11
verkeersdrempels moeten in ieder geval bij de kruising Willem
Passtoorsstraat-Veldstraat-Klein Zundertseweg worden aangelegd;
zo'n drempel is ook vereist bij de t-splitsing met de Akkermolenweg
De heer van der Kloot reageert als volgt
de meerdere kosten van de rekonstruktie liggen niet alleen in de prijs
stijging van de werken doch ook het aanpakken van de trottoirs, daarin
was eerst niet voorzien;
de verkeerscommissie is het met de voorgestelde rekonstruktie eens,
terwijl het verslag van de informatieavond onlangs is gereedgekomen;
de hoofdroute voor het verkeer van en naar Klein Zundert vormt de
Kapellekestraat zodat deze met de Willem Passtoorsstraat - Bredaseweg de
belangrijkste verbinding vormt;
daarom ook is deze route de voorrangsroute, zodat het overige gedeelte
van de straat voorrang moet verlenen op het verkeer op de Willem
Passtoorsstraat-Kapellekestraat
ter hoogte van de aansluiting van beide straten zullen ook middengelei
ders worden aangebracht;
naast de overlast waren vrijwel alle aanwezigen het er over eens dat de
bomen de straat een mooi karakter geven en dus ook zouden moeten worden
gehandhaafd; de bomen zullen worden behandeld teneinde de overlast aan
luis tegen te gaan; deze methode is uit milieutechnisch oogpunt
verantwoord;
een oplossing om de rijsnelheid te verminderen is niet het niet-aanleggen
van 1angparkeervakken, waardoor men weer op de rijweg moet parkeren; de
fietser zeker de oudere komt dan in de knel; met de gekozen uitvoering
wordt dit voorkomen;
de uitvoering van t-splitsingen in klinkerverharding geeft alleen maar
veel geluidsoverlast gelet op de wisseling van bestrating; ook treedt
in het wegdek veel slijtage op.
De heer Jacobs handhaaft zijn opmerkingen over een mogelijk vellen van de
bomen om en om en mist het verslag van de verkeerscommissie.
De heer Arnouts betreurt het dat de raad niet de wensen van de omwonenden
heeft zodat een al of niet tegemoetkoming daaraan niet kan worden
beoordeeld.
De heer Adriaensen handhaaft zijn opmerkingen over de verkeerscirculatie in
het komplan via de Veldstraat en Willem Passtoorsstraat; er is nu volgens
hem een gebrek aan coördinatie nu plotseling de Kapellekestraat als hoofd
route wordt aangenomen.
De voorzitter bestrijdt dit gebrek; het verkeer op de doorgaande route naar
Klein-Zundert via de Kapellekestraat zal belangrijker toenemen dan dat op de
Willem Passtoorsstraat-Veldstraat in het kader van de uitvoering van het
komplan.
De heer Adriaensen meent dat juist de cijfers in de toelichting op het
komplan dit tegenspreken, de t-splitsing in de straat met de Kapellekestraat
moet dus anders worden ingericht. De langzaamverkeerroute moet ter hoogte
van de kruising met de Klein Zundertseweg-Katerstraat in verband met de
verkeersveiligheid anders worden ingericht. Zijn fraktie kan niet met het
voorstel instemmen.
De -