WERKNEMERSBELANGEN-BEGROTING 1991 TWEEDE TERMIJN
3
- 5 -
Privatisering als bezuiniging vinden we geen goede keuze. U gaat er
dan wel prat op dat de privatisering van het gasbedrijf alleen maar
voordelen oplevert, maar daar zijn wij wat minder van overtuigd. We
zien niet alleen dat de werkgelegenheid bij het gasbedrijf
uiteindelijk dus wel uit Zundert verdwijnt, maar tevens zitten we met
een gebouw dat we eerst verkocht hebben, nu weer huren en over enkele
jaren terugkopen. Deze zaken hadden we ons bij de verkoop van het
gasbedrijf toch anders voorgesteld.
Een duidelijk visie over de ontwikkeling van de infra-structuur
ontbreekt blijkbaar. Er is geen concreet idee over de ontsluiting van
Klein-Zundert, noch de Stuyvesandseweg, noch de doortrekking van de
Hofdreef staan binnen een bepaalde periode gepland. Daarmee wordt ook
de omleiding om de kern van Zundert, teneinde de Molenstraat te
ontlasten, verschoven. Met de toename van het verkeer is het
onverantwoord de Molenstraat te ontlasten via bestaande woonstraten.
Met de verdere groei van het bedrijventerrein, zal er een adequate
omleiding moeten komen, hetzij oostelijk via doortrekking van de
Leeuwerikstraat richting Wildertsedijk/ Rustenburgstraat, hetzij
westelijk door middel van een ringweg vanaf de Hofdreef richting
Rucphenseweg/ Wernhoutseweg
Dc aanleg van de Meirseweg/Hofdreef ondersteunen wij, waarbij wij
gaarne Uw visie vernemen op de wijze waarop deze weg met name t.h.v.
de nieuwe discotheek "Baroeci" voldoende veiligheid voor de gebruikers
kan waarborgen.
In het kader van de plannen om de Molenstraat aantrekkelijker te maken
als winkelstraat, vinden wij het jammer dat bij de afgifte van
bouwvergunningen de laatste jaren daarmee niet reeds is rekening
gehouden. Nieuwbouw staat bijna tegen de straat aan. Door de nieuwe
winkels wat verder naar achter te bouwen, was er meer ruimte ontstaan
voor bredere trottoirs, terrasjes e.d.
De opmerking over de draaicirkel voor de BBA bus op het Jurriens-plein
is eenvoudig te weerleggen door de bus via de Diepstraat en het begin
van de Julianalaan het Antoon Jurriensplein te laten oprijden om
vervolgens aan de andere kant het plein weer af te rijden.
Wij betreuren het dat eventuele aanleg van een tweede parkeerterrein
op de lange baan wordt geschoven. Wij denken dat op niet al te
moeilijke wijze een al dein niet tijdelijke oplossing haalbaar is.
Uw antwoorden over aanleg van toeristische fietspaden is bepaald niet
bemoedigend en staat haaks op eerdere opmerkingen over de aanleg van
een recreatief fietspad langs het Frans Baantje.
Het verbaast ons voorts dat juist de VVD de "gouden driehoek" in
twijfel trekt. Zij waren immers ook de bedenkers ven dit plan, waarvan
wij toen al zeiden dat er veel gevergd werd van de fantasie van
toeristen die Zundert bezoeken.