Ik weet niet of u verder wilt doorgaan op mijn opmerkingen. De voorzitters Ja, heel graag. De heer Zwaard: Dan kunt u die ook betrekken in het gesprek. De voorzitters Er is met kringen uit het schoolbestuur, zoals dat heet, over deze zaak gesproken. En er is geen enkele reden om daarop terug te komen. Die punten zijn bekend. Die liggen daar. Daarover kun je lang of kort praten, maar iemand aansprakelijk stellen voor wat daar gebeurd is, is naar onze mening volstrekt onmogelijk. Dat is alleen maar tijd verdoen. De vraag of we medewerking moeten verlenen wordt door de inspekteur positief beantwoord. U kunt het aanhouden. Ik verwacht overigens niet dat we u tezijnertijd iets nieuws naar voren kunnen brengen, anders dan we nu gegeven hebben. De heer Zwaard, s Kijk, over de hoogte van het bedrag kan niet gesproken worden. Kan ik daarop terugkomen? De voorzitter: kunt dan alles zeggen wat u wilt. De heer Zwaard: Alles zeggen? De voorzitter: TJ kunt zeggen wat u wilt. Niet alles naar voren brengen wat u de vraag j moet dat oplossing, is ook zo'n vraag. De heer Zwaard: Ik heb ook een gesprekje gehad met een afgevaardigde van het school bestuur. Een globaal gesprek, want ik wil die mensen niet voorbij lopen. De vraag of er al dan niet schuld is, blijft altijd een moei lijke zaak. De voorzitter: Mag ik even interrumperen? Wij hebben deze zaak laten nagaan door on ze deskundigen aan de hand van de gebruikelijke voorschriften. Er is bezien of een architejt hier aansprakelijk voor gesteld kan worden. Het antwoord was heel duidelijk: nee, gèen schijn van kans. Nog afge zien van het feit, zoals de sekretaris opmerkt, dat inmiddels de ter mijn van tien jaar verstreken is. De school staat ér immers al twaalf jaar. Geen schijn van kans. Dat is goed bekeken. Maar nog iets anders, namelijk het punt van de bezetting van de school. Ik zou er op willen wijzen dat tfe in Klein-Zundert binnen niet al te lange tijd aan de gang gaan met de bouw van een nieuwe wijk en dat het bouwen van nieuwe schoolvoorzieningen daar niet zo gemkkkelijk en zo kwistig zal kunnen gaan, als we in het verleden gewend. Toen was het wel eens: geef maar snel medewerking en bouw die schhol gauw. Tegenwoordig wordt daarop, zoals u hebt kunnen lezen, wel wat straffer gelet. Ik dacht dat het goed was om alle schoolkapaditeit die we in Klein-Zundert hebben op peil te houden. Het is nu niet mogelijk te zeggen wat de toekomst daar gaat brengen. Maar het is veratandig om wat je daar hebt, goed te houden en in stand te houden en te blijven gebruiken. Wanneer de opbouw van die wijk wat meer vorm gaat krijgen, wanneer dat plan meer vorm gaat krijgen, dan moet je met de inspektie van het onderwijs gaan praten wat daarvan de onderwijs- alleen^ëeggen wat u wilt, maar u kunt nuttig vindt. Want dan gaat het over dan zoveel kosten? Is dat een juiste

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1979 | | pagina 71