12 -
- de heer Marijnissen ondersteunde het plan met uitzondering van het aan
brengen van belijning;
- de heer Adriaensen onthield zich van een definitief standpunt, omdat hij
een optimale inrichting wenste.
Het college heeft daarop het voorstel als volgt gewijzigd
- de noodzakelijke voorzieningen middels het aanleggen van in- en uitritten
worden getroffen/verbeterd, met daarbij het aanleggen van de verlichting;
- het aanbrengen van de belijning en een extra deklaag vervallen daarmede,
een en ander in afwachting van het resultaat van het overleg over de
structuurvisie
- het collegestandpunt houdt in dat wel het parkeerverbod voor vrachtwagens,
zoals dat eerder is vastgesteld, ingaat na de genoemde voorzieningen;
- het gevraagde krediet van f 31.600,-- vervalt en voor de genoemde 2 voor
zieningen is een bedrag van f 13.400,-- nodig. Hiervoor vraagt hij het
krediet
De heer S. Jochems kan met de gewijzigde sobere opzet instemmen. Hij steunt
dit gewijzigde voorstel.
De heer Arnouts kan eveneens met de wijziging instemmen. Hij benadrukt dat
chauffeurs wel in de gelegenheid moeten zijn om voor een korte pauze de
vrachtwagens in de woonwijken te parkeren. Hij denkt daarbij aan een uur.
Ook mevr, v. Aert kan met het gewijzigde voorstel instemmen.
De heer Mariinissen wijst op de noodzaak van een parkeerplaats voor vracht
wagens aan de noordzijde van Zundert. Hij pleit voor het aanbrengen van een
extra slijtlaag. Voor het aanbrengen van belijning is geen noodzaak aanwezig
omdat het parkeren ordentelijk gebeurt. Hij vraagt aandacht voor het feit
dat het vrachtverkeer ook gebruik maakt van het doorsteekje naar de Grote
Heistraat-Wernhoutseweg zulks tot overlast van de aangrenzende bewoners. Hij
is het niet eens met de instelling van het parkeerverbod voor vrachtwagens
in de woonwijken. Hij verzoekt hierover de normale weg via commissieoverleg
te volgen.
De heer Adriaensen wijst op de warrige discussie in de betrokken commissie
vergadering; deze discussie is niet nodig omdat volgens hem de noodzaak van
een parkeerterrein voor vrachtwagens duidelijk is. Dit moet je volgens hem
niet koppelen aan een lokatie voor een bedrijventerrein. De toezegging van
het CDA om met een inrichtingsplan te komen voor dit terrein dateert al van
februari 1988. Hij herhaalt de samenvatting van het commissieberaad zoals de
heer Nelemans die al heeft verwoord. Hij kiest voor de gekozen oplossing en
het gevraagde krediet van f 13.400,--. In het kader van de structuurvisie
kan over een andere parkeerplaats alsnog een beslissing worden genomen.
De heer C. Verheiien stemt in met de sobere uitvoering en het gewijzigde
kredietvoorstelHij ondersteunt het parkeerverbod voor vrachtwagens in
woonwijken.
De heer Nelemans wijst erop dat het parkeerverbod 2 jaar geleden is vastge
steld met de bepaling dat het zou ingaan op het moment dat het parkeerter
rein zou zijn aangepast. Omdat de 2 bedrijven die thans nog gebruik maken
van de parkeerplaats van de voormalige Marvo aan de Bredaseweg, dit terrein
op korte termijn gaan verlaten, zodat er weer voldoende plaats op het par
keerterrein aan de Grote Heistraat is, wordt voldaan de voorwaarden van de
- in -