- 5 - De voorzitter antwoordt als volgt: de aangehaalde aspecten komen aan de orde bij het inrichtingsplan voor het terrein en betreffen niet zozeer opmerkingen over de aankoop zelf; de heffing van parkeergelden kan wel bespreekbaar zijn doch meestal kost de instelling daarvan meer geld dan er opbrengsten zijn; een verzoek aan ambtenaren te parkeren op het Nassauplein ligt in de rede, doch het voert te ver daarop sancties te stellen; de druk om te parkeren op het v. Goghplein vermindert wanneer het onderhavige terrein wordt aangelegd. Daarnaast kan ook bij overtreding van het parkeerverbod op het plein worden verwezen; de suggestie voor een fietsenstalling (desnoods met toezicht) is zeer wel bruikbaar en de mogelijkheid daartoe wordt onderzocht; met de middenstand zijn besprekingen gaande over een bijdrage in de kosten, de bijdrage zou ook de betaling van een baatbelasting kunnen zijn; uiteraard wordt buurtschap de Markt geholpen bij het zoeken naar andere opslag en stallingsmogelijkheden; een voetpad naar de aanleunwoningen stuit op het probleem van 2 uitwegen van het terrein dat juist weer door de politie bij de bestrij ding van de criminaliteit als belemmerend wordt ervaren; bij 2 uitwegen is er immers meer kans op een ontsnappingsmogelijkheid indien er zich zaken voordoen die het daglicht niet kunnen verdragen. De erfafschei- dingen van het terrein krijgen een ordentelijk aanzicht; indien geheimhouding van de prijs door de verkoper wordt bedongen moet dat worden gerespecteerd en is er geen aanleiding de prijs bij de behandeling te noemen; de mogelijkheden van een trottoir naast de in/uitrit wordt door de stedebouwkundige beoordeeld; uiteraard is er ook aandacht voor de verlichting. Een uitrit van het terrein op de Elisabethlaan is op voorhand niet in discussie; het college zoekt naar mogelijkheden om verenigingen die de zaal in verband met de sloop moeten verlaten en nog niet in het nieuwe multi functionele gebouw van de Schroef terecht kunnen toch te helpen aan tijdelijke vervangende huisvesting. De heer Verheiien reageert als volgt: het parkeren op het v. Goghplein moet na gereedkomen van het parkeer terrein achter de Roskam tot het verleden behoren en verboden worden; een bewaakte fietsenstalling kan hij gelet op de daarmede te scheppen extra werkgelegenheid onderschrijven doch de vreemde situatie is er dan wel dat voor het parkeren van auto's niet en voor het stallen van fietsen wel moet worden betaald. De heer Mariinissen merkt het volgende op in het kader van de openbaarheid van bestuur is er geen enkele aanlei ding bedragen niet te noemen; nu de in/uitrit tussen de Schroef en de Roskam naar het parkeerterrein en op de Molenstraat slecht en gevaarlijk is en wordt, houdt hij vast aan een verbinding tussen het parkeerterrein en de Elisabethlaan als ontsluiting; dit kan zeer wel in het kader van de uitvoering van het komplan worden bereikt; het aantal auto's per dag dat van de nieuwe in/uitrit van en naar de Molenstraat gebruik maakt is groot, zodat er veel verkeersgevaarlijke situaties ontstaan; de suggestie voor de fietsenstalling ondersteunt hij

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1992 | | pagina 40