- 12 - Inderdaad sou kunnen worden overwogen,wanneer de voorgestelde maatregel niet zou werken,om de uit rit aldaar onmogelijk te maken en het verkeer te laten gaan via het Oranjeplein.Dat zou een op lossing kunnen zijn, zij het een wat omstandige op lossing die zeker niet door fietsers zal xrorden gehanteerd» De heer Valk: Ik zou het alleen voor auto's laten gelden» De voorzitter: Fietsers zijn daar net zo kwetsbaar. Het is,om op Uw vraag terug te komenoverwogen om het uitrjj- den vanuit de V/ildertsedijk op de Molenstraat te verbieden,maar het wordt op dit moment nog niet noodzakelijk geacht. De heer Kunst: Wanneer de mensen op de Klein-Zundertseweg bij de kruising Veldstraat voorrang hebben dan lijkt het mij logisch dat zij ook bij het volgende kruispunt voorrang hebben, te weten de kruising van de Katerstraat met de Esdoornstraat.Weliswaar is het zicht daar voldoendemaar wanneer het ene kruis punt voorrang verleentterwijl voor het andere kruispunt het tegenovergestelde geldt,dan kan ik me voorstellen dat dit tot misverstanden aanlei ding geeft.Daarom vindt ik het logissh dat ook deze kruising een voorrangskruising wordt. De voorzitter: Dan zou er een voorrangsweg van gemaakt moeten worden. Een enkele incidentele regeling behoeft er toch niet toe te leiden,dat over een hele lengte van een straat voorrang wordt verleend. De heer Kunst: Ik zou willen stellen of beide lcruispunten(Klein- Zundertseweg-Veldstraat en Katerstraat-Esdooen- straat)voorrangslcruising of geen van beide. Uit gaande van het voorstel zou ik zeggen beide. Bij de Burgemeester Iianderslaan is het de bedoe ling dat men om de verkeersdruppel heen rijdt. In het algemeen denkt men -zo wordt er tenminste in de Burgemeester Iianderslaan gereden- dat deze laan voorrang heeft.iien kijkt amper naar het straatje(de Heerdgang) dat op deze laan uitmondt. Laten we de Burgemeester Manderslaan ook voorrang geven boven de straat met de verkeersdruppel. Ik ben het eens met het voorstel om in de Burge meester Iianderslaan geen parkeerverbod in te voe ren. 1 s-Avonds staan er in deze laan echter hele rijen auto's.Dan is het probleem van veiligheid van de kinderen niet meer van toepassing. - 13 - Misschien bestaat de mogelijkheid dat het gemeentebestuur een brief richt aan de hoofden den de scholen om de cur sisten de gelegenheid te geven om hun auto's te parkeren op de pleinen van die scholen. Dan heb ik nog een punt dat misschien niet direkt met de verkeersproblemen te maken heeft. In de Molenstraat staat nog een pand dat op het punt van instorten staat. Dat pand is te koop.Bovendien ligt er een terrein dat netjes opgeruimd en eveneens te koop is. Misschien is het mogelijk dat het gemeentebestuur bij de eigenaren informeerd naar de koopprijs van deze gronden. De voorzitter: De ene eigenaar vraagt veel te veel. Ten aanzien van de vraagprijs van de tweede eigenaar ben ik niet op de hoog te ;dat kunt U misschien beter weten. De heer Kunst: Misschien kan het gemeentebestuur dit navragen.De tweede eigenaar wacht met belangstelling de vraag van het ge meentebestuur af. De voorzitter: Ik weet niet wat we op dat punt met een parkeerterrein moeten gaan doen. De heer Kunst: Er kunnen daarop veel auto's worden geparkeerd die an ders in de Molenstraat staan.De Eikenlaan staat altijd vol Do voorzitter: Ik zie dit niet als zo een dringende aangelegenheid. U doet maar een suggestiewelke wij als zodanig zullen accepteren. We zullen er echter nu niet verder op ingaan. De heer Van Hassel: Ik zou ten aanzien van de V/ildertsedijk op de Molenstraat een uitrijverbod willen zien ingevoerd en wel vanaf de Tuintjes tot aan de MolenstraatDan wordt er in het voorstel nog gesproken over het verbindingsweggetje Achtmaalseweg-Uolenstraat(langs de DAF-garage).Dit is echter een partikulier weggetje.Bedoeld zal zjjn het weggetje langs de BP-garage. De voorzitter: Inderdaad. De heer Verheijen: Het betrekking tot het voorgestelde éénrichtingsverkeer op een gedeelte van de Achtmaalseweg zou ik U willen wyzen op de bijzonder gevaarlijke T-aansluiting Prinsen- straat-Blauwstraat en de uitmonding van de Prinsenstraat op de MolenstraatZolang deze punten niet voldoende zijn beveiligd moet liet éénrichtingsverkeer niet worden inge voerd.

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1971 | | pagina 58