-35- afspraken kunnen maken. Het betreft in het geheel dus geen suggestie om de hal duurder te maken, doch goedkoper. Ik overleg u graag een schetsplan. Ik hoop overigens dat met de realisering snel kan worden gestart. Principemede- 1_. werking uitbrei ding bedrijfs ruimte Kennis B.V. De voorzitter De beoordeling van uw suggestie zou de zaak alleen maar vertragen, voorts eisen uw plannen ook een wijziging van het bestemmingsplan. Vervolgens wordt zonder hoofdelijke stemming overeenkomstig het voorstel van burgemeester en wethouders VOORSTEL VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS OM IN PRINCIPE MEDEWERKING TE VERLENEN VOOR DE UITBREIDING VAN EEN BEDRIJFSRUIMTE AAN DE BREDASE- WEG (BEGINSELUITSPRAAK VOORBEREIDINGSBESLUIT KENNIS, TRANSPORT B.V.) Mevr. Grooten Dit bedrijf zit al jaren aan de Bredaseweg en veroorzaakt ook al jaren frequent verkeersonveiligheid. De vrachtwagens immers blok keren de parallelweg, soms zodanig dat moet worden uitgeweken naar de hoofdrijbaan, ook door de fietsers. Bij het passeren wordt het vereiste uitzicht belemmerd. Onze fraktie wil wel aan het bouwplan me dewerken op grond van de overweging dat dit niet meer als agrarisch gebied is te beschouwen. Men kan het daarop gevestigd laten blijven. Toch verzoek ik nogmaals overleg te plegen met het bedrijf inzake de onaanvaardbare onveilige verkeerssituatie ter plaatse. Naar mijn mening moet er naar mogelijkheden worden gezocht, om de vracht wagens aan de zij- of achta: zijde van het terrein te laten laden en lossen. Alhoewel men wettelijk het een niet met het andere kan kombineren. Het kollege moet toch deze zaak nog eens uitdrukke lijk met het betrokken bedrijf bepraten, en zo mogelijk maatregelen nemen. De heer Marijnissen Inderdaad is ook naar onze mening thans het moment aangebroken de al jaren slepende verkeersonveiligheid ter plaatse od te lossen. Ik hoop dan ook dat dit zal gebeuren. De ondernemer was een van de gegadigden voor de bedrijfsoverplaatsing naar de E10/Hazeldonk. Betrokkene heeft blijkbaar besloten hiervan af te zien. Daarom is onze fraktie, afgezien van reden van de ondernemersblij dat er wordt medegewerkt. Het blijkt dat degene die hebben gezegd dat het geld voor de weg, beter zou zijn besteed in Hazeldonk voor de verstrekkende maatregelen ter plaatse, geen gelijk krijgen. De Zundertse ondernemers gaan ondantede steun daar niet naar toe. Men versterkt liever op de thuisbasis op een veel voordeliger manier de positie. Deze trend is ook duide lijk merkbaar bij andere Zundertse ondernemers. Ook deze bedrijven zouden derhalve moeten worden gesteund. In verband hiermede wijs ik op de brief van Transportbedrijf Mutsters, die wilde bouwen. Dit verzoek echter is door het kollege afgewezen. De brief aan de raad dient in de volgende vergadering te worden behandeld, met daarbij een medewerking van het kollege. De voorzitter Omdat bet bedrijf grenst aan de rijksweg moet het bouwplan worden voorge legd aan de rijkswaterstaat. Deze zal ongetwijfeld ook met deze opmerking komen. In overleg met de gemeente rijkswaterstaat en betrokkene kan tot een oplossing worden gekomen." In verband met het feit dat ae aanleg van de verbindingsweg naar Hazel donk niet doorgaat komt een bedrag van 3 miljoen gulden vrij dat wordt gebruikt voor induStrieversterkende maatregelen voor Hazeldonk. Dit heeft tot gevolg dat de bouwkavelprijs op Hazeldonk omlaag gaat. Betrok- - kene

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1985 | | pagina 35