-50-
Bedrijventerrein
Uw verhaal over het bedrijventerrein is een halve waarheid.hetgeen
erger is dan een hele leugen.
De xoka Liestudie betrof alleen maar uitbreidingsmogelijkheden ten
noorden van Zundert op grond van vooral verkeersargumenten.Een grotere
belasting van de Molenstraat.
Het was alleen de fraktie Groen Zundert, die heel duidéU^k maakte dat
een snelle uitbreiding - en die is nodig - alleen te ^r«ali»eren is bij
ae Ambachten.
Ruimtelijk dient een bedrijventerrein aan te sluiten bij bestaande
bebouwing. Dat is ook de provinciale visie. Ekonomisch heeft het
koncentreren van bedrijven voordelen en het grotere verkeersaanbod bij
een uitbreiding bij de Ambachten bedraagt hooguit enkele procenten.
of. zowei ruimtelijk, ekonomisch als verkeerstechnisch gezien.
In en latere cievergadering - U rept daar nu niet over - bleken de
argumenten van Groen Zundert op alle fronten de waarheid.
Uit onderzoek was inderdaad gebleken dat de verkeersaantrekkende
werking minimaal is en dat de provincie niet wil meewerken aan een
terrein ten noorden van Zundert.
De grote meerderheid van de cie. heeft toen geadviseerd de Ambachten
uit te breiden konform de ontwerptekeningen en dat is het maksimale
waarvoor de provincie in de nabije toekomst toesteinming zal geven.
De definitieve lokatiekeuze is dus al gemaakt.
Het woord overbruggingsoplossing is voor Groen Zundert totaal nieuw.
Het is ekonomisch gezien nu van belang met alle neuzen in een richting
te wijzen.
Ver keersonderzoek/struktuurvisie
In 1SSC herhaalde u het voornemen om te komen tot verbetering van de
ruimtelijke inrichting van de Molenstraat. Dat doet u nu weer.
Daar wordt de Molenstraat niet voetganger- en fietsvriendelijker van.
°oor ü-a- tfe bevorderen dat de grote parkeerplaatsen aan het
uiteinde van het winkelcentrum ten volle benut worden.
Groen Zundert stelt voor, tegelijkertijd met het autovrij maken van
het Vincent van Goghplein, vanaf het Nassauplein een wandelpromenade
bomen, bloembakken en banken richting centrum aan te leggen.
me