VERKEER. VERVOER EN WATERSTAAT. fHonfdfnktiP 2) WEGEN, STRATEN EN PLEINEN. Met u is het CDA van mening dat een goede verbinding met het bedrijventerrein Hazeldonk van essentieel belang is. Hiervoor is reconstructie van de Meirseweg noodzakelijk. De resultaten van het overleg met de Provincie, om te komen tot een redelijke bijdrage van die kant bij de overname van de Meirseweg, vernemen we graag van u. Het doorschuiven van enkele wegen baart het CDA zorgen. Hierin zouden we een verandering in aangebracht willen hebben en wel als volgt: - terug brengen naar 1990 van de reconstructie van de Klein Zundertseweg, het Jan Koekenplein en het gedeelte van de Pastoor van Vessemstraat aansluitend aan de Klein Zundertseweg tot aan de grens van de bebouwde kom; - opschuiven naar 1993 van de reconstructie van de Kalmthout- sebaan De motivatie voor deze wijziging is, dat naar onze mening een verbetering van genoemde wegen door het centrum van Klein Zundert een hogere prioriteit heeft dan de verbetering van de Kalmthout- sebaan, waar relalief weinig gebruik van wordt gemaakt, terwijl de toestand van deze weg zodanig is dat doorschuiven naar 1993 volgens ons verantwoord is. De afgelopen periode is er inderdaad een groot gedeelte van de financiële middelen opgegaan aan reconstructie van wegen. Dit was noodzakelijk. Wij kunnen uw motivatie om nu andere prioriteiten te stellen billijken. Echter willen we u er wel op wijzen dat, voor wegen, waarvan nu de reconstruct ie wordt uitgesteld, onderhoud een vereiste blijft. STRAATVERLICHTING De plannen voor een gefaseerde uitbreiding van de straatverlich ting in het buitengebied wachten wij met belangstelling af. RIJWIELPADEN EN FIETSROUTES. Met de uitvoering van een fietspadenplan en realisatie van deze fietspaden in het kader van de ruilverkaveling langs het Frans Baantje en Krochtenweg, en een aansluitend fietspad Moersebaan— Hu1sdonkstraat wordt een eerder door het CDA uitgesproken wens gerealiseerd 1CDA

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1989 | | pagina 227