- 9 - De heer Arnouts U bent voorzitter van de kommissie en u weet ook dat er gesproken is over het aanbrengen van een verkeersspiegelOverigens wijs ik u erop, dat over de afstand van 20 m helemaal niet is gepraat. Er is slechts gepraat over het aanbrengen van een verkeersspiegel teneinde zoveel mogelijk parkeerge legenheid te behouden. Indien zulks niet mogelijk zou zijn, dan zou er parkeervrije-ruimte bij komen. Dit moet u als voorzitter van de kommissie bekend zijn. De voorzitter Er is uiteindelijk besloten om niet te kiezen voor de plaatsing van een verkeersspiegel, doch om een afstand aan beide zijden van 20 m in acht te nemen, afgaande op de voortdurende opmerkingen en druk dat het ter plaatse zo gevaarlijk is. Verkeersspiegels zijn in dergelijke situaties de uiterste hulpmiddelen. Men moet er aan gewend zijn om er goed in te kunnen kijken. De instelling van een parkeerverbod over 20 m aan de beide zijden lost al les op. Dan kan men ook geen verkeer meer missen. Tot zover ons voorstel dat het kollege van de kommissie heeft overgenomen. Nu kan de wethouder wel zeggen dat terzake nog eens kontakt wordt opgenomen met de politie. Indien uit het overleg geen positieve resultaten worden geboekt, dan moet het on derhavige voorstel naar mijn mening maar worden doorgezet. De heer Marijnissen We zullen u mededelen wat het precies gaat worden. De voorzitter Er dreigt nu een alternatief besluit te worden genomen. Ik wens op dit punt een konkreet besluit. Mocht inderdaad de afstand van 20 m overbodig blijken dan komt er een aanvullende mededeling/wijziging. Voorshands houd ik de be sluitvorming op 20 m. Mevr. Grooten Omtrent het voorstel tot de T-splitsing Burg. Manderslaan met de Heerdgang vraagt onze fraktie zich of of zulks wel nodig is, omdat het uitzicht ter plaatse goed is. Hierbij wijs ik er op dat de splitsing Burg. Manderslaan met het Laarpark veel minder overzichtelijk is. Voorts vraag ik me af waar om wel verkeersmaatregelen voor de ene splitsing en niet voor de andere worden voorgesteld. De voorzitter Het uitzicht nabij de Heerdgang is niet zo goed als u suggereert, gelet ook op de aanwezigheid van de verkeersdruppelBij een normale uitmonding zou de kwestie anders liggen, doch hier liggen de moeilijkheden bij het in draaien op de straat. Mevr. Bommelijn Hierbij wil ik opmerken dat de Heerdgang in tegenstelling tot het Laarpark veel wordt gebruikt door de kinderen. Ik heb zelf vaak gekonstateerd dat de kinderen niet op het verkeer op de Burg. Manderslaan letten; nu er een stopgebod komt moet men wel uitkijken. De voorzitter Bij het Laarpark liggen voorts de woningen verder terug. Persoonlijk vind ik de onderhavige situatie erg ongelukkig. Ook het uitzicht laat te wensen over De sekretaris Daarbij komt het feit dat ter plaatse regelmatig de remmen piepen, omdat het verkeer op de Burg. Manderslaan denkt dat het voorrang heeft, zodat men doorrijdt. - Mevr. -

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1983 | | pagina 100