- 13 - Bureauvorming via een hiërarchische lijn naar beneden heeft zijn nut in die zin, dat de kernfiguren van de afdeling voor een aantal mensen verantwoordelijk zijn en aan een aantal mensen leiding geven. De heer Zwaard Ik heb me uiteraard gevoeglijk niet beziggehouden met de interne verdeling van de werkzaamheden, coördinatie en taakverdeling. Ik vind immers dat dit mijn taak niet is. Het gaat mij alleen om de beschikbaarstelling van het gevraagde krediet. U stelt wel charmant, dat de raad het kollege het vetrouwen moet geven dat het kollege de tweede medewerker niet aanstelt als het niet nodig mocht blijken. Ik wil echter een stap verder gaan, ook al vindt u het te lang duren indien uw kollege opnieuw met een krediet moet komen. Toch ben ik voor halvering van het gevraagde krediet. Deze nieuwe procedure van raadsbesluit en goedkeuring behoeft naar mijn mening niet zo lang te duren. Daarom stel ik namens mijn frak- tie voor de medewerking van de raad te geven aan de votering van een krediet voor de aanstelling van één medewerker. De heer Mulders Kunnen de twee aan te stellen medewekers, mede gelet op hun capaciteit, zoveel zaken uit handen nemen dat daarmede alle kwesties worden opgelost? Ik let dan op het hiermede gemoeide bedrag van 95.000,inclusief sociale lasten, ver zekeringen, studiekosten enz. Deze daarmede gemoeide bedragen moeten daarvan worden afgetrokken. Geeft de voorgestelde oplossing wel de nodige verlichting voor de afdeling? Ik kom niet tot deze konklusie, mijnheer de voorzitter, maar het centrale verificatie bureau en financiële adviezen, en dat zijn toch geen "kleine jongens"! De voorzitter In dat advies zit het overhevelen van de medewerker van personeelszaken naar alge mene zaken. Deze moet je derhalve zo weer terughalen als je daartoe niet besluit, en dat willen wij niet om goede redenen. Ten tweede zou een gedeelte van de ad ministratie van de Dienst Gemeentewerken moeten worden overgenomen. Besluit het kollege niet de personeelsfunktie naar de afdeling algemene zaken over te hevelen en om een gedeelte van de administratie van de Dienst Gemeentewerken over te nemen, dan zijn derhalve twee extra krachten nodig. Het laatstgenoemde aspekt laat het kollege in het midden, maar het kollege wil wel over het krediet beschik ken. Het is naar mijn mening echter wel onmiskenbaar dat in het rapport van het ad viesbureau deze twee personen wel degelijk meespelen. Uit het betoog van de heer Zwaard blijkt voorts dat hij een ammendement in het voorstel van het kollege aanbrengt in die zin dat voor één medewerker een krediet wordt gevoteerd. Hierover wordt gestemd. Degene die "voor" stemt, stemt in met het voorstel van de heer Zwaard, wie "tegen" stemt, stemt in met het voorstel van het kollege. de heer S. Jochems tegen de heer Domen tegen de heer Hoekman tegen de heer van Nunen tegen de heer Marijnissen voor de heer Jacobs voor mevr. Voeten-Damen voor de heer Mulders voor de heer v.d. Kloot voor de heer Laurijssen tegen de heer Huijbregts tegen de heer Arnouts tegen de heer Leeuw tegen de heer A. Jochems tegen de heer Zwaard voor De voorzitter konkludeert daarop dat het voorstel van de heer Zwaard met 6 stem men "voor" en 9 stemmen "tegen" is verworpen. Vervolgens stelt hij vast dat zonder hoofdelijke stemming overeenkomstig het voor stel van burgemeester en wethouders is besloten.

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1981 | | pagina 223