18
het verbeteren van wegen. Het krediet zou eveneens beter besteed kunnen
worden door het ontlasten van de Molenstraat, hetgeen kan worden bewerk
stelligd middels de aanleg van stukken rondweg van de Bredaseweg richting
Akkermolenweg of Klein-Zundert en vanaf de Leeuwerikstraat tot de
WildertsedijkWanneer dergelijke zaken zijn voltooid en het is financieel
haalbaar kan worden nagedacht over verfraaiing van het geheel, maar een
dergelijke verfraaiing dient geen prioriteit te hebben.
Met betrekking tot de veiligheid van de fietsers merkt de heer Marijnissen
op dat deze er niet beter op zal worden, omdat de fietspaden op sommige
plaatsen niet breder zijn dan 75 centimeter. Het feit dat er niet
geparkeerd mag worden waar de Molenstraat zo breed gemaakt kan worden als
wenselijk is begrijpt zijn fractie niet. De parkeerplaatsen die worden
opgeheven zijn bovendien die parkeerplaatsen waar het meest gebruik van
wordt gemaakt. Het zou logischer zijn als er parkeerplaatsen zouden worden
opgeheven in het smalste gedeelte van de Molenstraat. Er zijn weliswaar
veel parkeerplaatsen aangelegd, maar daarbij moet worden opgemerkt dat er
in het verleden ook sprake was van een zeer grote afspraak. Men kan immers
nog steeds niet stellen dat er voldoende parkeerplaatsen zijn. De huidige
parkeerplaatsen worden zeer intensief gebruikt. Tijdens de feestdagen bleek
wederom dat het zeer moeilijk was om een vrije parkeerplaats te bemachti
gen. Wanneer men er daarbij van uit gaat dat het autoverkeer in de komende
jaren nog zal toenemen, zal het tekort aan parkeerplaatsen alleen nog maar
toenemen. Er moeten dan ook parkeerplaatsen worden gecreëerd in plaats van
opgeheven. Daarnaast zal er zoals gezegd van alles aan gedaan moeten worden
om het verkeer in de Molenstraat te ontsluiten. Vandaar dat hij nogmaals
wijst op het voorstel van zijn fractie om de parkeerplaatsen achter de
'Roskam' te ontsluiten via de ElisabethlaanDe fractie Werknemersbelangen
is dan ook tegen het opheffen van parkeerplaatsen en het instellen van een
parkeerverbod
Een andere zaak die zijn fractie afkeurt is de wijze waarop gedacht wordt
over de aanleg van invalideparkeerplaatsen. De aanleg van dergelijke
parkeerplaatsen werd zelfs in de Verkeerscommissie gebagatelliseerd,
hetgeen ten zeerste valt te betreuren. Gelukkig is een en ander in de
inleiding door wethouder v.d. Kloot enigszins recht gezet. Wanneer mensen
met een handicap aandacht voor hun problemen vragen, dient daar op een
serieuze manier mee te worden omgegaan. Ten aanzien van de bushalte is de
fractie van de heer Marijnissen er altijd tegen geweest om deze te plaatsen
bij de kerk. Gelukkig is ook de wethouder tot deze conclusie gekomen. Zijn
fractie zou er overigens meer voor voelen om de buslijn via de Veldstraat
en de Willem Passtoorsstraat te leiden. Hiertoe kan uiteraard niet zonder
meer worden overgegaan, omdat in eerste instantie in overleg moet worden
getreden met de werkgroep die binnen deze wijken op dit front actief is.
Een en ander betekent immers een ontlasting van de Molenstraat en er wordt
bovendien een betere verbinding verkregen voor de inwoners van Klein-
Zundert
De heer Marijnissen zegt dat er 22 bezwaren zijn ingediend. Hij vreest
echter dat de bezwaren op de gebruikelijke wijze zullen worden afgedaan en
dat daar dan ook niet al te veel van valt te verwachten. Met betrekking tot
het parkeerverbod is men van mening dat het wel is toegestaan om even te
stoppen om geld uit een geld-automaat te halen. Sigaren kopen daarentegen
is niet toegestaan. De heer Marijnissen verwacht hieromtrent in de praktijk
dan ook de grootste moeilijkheden, omdat een en ander tot grote onduide
lijkheden zal leiden.
Tot slot zegt de heer Marijnissen dat gezien zijn betoog zijn fractie tegen
het voorstel is.
De heer Arnouts zegt dat hij bij de stukken het verslag van de openbare