- 15 - akkoord kan geraken. Dit zou betekenen dat het projekt niet zou kunnen door gaan. De gemeente is kennelijk echter volgens sommigen niet al te soepel in de onderhandelingen. Indien iemand van de gevraagde 9 m. brede strook slechts een strook van 6 m. breedte wil afstaan, wordt niet geluisterd. Kennelijk staat de gemeente op het standpunt van alles of niets. Naar mijn mening moet de gemeente indien de voorstellen van betrokkenen rede lijk zijn, daarop ingaan teneinde de grondaankopen alsnog positief af te ron den. De voorzitter Aan alle betrokkenen wordt hetzelfde bod gedaan. Dit wordt dan wel eens uit gelegd dat de gemeente in haar standpunt onwrikbaar overkomt en dat de ge meente stug is in haar beleid. Dat moet eigenlijk ook wel want indien de ge meente bij de een andere voorstellen doet als bij een ander, is haar beleid moeilijk vol te houden. Het stugge beleid kan dus in de praktijk vaak niet anders De heer Marijnissen In het verleden heb ik ook wel eens grond voor de gemeente aangekocht. Indien de gemeente toch een bepaald perceel in eigendom wil verkrijgen, zal toch met de grondeigenaren een compromis moeten worden gesloten, ook al ziet men lie ver dit compromis anders. Voorts verwijs ik u ook naar het trace van de te rekonstrueren Rucphenseweg, waaruit blijkt dat op een smalle strook toch ei genlijk wel weer veel mogelijk is. Deze beleidslijn zou derhalve naar mijn me ning ook met het tracé van de Achtmaalseweg moeten gebeuren. Indien iemand dan toch een strook van 6 m. breed in plaats van 9 m. breed wil afstaan, dan betekent dit toch wel iets voor betrokkene, ook al ontvangt hij een scha devergoeding van 10,per ml. Dan moet niet worden getracht betrokkene alsnog te bewegen een strook van 9 m. breed te verkopen. Bezien moet dan wor den of met een strook van 6 m. ook nog een fietspad kan worden aangelegd. In dien de gemeente echter volhardt in het standpunt, dan zegt betrokkene ik zie wel waar het schip strandt, zodat de gemeente nog verder van huis is. De voorzitter Getracht zal worden bij de onderhandelingen die flexibiliteit in te bouwen die u vraagt. Vast moet staan dat prijs en voorwaarden wel voor iedereen het zelfde blijven. Hopenlijk kan de gemeente dat via een wat gewijzigd tracé met betrokkenen tot een akkoord geraken. Waarschijnlijk kan daarbij van de diensten van de heer Marijnissen, zoals hij dat in het verleden heeft gedaan, gebruik worden gemaakt. Omtrent mededeling nr. 7 inzake personeel. De heer Arnouts Met grote verwondering heb ik gelezen dat toch weer iemand van buiten Zundert is benoemd. Dit is onbegrijpelijk, temeer omdat de meerderheid van de raad er altijd voor pleit dat Zundertenaren in gemeentelijke dienst worden benoemd, zeker gelet op de bevordering van de werkgelegenheid. De raad zou dit nooit goed vinden, ook al heeft het kollege de macht van benoeming van personeel. Ik betreur deze gang van zaken. De voorzitter Het kollege heeft niet de macht maar de zorg om de taken van de gemeente zo deskundig mogelijk te doen uitvoeren. Het kollege streeft in haar personeels beleid er wel naar om Zundertse inwoners te benoemen, maar de kwaliteit is soms nu eenmaal niet aanwezig. Overigens gebeurt het op een dergelijke wijze in vele gemeenten. De heer Arnouts Is het mogelijk de drie medewerkers in plaats van 5, 6 maanden in tijdelijke - dienst -

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1985 | | pagina 170