-23- komen te wonen, die vermoedelijk 's avonds hun vrachtauto's daar zullen moeten parkeren op de ^erkenring, dan denk ik wel dat je daar niet altijd verantwoorde situaties zult krijgen uit een oogpunt van verkeersveiligheid. Ik heb er de laatste tijd op de Dienst even naar geïnformeerd. We zijn nog niet moeten zover. Het is in voorbereiding en we/het nog maar eens een keer -bezien. Ik geloof wel dat het onze aandacht nodig zal hebben omdat er toch wel ontwikkelingen zullen ko men die niet helemaal zo zullen zijn als ze moeten zijn. De voorzitter: Je moet natuurlijk met alle bereidheid om de chauffeurs de gelegeheid te geven hun vrachtauto's weg te zetten, wel in de gaten houden dat gelet op de lengte van de combinaties en de frontbreedte van de woningen, ook de buren mogen mee genieten. Parkeeroverlast is toch ook niet iets wat je aan moet halen. We zullen de hele materie met betrekking tot het parkeren van die vrachtauto's eens bekijken. Zonder verdere discussie of hoofdelijke stemming wordt over eenkomstig het voorstel van burgemeester en wethouders be sloten. Rondvraag 20Rondvraag De heer Arnouts: Ja, mijnheer de voorzitter, bij mij hebben ze geïnformeerd hoe het staat met de centrale antenne, want dat ligt hele maal stil. Ik heb gezegd "dat zal wel meevallen, want er wordt hard aan gewerkt, langs alle kanten". Och jongen, zei den ze tegen mij "dat ligt helemaal stil". Nu ben ik gaan informeren en nu blijkt dat het inderdaad klopt. Ze willen a^n de Rijksweg beginnen, maar daar is nog geen vergunning voor. Mijnheer de voorzitter, is die vergunning te laat aangevraagd of is die vergunning binnenkort te verwachten? Dan heb ik ook nog geïnformeerd naar de antenne. Hoe zit dat eigenlijk? Moet die antenne nog aangekocht worden en als er een lange levertijd op zit, brengt dat dan geen stag natie? Want ik vind- het toch wel een ernstige zaak dat het nou eventueel zou stagneren. Hoe zit het eigenlijk? He voorzitter: Je kunt je natuurlijk de ramp niet voorstellen als die an tenne er niet zou komen. Maar misschien dat de wethouder er iets van zeggen kan? De heer Marijnissen: Het is dus zo omrte beginnen. Het gedeelte dat we dus onder handaahebben globaal aangegeven het gedeelte gelegen tussen de Prinsenstraat en de Willem Passtoorsstraat en tussen de Molenstraat en de Veldstraat, daa-r is het technisch gedeelte voor het overgrote deel uitgevoerd. Het klopt wat de heer Arnouts opmerkt dat wij nog niet de gevraagde vergunning heb ben van Rijkswaterstaat om de doorverbinding te maken voor het gedeelte tussen de Molenstraat en de Manderslaan. Wij zitten op dit moment te wachten op die vergunning. Zij heb ben alle gegevens. Zodra die goedkeuring er komt is het de be doeling dat we dus dat gedeelte dat we in de Katerstraat nog moeten aansluiten meteen meenemen. Er wordt een boring onder de weg doorgemaakt en dan kunnen we" meteen de laatste wo ningen die daar nog resteren, aan gaan sluiten. Wat de mast

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1977 | | pagina 209