- 5 -
De voorzitter antwoordt als volgt:
de aangehaalde aspecten komen aan de orde bij het inrichtingsplan voor
het terrein en betreffen niet zozeer opmerkingen over de aankoop zelf;
de heffing van parkeergelden kan wel bespreekbaar zijn doch meestal
kost de instelling daarvan meer geld dan er opbrengsten zijn;
een verzoek aan ambtenaren te parkeren op het Nassauplein ligt in de
rede, doch het voert te ver daarop sancties te stellen;
de druk om te parkeren op het v. Goghplein vermindert wanneer het
onderhavige terrein wordt aangelegd. Daarnaast kan ook bij overtreding
van het parkeerverbod op het plein worden verwezen;
de suggestie voor een fietsenstalling (desnoods met toezicht) is zeer
wel bruikbaar en de mogelijkheid daartoe wordt onderzocht;
met de middenstand zijn besprekingen gaande over een bijdrage in de
kosten, de bijdrage zou ook de betaling van een baatbelasting kunnen
zijn;
uiteraard wordt buurtschap de Markt geholpen bij het zoeken naar andere
opslag en stallingsmogelijkheden;
een voetpad naar de aanleunwoningen stuit op het probleem van 2
uitwegen van het terrein dat juist weer door de politie bij de bestrij
ding van de criminaliteit als belemmerend wordt ervaren; bij 2 uitwegen
is er immers meer kans op een ontsnappingsmogelijkheid indien er zich
zaken voordoen die het daglicht niet kunnen verdragen. De erfafschei-
dingen van het terrein krijgen een ordentelijk aanzicht;
indien geheimhouding van de prijs door de verkoper wordt bedongen moet
dat worden gerespecteerd en is er geen aanleiding de prijs bij de
behandeling te noemen;
de mogelijkheden van een trottoir naast de in/uitrit wordt door de
stedebouwkundige beoordeeld; uiteraard is er ook aandacht voor de
verlichting. Een uitrit van het terrein op de Elisabethlaan is op
voorhand niet in discussie;
het college zoekt naar mogelijkheden om verenigingen die de zaal in
verband met de sloop moeten verlaten en nog niet in het nieuwe multi
functionele gebouw van de Schroef terecht kunnen toch te helpen aan
tijdelijke vervangende huisvesting.
De heer Verheiien reageert als volgt:
het parkeren op het v. Goghplein moet na gereedkomen van het parkeer
terrein achter de Roskam tot het verleden behoren en verboden worden;
een bewaakte fietsenstalling kan hij gelet op de daarmede te scheppen
extra werkgelegenheid onderschrijven doch de vreemde situatie is er dan
wel dat voor het parkeren van auto's niet en voor het stallen van
fietsen wel moet worden betaald.
De heer Mariinissen merkt het volgende op
in het kader van de openbaarheid van bestuur is er geen enkele aanlei
ding bedragen niet te noemen;
nu de in/uitrit tussen de Schroef en de Roskam naar het parkeerterrein
en op de Molenstraat slecht en gevaarlijk is en wordt, houdt hij vast
aan een verbinding tussen het parkeerterrein en de Elisabethlaan als
ontsluiting; dit kan zeer wel in het kader van de uitvoering van het
komplan worden bereikt;
het aantal auto's per dag dat van de nieuwe in/uitrit van en naar de
Molenstraat gebruik maakt is groot, zodat er veel verkeersgevaarlijke
situaties ontstaan;
de suggestie voor de fietsenstalling ondersteunt hij