- 2- akkoord. De v?<5>rzitter: Het komt in deze notulen naar voren, omdat u aangeeft wat u hebt bedoeld te zeggen. Het doet er niet toe of u dat letterlijk hebt gezegd. U heeft uw bedoeling weer gegeven, zoals u moet worden veis taan. Dit komt dan zo letterlijk in de notulen. Vervolgens worden de notulen met inachtneming van het gestelde van de heer Mulders gewijzigd vastgesteld. De voorzitter: Overigens mag ik de leden er nogmaals wijzen op de noodzaak om opmerkingen over de weergave van het gezegde tevoren kenbaar te maken, omdat dan de band kan worden af geluisterd. Dit is zo de gewoonte. InAomen 2.INGEKOMEN STUKKEN EU MEDEDELINGEN. stiMen en INGEKOMEN STUKKEN, mededelingen 1 Omtrent de stukken I t/m X wordt overeenklmstig het daarbij gestelde zonder dis cussie en hoofdelijke stemming besloten. B. MEDEDELINGEN. Omtrent mededeling nr. 1 De heer A.Jochems: Ik betreur de zienswijze van het college.Mijns inziens is het met de palen zeker zo gevaarlijk voor de fietsende kinderen. De voorzitter: Met het oog op de veiligheid van de kinderen zeker niet. Overigens moet ik nog een aanvulling geven in die zin, dat op het tijdstip van plaatsing van de verkeers- lichten ter plaatse rijkswaterstaat toen gezegd heeft; dat kan daar niet, gelet op de uitmonding van de Oude Lentsebaan. De verkeerslichten kunnen daar eigenlijk niet worden geplaatst,Het was echter wel de meest geëigende plaats daarvoor. Toen heeft het college voorgesteld om daar palen in de weg aan te brengen, teneinde te voorkomen dat er doorgaand verkeer kwam, zodat er nog alleen maar verkeer kon komen dat er onmiddellijk van "achteruit" komt, direct dus gelegen aan de Wernhout seweg, terwijl dus het andere gedeelte van het verkeer zich moet afwikkelen over de Lentsebaan zelf. Met deze oplossing is rijkswaterstaat toen akkoord gegaan met de plaatsing van de verkeerslichten. Met het oog op de school3':inderen is de Oude Lentsebaan toen open gehouden. Rijkswaterstaat had in haar standpunt namelijk wel gelijk. Indienmen immers de Oude Lentsebaan voor het verkeer zou openstellen, afgezien van de vraag in welk tempo men de weg zou moeten gaan verharden, dan wordt deze verbinding onmiskenbaar de kortie naar de kern van Wernhout, omdat dan nie mand meer over de Lentsebaan rijdt, doch allemaal over de Oude Lentsebaan, Men komt dan precies achter de verkeerslichten op de rijksweg uit. En dat is levensgevaar lijk.

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1981 | | pagina 269