- 8 -
Dat kan op korte termijn gebeuren. Ik zie eigen
lijk geen reden om niet de meeste urgentie te geven
aan maatregelen die konkreet de verkeersveiligheid
op Wernhout kunnen verhogen. Als men daarop in wil
gaan kan dat op korte termijn iets betekenen. Ik
vraag me af of het op dit moment verstandig is om
de door IJ beoogde telegrammen te verzenden. Als
wij reeds gesprekken gearrangeerd hebben en de
raad stuurt daarop nog een telegram dan wekt dit
ook de indruk van: Wat is daar aan de hand? Ik zou
er veeleer de voorkeur aan geven om dat niet te
doen. Als deze gesprekken niets opleveren of onvol
doende resultaten opleveren, kunt U alsnog een der
gelijk telegram verzenden.
De heer Valk:
Wij hebben vertrouwen in Uw handelen. Wij hebben
reeds een jaar geleden besloten te vragen om de
snelheid tussen Zundert en Wernhout tot 50 km te
beperken. Daar hebben we nog geen reaktie op ontvangen.
De voorzitter:
Dat is toen aan Rijkswaterstaat doorgegeven. Daar
is niet op gereageerd. Of dat nu direkt zoden aan
de dijk zet om ergens een bord "50Km" neer te zetten
om vervolgens te zien gebeuren dat iedereen de snel
heid overschrijdt? Er houden zich zeer weinig mensen
aan de maximum snelheid. Het is een barre zaak om
waar te nemen.
De heer Pellis:
Hier is van verschillende zijden naar voren gekomen,
dat, wanneer de intensiteit van het vrachtverkeer
afneemt, het in Zundert wel goed zit. Het is toch
een algemeen bekend feit, dat wanneer de intensi
teit vermindert, de snelheid toeneemt. Het gevaar
blijft daardoor even groot. Gezien de toename van
het verkeer in het algemeen zie ik geen andere uit
weg dan permanente kontrole. Ik heb me laten ver
tellen dat de politiescholen goed bezet zijn. Laat
een aspirant-politieman de verkeerscontrole uit
oefenen.
- Hij -