- 3 - De heer A. Jochems: Er rijdt in deze situatie geen enkele personenauto over de Oude Lentsebaan; dat zal heel sporadisch zijn. De voorzitter: Dat zult gij eens zien en gaan belevenl De heer A. Jochems: Dan zou ik willen voorstellen om eens een proef van 14 dagen te nemen zonder palen en mét een verkeersmeter. De voorzitter: Dat is een leuke vondst, waarbij ik twee opmerkingen plaats. Rijkswaterstaat heeft be dongen dat de gemeente ter plaatse palen zou aanbrengen; een verwijdering van deze palen moeten we dus eigenlijk niet doen. Dat soort proefnemingen doe je niet met veer tien dagen teneinde te bezien hoe het verkeer zich ontwikkelt. Als de route eenmaal open is, dan komen de auto's er wel, wees maar niet bang. De heer A. Jochems: In deze weg is destijds toch ook een vluchtheuvel aangebracht, die weer is weggehaald. Waarom kon dat toen wel en dit nu niet.Ik doel dan op de overzijde, verderop in de bocht richting de grens. De voorzitter: Dit had echter een geheel andere betekenis. Het was de bedoeling om daarmede het ver keer te reguleren.Dat bleek met een vluchtheuvel alleen maar gevaarlijk te zijn. Van daar de verwijdering van deze vluchtheuvel. Dit is een anders vers dan de uitmonding van de Oude Lentsebaan op de rijksweg. Het standpunt van het college is u overigens aangegeven. De heer Huijbregts: Het is zo, meneer Jochems dat het geen geheim is dat in de loop der .jiren diverse slachtoffers zijn gevallen->op de uitmonding Lentsebaan-Rijksweg, en wel 8 slachtoffers, als ik juist ben geinformeerd.ïïit een oogpunt van verkeersveiligheid zijn er destijds voorstellen gekomen uit de raad om de Oude Lentsebaan een dusdanige opknapbeurt te geven, dat schoolgande kinderen en andere fietsers gebruik zouden kunnen blijven maken van deze weg. Op deze wijze zouden zij de rijksweg kunnen mijden. Dit hield in, dat de weg voor alle doorgaande verkeer, behalve voor fietsers, zou worden afgesloten. Dit werkte zodanig goed, dat er onmiddellijk voorstellen volgden uit de raad om ook vanuit ae Kleine Heistraat naar de Weimerstraat een fietspad aan te leggen. Ik meen te mogen stellen dat ik daarin destijds een goede bijdrage heb gegeven. We mogen thans stellen, dat de Oude Lentsebaan aan zijn doel beantwoordt.Immers sinds de ingebruikname van deze weg zijn er geen ongevallen meer gebeurd op de uitmonding van de Lentsebaan op de rijksweg. Ik ben ervan overtuigd dat bij verwijdering van de palen, dat niet in uw voordeel zal werken en dat verzet teweeg zal brengen bij de Wernhoutse b avolking.Meer wil ik er niet over zeggen, meneer de voorzitter. De heer Domen: Het is een Wernhoutse aangelegenheid zodat ik aanneem dat ik mij in de discussie mag mengen. Naast het gestelde door de heer Huijbregts is er ook nog een andere oplossing denkbaar. Ik meen te mogen stellen dat er toch diverse mensen van de weg gebruik zouden kunnen maken. Bijvoorbeeld de kerkgangers; de rijksweg zou dan niet behoeven te worden aangedaan. Men zou de auto's dan, zoals overigens al wel gebeurt, kunnen parkeren bij Jorissen. De palen zouden in deze situatie alleen maar ter hoogte van Van Dijk behoeven te worden geplaatst. De voorzitter: Dat zouden Van Dijk en Lodders niet leuk vinden. U ziet, meneer Domen, dat er problemen aankleven. Dat soort zaken heeft het college ook overwogen. Het college is bij zijn standpunt gebleven. Naar mijn mening is de kwestie en de discussie rond een mededeling voldoende. Omtrent mededeling nr. 4 De heer Zwaard: In het bijzonder wil ik het hebben over de entree-opbrengst op de zondag van het bloe mencorso.Wij menen namelijk dat deze ojbirengst hoger zou hebben kunnen uitvallen in dien de kontrole bij de entreeposten beter en intensiever was toegepast. Insiders weten ons namelijk te vertellen, dat juist dit jaar het totaal aantal bezoete rs, meer

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1981 | | pagina 270