VERKEER. VERVOER EN WATERSTAAT. fHonfdfnktiP 2)
WEGEN, STRATEN EN PLEINEN.
Met u is het CDA van mening dat een goede verbinding met het
bedrijventerrein Hazeldonk van essentieel belang is. Hiervoor is
reconstructie van de Meirseweg noodzakelijk.
De resultaten van het overleg met de Provincie, om te komen tot
een redelijke bijdrage van die kant bij de overname van de
Meirseweg, vernemen we graag van u.
Het doorschuiven van enkele wegen baart het CDA zorgen. Hierin
zouden we een verandering in aangebracht willen hebben en wel
als volgt:
- terug brengen naar 1990 van de reconstructie van de Klein
Zundertseweg, het Jan Koekenplein en het gedeelte van de Pastoor
van Vessemstraat aansluitend aan de Klein Zundertseweg tot aan de
grens van de bebouwde kom;
- opschuiven naar 1993 van de reconstructie van de Kalmthout-
sebaan
De motivatie voor deze wijziging is, dat naar onze mening een
verbetering van genoemde wegen door het centrum van Klein Zundert
een hogere prioriteit heeft dan de verbetering van de Kalmthout-
sebaan, waar relalief weinig gebruik van wordt gemaakt, terwijl
de toestand van deze weg zodanig is dat doorschuiven naar 1993
volgens ons verantwoord is.
De afgelopen periode is er inderdaad een groot gedeelte van de
financiële middelen opgegaan aan reconstructie van wegen. Dit was
noodzakelijk. Wij kunnen uw motivatie om nu andere prioriteiten
te stellen billijken. Echter willen we u er wel op wijzen dat,
voor wegen, waarvan nu de reconstruct ie wordt uitgesteld,
onderhoud een vereiste blijft.
STRAATVERLICHTING
De plannen voor een gefaseerde uitbreiding van de straatverlich
ting in het buitengebied wachten wij met belangstelling af.
RIJWIELPADEN EN FIETSROUTES.
Met de uitvoering van een fietspadenplan en realisatie van deze
fietspaden in het kader van de ruilverkaveling langs het Frans
Baantje en Krochtenweg, en een aansluitend fietspad Moersebaan—
Hu1sdonkstraat wordt een eerder door het CDA uitgesproken wens
gerealiseerd
1CDA