18 het verbeteren van wegen. Het krediet zou eveneens beter besteed kunnen worden door het ontlasten van de Molenstraat, hetgeen kan worden bewerk stelligd middels de aanleg van stukken rondweg van de Bredaseweg richting Akkermolenweg of Klein-Zundert en vanaf de Leeuwerikstraat tot de WildertsedijkWanneer dergelijke zaken zijn voltooid en het is financieel haalbaar kan worden nagedacht over verfraaiing van het geheel, maar een dergelijke verfraaiing dient geen prioriteit te hebben. Met betrekking tot de veiligheid van de fietsers merkt de heer Marijnissen op dat deze er niet beter op zal worden, omdat de fietspaden op sommige plaatsen niet breder zijn dan 75 centimeter. Het feit dat er niet geparkeerd mag worden waar de Molenstraat zo breed gemaakt kan worden als wenselijk is begrijpt zijn fractie niet. De parkeerplaatsen die worden opgeheven zijn bovendien die parkeerplaatsen waar het meest gebruik van wordt gemaakt. Het zou logischer zijn als er parkeerplaatsen zouden worden opgeheven in het smalste gedeelte van de Molenstraat. Er zijn weliswaar veel parkeerplaatsen aangelegd, maar daarbij moet worden opgemerkt dat er in het verleden ook sprake was van een zeer grote afspraak. Men kan immers nog steeds niet stellen dat er voldoende parkeerplaatsen zijn. De huidige parkeerplaatsen worden zeer intensief gebruikt. Tijdens de feestdagen bleek wederom dat het zeer moeilijk was om een vrije parkeerplaats te bemachti gen. Wanneer men er daarbij van uit gaat dat het autoverkeer in de komende jaren nog zal toenemen, zal het tekort aan parkeerplaatsen alleen nog maar toenemen. Er moeten dan ook parkeerplaatsen worden gecreëerd in plaats van opgeheven. Daarnaast zal er zoals gezegd van alles aan gedaan moeten worden om het verkeer in de Molenstraat te ontsluiten. Vandaar dat hij nogmaals wijst op het voorstel van zijn fractie om de parkeerplaatsen achter de 'Roskam' te ontsluiten via de ElisabethlaanDe fractie Werknemersbelangen is dan ook tegen het opheffen van parkeerplaatsen en het instellen van een parkeerverbod Een andere zaak die zijn fractie afkeurt is de wijze waarop gedacht wordt over de aanleg van invalideparkeerplaatsen. De aanleg van dergelijke parkeerplaatsen werd zelfs in de Verkeerscommissie gebagatelliseerd, hetgeen ten zeerste valt te betreuren. Gelukkig is een en ander in de inleiding door wethouder v.d. Kloot enigszins recht gezet. Wanneer mensen met een handicap aandacht voor hun problemen vragen, dient daar op een serieuze manier mee te worden omgegaan. Ten aanzien van de bushalte is de fractie van de heer Marijnissen er altijd tegen geweest om deze te plaatsen bij de kerk. Gelukkig is ook de wethouder tot deze conclusie gekomen. Zijn fractie zou er overigens meer voor voelen om de buslijn via de Veldstraat en de Willem Passtoorsstraat te leiden. Hiertoe kan uiteraard niet zonder meer worden overgegaan, omdat in eerste instantie in overleg moet worden getreden met de werkgroep die binnen deze wijken op dit front actief is. Een en ander betekent immers een ontlasting van de Molenstraat en er wordt bovendien een betere verbinding verkregen voor de inwoners van Klein- Zundert De heer Marijnissen zegt dat er 22 bezwaren zijn ingediend. Hij vreest echter dat de bezwaren op de gebruikelijke wijze zullen worden afgedaan en dat daar dan ook niet al te veel van valt te verwachten. Met betrekking tot het parkeerverbod is men van mening dat het wel is toegestaan om even te stoppen om geld uit een geld-automaat te halen. Sigaren kopen daarentegen is niet toegestaan. De heer Marijnissen verwacht hieromtrent in de praktijk dan ook de grootste moeilijkheden, omdat een en ander tot grote onduide lijkheden zal leiden. Tot slot zegt de heer Marijnissen dat gezien zijn betoog zijn fractie tegen het voorstel is. De heer Arnouts zegt dat hij bij de stukken het verslag van de openbare

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1994 | | pagina 20