11 verkeersdrempels moeten in ieder geval bij de kruising Willem Passtoorsstraat-Veldstraat-Klein Zundertseweg worden aangelegd; zo'n drempel is ook vereist bij de t-splitsing met de Akkermolenweg De heer van der Kloot reageert als volgt de meerdere kosten van de rekonstruktie liggen niet alleen in de prijs stijging van de werken doch ook het aanpakken van de trottoirs, daarin was eerst niet voorzien; de verkeerscommissie is het met de voorgestelde rekonstruktie eens, terwijl het verslag van de informatieavond onlangs is gereedgekomen; de hoofdroute voor het verkeer van en naar Klein Zundert vormt de Kapellekestraat zodat deze met de Willem Passtoorsstraat - Bredaseweg de belangrijkste verbinding vormt; daarom ook is deze route de voorrangsroute, zodat het overige gedeelte van de straat voorrang moet verlenen op het verkeer op de Willem Passtoorsstraat-Kapellekestraat ter hoogte van de aansluiting van beide straten zullen ook middengelei ders worden aangebracht; naast de overlast waren vrijwel alle aanwezigen het er over eens dat de bomen de straat een mooi karakter geven en dus ook zouden moeten worden gehandhaafd; de bomen zullen worden behandeld teneinde de overlast aan luis tegen te gaan; deze methode is uit milieutechnisch oogpunt verantwoord; een oplossing om de rijsnelheid te verminderen is niet het niet-aanleggen van 1angparkeervakken, waardoor men weer op de rijweg moet parkeren; de fietser zeker de oudere komt dan in de knel; met de gekozen uitvoering wordt dit voorkomen; de uitvoering van t-splitsingen in klinkerverharding geeft alleen maar veel geluidsoverlast gelet op de wisseling van bestrating; ook treedt in het wegdek veel slijtage op. De heer Jacobs handhaaft zijn opmerkingen over een mogelijk vellen van de bomen om en om en mist het verslag van de verkeerscommissie. De heer Arnouts betreurt het dat de raad niet de wensen van de omwonenden heeft zodat een al of niet tegemoetkoming daaraan niet kan worden beoordeeld. De heer Adriaensen handhaaft zijn opmerkingen over de verkeerscirculatie in het komplan via de Veldstraat en Willem Passtoorsstraat; er is nu volgens hem een gebrek aan coördinatie nu plotseling de Kapellekestraat als hoofd route wordt aangenomen. De voorzitter bestrijdt dit gebrek; het verkeer op de doorgaande route naar Klein-Zundert via de Kapellekestraat zal belangrijker toenemen dan dat op de Willem Passtoorsstraat-Veldstraat in het kader van de uitvoering van het komplan. De heer Adriaensen meent dat juist de cijfers in de toelichting op het komplan dit tegenspreken, de t-splitsing in de straat met de Kapellekestraat moet dus anders worden ingericht. De langzaamverkeerroute moet ter hoogte van de kruising met de Klein Zundertseweg-Katerstraat in verband met de verkeersveiligheid anders worden ingericht. Zijn fraktie kan niet met het voorstel instemmen. De -

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1992 | | pagina 22