ALGEMENE BESCHOUWINGEN 1990 WERKNEMERBBELANGEN. -8- Gverigens zijn wij zeer benieuwd naar de hoogte van de provinciale bijdrage bij overname van de bestaande weg. U zult het ons niet kwalijk nemen dat onze verwachtingen dienaangaande, gezien de ervaring die we in de afgelopen jaren hebben opgedaan, niet al te hoog gespannen zijn. Ondanks de minder goede ervaringen met de betonverharding op de Palmbosstraat pleiten wij ervoor dat ook in de komende reconstructies het gebruik van beton als verhardingsmateriaal overwogen wordt. Met verbazing hebben we moeten constateren dat de prioriteiten bij de reconstructie van wegen blijkbaar heel anders is geworden in vergelijking tot wat vorig jaar in de meerjarenraming werd aangegeven. Met name het opschuiven van de Stuyvesandseweg wekt verbazing. Ook het opschuiven van de plannen tot reconstructie van de kom van Klein-Zundert worden opgeschoven en wel tot 1993. Dat lijkt niet reel. Voorts vinden we dat bij verbetering van de Kalmthoutsebaan ook de Loosbergstraat moet worden betrokken. We missen verder fietspadenplannen, maar komen daarop verderop terug. Voor wat betreft de straatverlichting vragen we ons af wat de invloed is die de verlichting van de Rucphenseweg heeft op de in de begroting opgenomen plannen. ECONOMISCHE ZAKEN Nu de assortimentstuin in uitvoering is, en de gemeentelijke inbreng v.w.b. de raad een gepasseerd station is, vragen we ons af wat bedoeld met de zinssnede dat structurele verbeteringen in de boomkwekerij zullen worden ondersteund. Gaarne een wat concretere toelichting. Wij herinneren ons uit de toelichting op het te realiseren beleid zoals dat bij het begin van deze raadsperiode werd verwoord, dat ook de rol van de transportbedrijven bij de afzet van boomkwekerij-produkten een van de speerpunten zou zijn. Hoe staat het met de plannen in die richting Veel plannen, onderzoeken, stichtingen e.d. op het gebied van toerisme. Maar wanneer kunnen we concrete zaken gaan verwachten Wanneer Zundert werkelijk iets wil gaan betekenen op het gebied van toerisme, dan zal er fors geinvesteerd moeten worden. In de afgelopen 3 jaren zijn er veel woorden over vuil gemaakt, maar daar is het dan ook wel grotendeels bij gebleven. Datzelfde geldt in feite wanneer we praten over de aanleg van fietspaden. U geeft duidelijk aan dat allerlei overleg uiteindelijk niets concreets oplevert. Daarmee is onnodig veel tijd verloren gegaan. Daarom vinden we dat nu het moment gekomen is om tot actie over te gaan en zelf de fietspaden aan te gaan pakken. Prioriteit heeft voor Werknemersbeiangen daarbij een goed fietspad langs de Roosendaalsebaanomdat daar de veiligheid van fietsende kinderen mee gebaat is. Gaarne zien wij een raadsvoorstel in de komende maanden tegemoet Gok andere fietspaden moeten aangepakt worden. Daarbij gaat het ons "iet alleen om de aanleg van nieuwe fietspaden, maar ook om onderhoud van bestaande fietspaden, zoals bijv. het fietspad langs de Prof. v.d. Hoevenstraat. Als de reconstructie van deze straat daadwerkelijk wordt uitgesteld tot 1995, dan pleiten wij ervoor om het fietspad in 1990 te reconstrueren en daarbij een dicht verhardingsmateriaal te gebruiken,

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1989 | | pagina 178