- 5 - Het bezwaar van al die mensen is dat zij dan met hun auto 2 keer de gevaarlijke Molenstraat moeten oversteken. Dat behoeft niet per sé als tenminste de mogelijkheid bestaat om over de Markt,voor het gemeentehuis langs, te rijden. Ik gelocf niet dat het de bedoeling is om bestel- en vrachtauto's langs geparkeerde wagens te laten wringen. Ik zie niet in welke bezwaren er tegen bestaan om deze borden 50 m. te verzetten, waardoor het eenrichtingsverkeer pas begint waar nu de pomp staat. Dan kunnen genoemde middenstanders, hun personeel en de chauffeurs van vrachtauto's rustig terugrijden. Dan behoeven zij niet over het Marktplein te wringen om weg te kunnen komen. De heer Valk: Het verkeer dat uit de richting België komt mag dus niet links af slaan bij de Ziezo. Dat inrijverbodsbord merken de chauffeurs echter te laat op.Er zal dus aan de rechterkant van de Molenstraat een bord moeten staan met de aanduiding, dat het verboden is linksaf te slaan. Met de opmerking van de heer Arnouts dat het eenrichtingverkeer te vens moet gelden voor de fietsen en bromfietsen ben ik het roerend eens, temeer nog daar de fietsers en bromfietsers die van het Markt-r plein van het gemeentehuis komen verplicht zijn de pijl "verplichte rijrichting" te volgen. Er is daarop immers geen uitzondering voor hen gemaakt. Indien voor hen die uitzondering wel moet gelden moet op die borden aan weerszijden van de Markt eveneens die uitzondering worden gemaakt. De mensen die vanuit de richting Breda komen en naar Klein-Zundert willen,rijden het bord "eenrichtingverkeer" bij de WOBU voorbij en ontdekken dan bij de Ziezo dat zij die straat niet mogen inrijden. Als er genoeg verkeer op de weg is zullen die chauf feurs wel doorrijden, maar anders zullen zij gauw geneigd zijn om een stukje terug te rijden met alle gevaren van dien. Dit vraagt der halve om voorzieningen om dit te voorkomen. Er zal een bord moeten komen dat aanduidt dat men een weg verder niet rechtsaf mag slaan. Ik (Jacht dat het mogelijk moet zijn om een bord op de hoek bij de Wobu te plaatsen. Gelet op de opmerkingen van de heer Kunst en op de doormij gedane suggesties vraag ik mij af of U het voorstel terug neemt om het nader te bestuderen dan wel of U het in behandeling wilt nemen en dit wilt wijzigen. Nu we het toch over verkeersproblemen hebben zou ik de aandacht van burgemeester en wethouders willen vragen voor het snoeien van hagen bij hoeken van wegen o.a. in de Burg.Manderslaan bij de Meir- seweg, de Heerdgang en de PastoorsdreefIk verzoek burgemeester en wethouders betrokkenen hierop te attenderen en hierop streng toe zicht te houden. De heer Pellis: Door deze verkeersmaatregelen zal de mogelijkheid om te parkeren nog iets beperkt worden. Kan er daarom niet worden bekeken op welke manier de parkeerintensiteit rondom het gemeentehuis kan worden vergroot De voorzitter: Zowel de heren Arnouts en Valk willen het verbod mede betrekking laten hebben op de fietsen en bromfietsen. Wij hebben gemeend een zo gering mogelijke ingreep te moeten doen, maar nu zowel de heer Arnouts als de heer Valk -blijkbaar met instemming der anderen- in die richting aandringen, zullen we dat voorstel graag overnemen. De heer Kunst stelt voor om het eenrichtingverkeer alleen te laten gelden voor het pand van de Ziezo en niet voor het daar achter liggende gedeelte van die zijde van de Markt. Bedoelde midden standers en hun personeel die in de richting van Klein-Zundert,

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1972 | | pagina 193