De voorzitter; U praat nu over een kontrakt van de gemeente met een aannemer.Dat is nu helemaal niet aan de orde. Ik zou er dan ook op dit moment beslist niet op in willen gaan.Wat opmerkt over het eenzijdig parkeerverbod aan de Katerstraatinderdaad kan men -indien langs de gehele Katerstraat auto's staan geparkeerd- moeilijk pasoeren.Haar hetzelfde kan nu ook overkomen.Op dit moment kunt worden genoodzaakt slalom te rijden.Dan kunt ook worden gedwongen een eind terug te rijden.Hieruit vloeien dezelfde nadelige gevolgen voort als stelde ten aanzien van het eenzijdig parkeerverbod. Wanneer men dat euvel tompleet wil oplosser dan moet er inderdaad eenrichtingsverkeer worden ingevoerd. Daarover aarzel ik echter.Net zo hard aarzel ik over de mogelijkheid om langs het gemeentehuis eenrichtingsverkeer in te voeren.Dat is een vrij ingrijpende maatregel waartoe we wel eens zullen moeten besluiten wanneer het inderdaad niet goed gaat,maar waartoe we niet in eerste aanleg zouden willen suggereren.Vanaf de toegangsweg tot het gemeentehuis tot aan de molenstraat j,s het inder daad noodzakelijk om een tweezijdig parkeerverbod in te stellen,dit in verband met het vrijhouden van de toegang van de Harkt naar de Molenstraat zodat het in- en uitrijden vlot kan verlopen. Nu komt het voor dat men halverwege de rijksweg blijft steken omdat men de Markt niet kan oprijden, dat kan niet langer. De parkeergelegenheid op de Marlet zou kunnen worden bezien.Het is op dit mo ment echter niet aan de orde. De heer Arnouts; Ik zou het op prijs stellen indien de parkeersi tuatie op de Harkt nader wordt bekeken.Ten aan zien van de Burgemeester lianderslaan kan de be staande toestand beter blijven gehandhaafd. Vooral overdag staan er veel auto's geparkeerdwaardoor de snelheid belangrijk wordt afgeremd. De voorzitter: Ik dacht dat we dat ook voorstellen. De heer Arnouts: Dat klopt. De kruising Veldstraat-Katerstraat-Willem Pas- stoorsstraat en Klein-Zundertseweg is zeer gevaar lijk. Wordt deze kruising ook aangeduid met witte strepen De voorzitter: Deze kruising wordt inderdaad met witte driehoek tegels beveiligd. - 9 - De heer Arnouts: Zou het stopverbod,dat wordt voorgesteld over een af stand van 60 m. aan beide zijden van de Eildertsedijk,niet kunnen worden teruggebracht tot een afstand ten op zichte van de Molenstraat van 40 m. Alsdan blijft het stopverbod precies beperkt tot en met de magazijnen van 'Ioppenbrouwers De voorzitter: Ik durf eigenlijk niet goed af te wijken van die 60 m. Wij hebben hieromtrent ook advies gevraagd van deskundi gen en ook gekregen. Ik neem aan dat zij een bepaalde reden gehad hebben om hiertoe te adviseren. Ik dacht dat op dit punt toch de verkeersveiligheid moet preva leren. Ook daar komen de verkeersgebruikers in moeilijk leden omdat zij vanuit de Molenstraat de Wildertsedijk niet kunnen inrijden vanwege aldaar geparkeerd staande auto's. Bij de Wildertsedijk is het zeker geboden -nog meer dan bij de Markt- om snel de draai te kunnen maken, Het belang van de desbedreffende bedrijven moet hier nood gedwongen ten achter worden gesteld.U stelt een willekeu rige vermindering voor tot 40 m. kunt dat niet met een deskundig advies staven. Als de raad besluit Uw voorstel over te nemen dan zullen wij dit accepteren. De heer Hoekman: Dan begryp ik het advies van de deskundigen niet goed. Bij de Wildertsedijk wordt een afstand van 60 m. genomen, terwijl bij de Markt met 20 m.kan worden volstaan. De voorzitter: Wat hiervan zij,de Wildertsedijk is, gezier de geringe breedte nabij de kruising met de Molenstraatveel gevaar lijker. De heer Hoekman: Ik ondersteun het standpunt van de heer Arnouts inzake het terugbrengen van de afstand van 60 tot 40 m. De heer Arnouts: Ilc zou dit punt graag in stemming willen brengen. Is het niet mogelijk om het parkeerterreintje op de hoek van de Prinsenstraat te verharden De voorzitter: Aangezien de ambtenaar van de Provinciale Waterstaat die deze aangelegenheden behartigt ziek is,durf ik niet te zeggen wat er de komende weken gaat gebeuren,maar het lag in de bedoeling om dit op korte termyn uit te voeren. De heer Valk: Ter wille van de duidelijkheid is het misschien beter om de maatregelen straks punt voor punt te behandelen.

Raadsnotulen

Zundert: 1934-1996 | 1971 | | pagina 56