- 12 -
Inderdaad sou kunnen worden overwogen,wanneer de
voorgestelde maatregel niet zou werken,om de uit
rit aldaar onmogelijk te maken en het verkeer te
laten gaan via het Oranjeplein.Dat zou een op
lossing kunnen zijn, zij het een wat omstandige op
lossing die zeker niet door fietsers zal xrorden
gehanteerd»
De heer Valk:
Ik zou het alleen voor auto's laten gelden»
De voorzitter:
Fietsers zijn daar net zo kwetsbaar. Het is,om op
Uw vraag terug te komenoverwogen om het uitrjj-
den vanuit de V/ildertsedijk op de Molenstraat te
verbieden,maar het wordt op dit moment nog niet
noodzakelijk geacht.
De heer Kunst:
Wanneer de mensen op de Klein-Zundertseweg bij de
kruising Veldstraat voorrang hebben dan lijkt het
mij logisch dat zij ook bij het volgende kruispunt
voorrang hebben, te weten de kruising van de
Katerstraat met de Esdoornstraat.Weliswaar is het
zicht daar voldoendemaar wanneer het ene kruis
punt voorrang verleentterwijl voor het andere
kruispunt het tegenovergestelde geldt,dan kan ik
me voorstellen dat dit tot misverstanden aanlei
ding geeft.Daarom vindt ik het logissh dat ook
deze kruising een voorrangskruising wordt.
De voorzitter:
Dan zou er een voorrangsweg van gemaakt moeten
worden. Een enkele incidentele regeling behoeft
er toch niet toe te leiden,dat over een hele
lengte van een straat voorrang wordt verleend.
De heer Kunst:
Ik zou willen stellen of beide lcruispunten(Klein-
Zundertseweg-Veldstraat en Katerstraat-Esdooen-
straat)voorrangslcruising of geen van beide. Uit
gaande van het voorstel zou ik zeggen beide.
Bij de Burgemeester Iianderslaan is het de bedoe
ling dat men om de verkeersdruppel heen rijdt.
In het algemeen denkt men -zo wordt er tenminste
in de Burgemeester Iianderslaan gereden- dat deze
laan voorrang heeft.iien kijkt amper naar het
straatje(de Heerdgang) dat op deze laan uitmondt.
Laten we de Burgemeester Manderslaan ook voorrang
geven boven de straat met de verkeersdruppel.
Ik ben het eens met het voorstel om in de Burge
meester Iianderslaan geen parkeerverbod in te voe
ren. 1 s-Avonds staan er in deze laan echter hele
rijen auto's.Dan is het probleem van veiligheid
van de kinderen niet meer van toepassing.
- 13 -
Misschien bestaat de mogelijkheid dat het gemeentebestuur
een brief richt aan de hoofden den de scholen om de cur
sisten de gelegenheid te geven om hun auto's te parkeren
op de pleinen van die scholen.
Dan heb ik nog een punt dat misschien niet direkt met de
verkeersproblemen te maken heeft. In de Molenstraat
staat nog een pand dat op het punt van instorten staat.
Dat pand is te koop.Bovendien ligt er een terrein dat
netjes opgeruimd en eveneens te koop is. Misschien is
het mogelijk dat het gemeentebestuur bij de eigenaren
informeerd naar de koopprijs van deze gronden.
De voorzitter:
De ene eigenaar vraagt veel te veel. Ten aanzien van de
vraagprijs van de tweede eigenaar ben ik niet op de hoog
te ;dat kunt U misschien beter weten.
De heer Kunst:
Misschien kan het gemeentebestuur dit navragen.De tweede
eigenaar wacht met belangstelling de vraag van het ge
meentebestuur af.
De voorzitter:
Ik weet niet wat we op dat punt met een parkeerterrein
moeten gaan doen.
De heer Kunst:
Er kunnen daarop veel auto's worden geparkeerd die an
ders in de Molenstraat staan.De Eikenlaan staat altijd
vol
Do voorzitter:
Ik zie dit niet als zo een dringende aangelegenheid.
U doet maar een suggestiewelke wij als zodanig zullen
accepteren. We zullen er echter nu niet verder op ingaan.
De heer Van Hassel:
Ik zou ten aanzien van de V/ildertsedijk op de Molenstraat
een uitrijverbod willen zien ingevoerd en wel vanaf de
Tuintjes tot aan de MolenstraatDan wordt er in het
voorstel nog gesproken over het verbindingsweggetje
Achtmaalseweg-Uolenstraat(langs de DAF-garage).Dit is
echter een partikulier weggetje.Bedoeld zal zjjn het
weggetje langs de BP-garage.
De voorzitter:
Inderdaad.
De heer Verheijen:
Het betrekking tot het voorgestelde éénrichtingsverkeer
op een gedeelte van de Achtmaalseweg zou ik U willen
wyzen op de bijzonder gevaarlijke T-aansluiting Prinsen-
straat-Blauwstraat en de uitmonding van de Prinsenstraat
op de MolenstraatZolang deze punten niet voldoende zijn
beveiligd moet liet éénrichtingsverkeer niet worden inge
voerd.