan dat hij de leden toch eerst op de hoogte moet brengen van dit overleg. De vraag omtrent de uitvoering van de Stuyvezandseweg in 4,5 meter verwondert hem in hoge mate. Onlangs is er een tamelijke vrije discussie gevoerd omtrent de aanpak van de Stuyvezandseweg en de Meirseweg. Er was een hoge mate van concencus omtrent het feit dat de Stuyvezandseweg een landbouwweg zou moeten worden. Tevens zou deze weg voornamelijk bestemd zijn voor de plaatselijke bedrij ven. Verkeer vanuit de bebouwde kom moest op zijn minst geweerd worden. Naar aanleiding daarvan heeft dhr. v.d. Kloot een aantal gesprekken gehad met bewoners van de Stuyvezandseweg. Hij heeft hen toegezegd dat de Stuyvezand seweg nooit ontsluitingsweg zou worden. Die toezegging heeft hij mogen geven omdat die toezegging zich beriep op een structuurvisie die met volledige instemming van de raad is aangenomen. Hij acht het dan ook correct om zoveel mogelijk te trachten te veel ontsluiting aan de betref fende weg te geven. Daarbij moet gezegd worden dat een reconstructie van 4 meter in asfalt een passende constructie is. Iedereen was het daarmee eens. Het verwondert hem derhalve dat men nu op de uitgangspunten terug wenst te komen. Hij wil overwegen om over te gaan tot een reconstructie van 4,5 meter. Hier zitten echter wel bezwaren aan vast. Het gaat hier met name om de grondverwerving. Wethouder v.d. Kloot geeft aan dat de APV op 28 november op de agenda van de commissievergadering Algemeen Bestuur komt te staan. Op het Oranjeplein mogen vrachtwagens een uur geparkeerd staan. De politie kan dan ook niet overgaan tot verbaliseren omdat men altijd beweert de maximum parkeertijd nog niet te hebben overschreden. De wethouder stelt dan ook voor om aan de parkeertijd van een uur iets te veranderen. Hij geeft uitdrukkelijk aan wanneer hier niets aan wordt gedaan men niets aan dit probleem kan doen. Het gaat hier met name om het Oranjeplein en het Jan Koekenplein. Men kan in overweging nemen of men de frietkraam op het Jan Koekenplein wellicht ergens anders kan plaatsen. Ook wil men iets gaan doen aan het plaatsen van auto's op de uitritten van dit plein. Dit wil men bijv. gaan doen middels het plaatsen van het bordje uitrit. Aan de andere kant moeten mensen zelf de verantwoordelijkheid nemen om andere auto's niet klem te zetten. De wethouder geeft toe dat het terrein achter de brandweerkazerne momenteel

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1994 | | pagina 268