-19- is parkeervakken aan te brengen. Zijn fractie heeft het college echter al meermalen gewezen op de overlast op het Jan Koekenplein, met name 's avonds en in de weekends. Hier staan bijv. vrachtwagens en een frietkraam. Veel mensen is dit een doorn in het oog. Vooral de frietwagen staat regelmatig voor een deel op de rijbaan waardoor een normale doorgang vrijwel onmoge lijk is. Hij vraagt of het Ml mogelijk is om door middel van verkeersbor den dit plein vrij te maken van vrachtwagens. De voorzitter verzoekt de raad om tijdens de begroting niet al te veel in te gaan op hele kleine details. Dhr. Van Aert is echter van mening dat dit probleem al vele malen bij het college is voorgelegd. Er wordt nooit iets aangedaan. Daarom verzoekt hij het college dit mee te nemen naar het overleg met de politie. Tot slot brengt dhr. Van Aert het fietspadenplan ter sprake. Men wil de fietspaden gaan reconstrueren. Zijn fractie wil bij de volgende vergadering van de commissie Openbare Werken met een uitvoerig plan komen. Er moet nog gesproken worden met de landinrichtingscommissie en het waterschap. De voorzitter verduidelijkt dat het laatste punt geen vraag is maar een voorstel van de fractie van het CDA. Dhr. Damen constateert namens de fractie Werknemersbelangen met stijgende verbazing dat de voorzitter niet meer bereid is om alles tot in de details te bespreken. Dit in tegenstelling tot zijn opmerking aan het begin van de vergadering. De voorzitter onderbreekt hem met de mededeling dat een ieder op alle gedetailleerde vragen antwoord krijgt. Hij heeft echter de leden van de raad gevraagd om zich zoveel mogelijk tot beleidslijnen te beperken. Hij heeft een ieder verzocht om niet af te dwalen maar wanneer dit toch gebeurt krijgt men een beleefd antwoord. Dhr. Damen vindt het antwoord van het college omtrent de kruising bij de Wissel uitermate vreemd. Enerzijds vindt men deze kruising niet ideaal maar anderzijds wordt er niets aan gedaan en moeten de mensen maar aan deze situatie wennen. Zijn fractie voorziet grote problemen omdat dit een zeer onveilige plaats is. Hij verwacht dat er nog een voorstel van het college zal komen. De fractie van dhr. Damen ziet dualisme anders dan de fractie van het CDA. Zijn fractie is niet gevoelig voor het argument van het college dat er snel gewerkt moet worden aan de Stuyvezandseweg zodat het voorstel omtrent 4,5 meter komt te vervallen. Op het moment dat men de Stuyvezandseweg gaat asfalteren krijgt men te maken met een ontsluitingsweg. De breedte maakt op dat moment niets meer uit. Mensen zoeken de beste en snelste weg. Dit wordt de Stuyvezandseweg richting Rijsbergen, Breda. Je kunt natuurlijk zeggen dat het geen ontsluitingsweg is en derhalve maar 4 meter breed wordt. Hij wordt dan niet handig aangesloten wat op den duur problemen gaat geven. De mensen gebruiken hem ongetwijfeld wel als ontsluitingsweg. Je kunt dus beter praktisch handelen en inspringen op de situatie. Je maakt dan bijv. die ontsluiting naar de Bredaseweg door middel van een rotonde of een andere veilige en aanvaardbare mogelijkheid. Zijn fractie vreest dat men achteraf zal moeten zeggen dat de Stuyvzsandseweg inderdaad als ontslui tingsweg is gebruikt. Er moet dan extra geïnvesteerd worden om hier alsnog iets aan te doen. Wanneer dit voorstel bekeken wordt kan men tevens onderzoeken of men langs de weg fietspaden aan kan leggen. De fractie Werknemersbelangen is zeer benieuwd naar het voorstel wat er gaat komen omtrent de aanleg van fietspaden. Een goed plan zal zonder enige twijfel de steun van de fractie van dhr. Damen krijgen. Het wordt hoog tijd dat men stopt met het uitspreken van voornemens over het aanleggen van fietspaden. Het moet nu ook eindelijk eens gebeuren. Hij is blij dat een aantal

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1994 | | pagina 265