14 - Hij meent dat van de route van de Nachtegaalstraat-Lijsterstraat een sluiproute is gemaakt van de Prinsenstraat naar de WernhoutsewegTer verhoging van de veiligheid bij de kruisingen op deze route (met de Acht- maalseweg en de Rutven-Fazantstraat)verzoekt hij verkeersspiegels te plaatsen. Hij is er geen voorstander van dat vast te stellen verkeersmaat regelen weer op al te korte termijn zouden moeten worden veranderd. Gelet op de lange duur van de behandeling van deze maatregelen vraagt de heer Damen naar juridische gevolgen van deze vaststelling achteraf. Hij heeft zo zijn bedenkingen tegen de oplossing van de T-splitsing Klein-Zun- dertseweg/KapellekestraatHij waarschuwt voor een herhaling van aanvul lende maatregelen zoals die op de Berkenlaan en Berkenring zijn uitge voerd. Ook de gekozen oplossingen voor de kruising van de Nachtegaalstraat met de Achtmaalseweg en de Lijsterstraat met de Rutven-Fazantstraat zijn voor hem moeilijk te verteren. Het genoemde uitzicht op de kruisingen is slecht en gevaarlijk, dat was juist de reden waarom eerst voor de andere voorrangsregeling is gekozen. Voorts is hij het niet eens met het feit dat de Leeuwerikstraat gelegen in een woonwijk met een school, speelplaats en diverse daarop uitkomende wegen als voorrangsweg is aangewezen. Dus kan hij ook niet instemmen met de voorrangsregeling van het verkeer op deze weg ten opzichte van de Ambachten. Ook de heer Arnouts is het niet eens met de gevolgde werkwijze, die in principe andersom had moeten worden gevoerd nleerst de verkeersmaatre gelen aan de commissie voorleggen met daarna aansluitend de rekonstruktie Nu dit niet is gebeurd en de maatregelen al werken kan hij slechts met tegenzin met de voorstellen instemmen. De heer S. Jochems verwijst omtrent de gevraagde maatregelen op de Kapellekestraat naar de diskussie in de betrokken vergadering waarbij het advies van de rijkspolitie was deze straat in de huidige uitvoering te laten. De heer Nelemans merkt op dat als gevolg van de rekonstruktie de verkeers maatregelen juist nodig waren, zoals bijvoorbeeld de drempels in de Acht maalseweg als woonstraat. Daarbij is het onjuist om ter hoogte van drempels op een kruising een voorrangssituatie voor het verkeer op de Achtmaalseweg te creëren. Hij zegt toe dat voortaan bij de rekonstruktieplannen ook de daarop be trekking hebbende verkeersmaatregelen zullen worden besproken. Voor het overige verwijst hij naar de diskussie in de betrokken commissieverga dering. In aanvulling daarop vermeldt hij het feit dat de Kapellekestraat in verband met de woonbebouwing door de provincie in de bebouwde kom van Zundert zal worden betrokken zodat er in de toekomst een maximum snelheid van 50 km. per uur zal gelden. Het antwoord waarom ter hoogte van de genoemde drempels en kruisingen in de Achtmaalseweg met de Nachtegaalstraat en de Lijsterstraat met de Rutven-Fazantstraat ontgaat de heer Damen. Voorts wijst hij op de tellingen o.a. voor de Kapellekestraat waarvan het resultaat in de volgende vergadering van de kommissie Openbare Werken zal worden besproken. - Hij -

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1989 | | pagina 104