- 58 - steld dat zaken betreffende het personeel op een rij moet worden gezet en beoordeeld door een personeelscommissie. Daarin moet de taak worden omschreven. Kortom onze fraktie is tegen het krediet. Ik merk overigens op dat de vraag van de al dan niet aantrekking van een extra landmeet kundige al 10 jaar binnen het gemeentehuis speelt. Daarover zijn met de Dienst Gemeentewerken talloze gesprekken gevoerd. Daarin kwamen we steeds tot de konklussie dat het niet nodig is. In deze tijd van minder werk en mindere bouw blijkt het opeens wel nodig. Onze fraktie is ervan over tuigd dat het niet nodig is. Als het dan werkelijk noodzakelijk is, dan zou een weg- en waterbouwkundige kunnen worden aangetrokken. Deze kan voor algemene werkzaamheden worden ingezet, zodat ook minder werk zou be hoeven te worden uitbesteed. Er zijn tonnen gelds met uitbesteding weg gegooid. Een landmeetkundige kan alleen maar landmeten, terwijl een weg en waterbouwkundige deze werkzaamheden en die van een landmeetkundige kan verrichten. Als het dan werkelijk nodig zou zijn, dan zou onze frak tie daarvoor kiezen. Dit hebben we echter niet kunnen beoordelen omdat dit niet door het kollege is voorgelicht. Onze fraktie wenst aantekening dat zij geacht wordt 'tegen' deze post te zijn. Omtrent de post aanpassing krediet representatie en vergaderkosten 1984. De heer Marijnissen In het dossier was geen toelichting te vinden op de overschrijding van deze post met 28.500,Wel heeft een kollega-raadslid van onze frak tie de beschikking gekregen over een kopie van de betreffende B&W nota. Daarin werd voorgesteld de raad een krediet van 25.000,te vragen, terwijl in het raadsstuk is vermeld dat een bedrag van 28.500,nodig is. Wiens representatiekosten van 3.500,zijn dat? Gaarne ontvang ik van u een nauwkeurige specificatie van de in totaal ruim 50.000, aan deze kosten. Mocht dit aanleiding geven tot het maken van opmerkingen, dan kom ik, hierop in de volgende vergadering terug. Op een dergelijke manier kunnen dergelijke zaken niet even worden door gedrukt. De voorzitter Ik heb wel een specificatie, waarvan je je afvraagt, of dit allemaal moet worden voorgelezen. Met name de begrafeniskosten en die van het af scheid van de gemeentesekretariswaren behoorlijke posten. Ik wijs u voorts op de nog te maken kosten in verband met het inhalen van de te benoemen nieuwe burgemeester. Het gebeurt niet vaak dat men binnen 1 jaar afscheid moet nemen van een burgemeester en een nieuwe moet inha len. U kunt terzake kontakt opnemen met de chef van de afdeling Financiën ter toelichting van enkele grote posten. De heer Marijnissen Uiteraard moet dit een toelichting zijn op alle posten, omdat ik een inzicht wil hebben in het totaal. Mochten er opmerkingen komen dan hoort u dit in de volgende vergadering. Wat is overigens de toelichting op mijn vraag inzake het verschil van 25.000,vermeld in het kollege rapport van 11 december 1984 en de gevraagde 28.500, De voorzitter De medewerkers van de afdeling hebben dit bedrag van f 35.000,liever op de begroting van 1984 gezet, dan op die van 1985. De heer Marijnissen Is hiervan een kollegebesluit? - De -

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1985 | | pagina 58