WERKNEMERSBELANGEN-BEGROTING 1991 TWEEDE TERMIJN 3 - 5 - Privatisering als bezuiniging vinden we geen goede keuze. U gaat er dan wel prat op dat de privatisering van het gasbedrijf alleen maar voordelen oplevert, maar daar zijn wij wat minder van overtuigd. We zien niet alleen dat de werkgelegenheid bij het gasbedrijf uiteindelijk dus wel uit Zundert verdwijnt, maar tevens zitten we met een gebouw dat we eerst verkocht hebben, nu weer huren en over enkele jaren terugkopen. Deze zaken hadden we ons bij de verkoop van het gasbedrijf toch anders voorgesteld. Een duidelijk visie over de ontwikkeling van de infra-structuur ontbreekt blijkbaar. Er is geen concreet idee over de ontsluiting van Klein-Zundert, noch de Stuyvesandseweg, noch de doortrekking van de Hofdreef staan binnen een bepaalde periode gepland. Daarmee wordt ook de omleiding om de kern van Zundert, teneinde de Molenstraat te ontlasten, verschoven. Met de toename van het verkeer is het onverantwoord de Molenstraat te ontlasten via bestaande woonstraten. Met de verdere groei van het bedrijventerrein, zal er een adequate omleiding moeten komen, hetzij oostelijk via doortrekking van de Leeuwerikstraat richting Wildertsedijk/ Rustenburgstraat, hetzij westelijk door middel van een ringweg vanaf de Hofdreef richting Rucphenseweg/ Wernhoutseweg Dc aanleg van de Meirseweg/Hofdreef ondersteunen wij, waarbij wij gaarne Uw visie vernemen op de wijze waarop deze weg met name t.h.v. de nieuwe discotheek "Baroeci" voldoende veiligheid voor de gebruikers kan waarborgen. In het kader van de plannen om de Molenstraat aantrekkelijker te maken als winkelstraat, vinden wij het jammer dat bij de afgifte van bouwvergunningen de laatste jaren daarmee niet reeds is rekening gehouden. Nieuwbouw staat bijna tegen de straat aan. Door de nieuwe winkels wat verder naar achter te bouwen, was er meer ruimte ontstaan voor bredere trottoirs, terrasjes e.d. De opmerking over de draaicirkel voor de BBA bus op het Jurriens-plein is eenvoudig te weerleggen door de bus via de Diepstraat en het begin van de Julianalaan het Antoon Jurriensplein te laten oprijden om vervolgens aan de andere kant het plein weer af te rijden. Wij betreuren het dat eventuele aanleg van een tweede parkeerterrein op de lange baan wordt geschoven. Wij denken dat op niet al te moeilijke wijze een al dein niet tijdelijke oplossing haalbaar is. Uw antwoorden over aanleg van toeristische fietspaden is bepaald niet bemoedigend en staat haaks op eerdere opmerkingen over de aanleg van een recreatief fietspad langs het Frans Baantje. Het verbaast ons voorts dat juist de VVD de "gouden driehoek" in twijfel trekt. Zij waren immers ook de bedenkers ven dit plan, waarvan wij toen al zeiden dat er veel gevergd werd van de fantasie van toeristen die Zundert bezoeken.

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1990 | | pagina 266