De voorzitter;
U praat nu over een kontrakt van de gemeente met
een aannemer.Dat is nu helemaal niet aan de orde.
Ik zou er dan ook op dit moment beslist niet op
in willen gaan.Wat opmerkt over het eenzijdig
parkeerverbod aan de Katerstraatinderdaad kan
men -indien langs de gehele Katerstraat auto's
staan geparkeerd- moeilijk pasoeren.Haar hetzelfde
kan nu ook overkomen.Op dit moment kunt worden
genoodzaakt slalom te rijden.Dan kunt ook worden
gedwongen een eind terug te rijden.Hieruit vloeien
dezelfde nadelige gevolgen voort als stelde ten
aanzien van het eenzijdig parkeerverbod. Wanneer
men dat euvel tompleet wil oplosser dan moet er
inderdaad eenrichtingsverkeer worden ingevoerd.
Daarover aarzel ik echter.Net zo hard aarzel ik
over de mogelijkheid om langs het gemeentehuis
eenrichtingsverkeer in te voeren.Dat is een vrij
ingrijpende maatregel waartoe we wel eens zullen
moeten besluiten wanneer het inderdaad niet goed
gaat,maar waartoe we niet in eerste aanleg zouden
willen suggereren.Vanaf de toegangsweg tot het
gemeentehuis tot aan de molenstraat j,s het inder
daad noodzakelijk om een tweezijdig parkeerverbod
in te stellen,dit in verband met het vrijhouden
van de toegang van de Harkt naar de Molenstraat
zodat het in- en uitrijden vlot kan verlopen.
Nu komt het voor dat men halverwege de rijksweg
blijft steken omdat men de Markt niet kan oprijden,
dat kan niet langer. De parkeergelegenheid op de
Marlet zou kunnen worden bezien.Het is op dit mo
ment echter niet aan de orde.
De heer Arnouts;
Ik zou het op prijs stellen indien de parkeersi
tuatie op de Harkt nader wordt bekeken.Ten aan
zien van de Burgemeester lianderslaan kan de be
staande toestand beter blijven gehandhaafd. Vooral
overdag staan er veel auto's geparkeerdwaardoor
de snelheid belangrijk wordt afgeremd.
De voorzitter:
Ik dacht dat we dat ook voorstellen.
De heer Arnouts:
Dat klopt.
De kruising Veldstraat-Katerstraat-Willem Pas-
stoorsstraat en Klein-Zundertseweg is zeer gevaar
lijk. Wordt deze kruising ook aangeduid met witte
strepen
De voorzitter:
Deze kruising wordt inderdaad met witte driehoek
tegels beveiligd.
- 9 -
De heer Arnouts:
Zou het stopverbod,dat wordt voorgesteld over een af
stand van 60 m. aan beide zijden van de Eildertsedijk,niet
kunnen worden teruggebracht tot een afstand ten op
zichte van de Molenstraat van 40 m. Alsdan blijft het
stopverbod precies beperkt tot en met de magazijnen van
'Ioppenbrouwers
De voorzitter:
Ik durf eigenlijk niet goed af te wijken van die 60 m.
Wij hebben hieromtrent ook advies gevraagd van deskundi
gen en ook gekregen. Ik neem aan dat zij een bepaalde
reden gehad hebben om hiertoe te adviseren. Ik dacht
dat op dit punt toch de verkeersveiligheid moet preva
leren. Ook daar komen de verkeersgebruikers in moeilijk
leden omdat zij vanuit de Molenstraat de Wildertsedijk
niet kunnen inrijden vanwege aldaar geparkeerd staande
auto's. Bij de Wildertsedijk is het zeker geboden -nog
meer dan bij de Markt- om snel de draai te kunnen maken,
Het belang van de desbedreffende bedrijven moet hier nood
gedwongen ten achter worden gesteld.U stelt een willekeu
rige vermindering voor tot 40 m. kunt dat niet met een
deskundig advies staven. Als de raad besluit Uw voorstel
over te nemen dan zullen wij dit accepteren.
De heer Hoekman:
Dan begryp ik het advies van de deskundigen niet goed.
Bij de Wildertsedijk wordt een afstand van 60 m. genomen,
terwijl bij de Markt met 20 m.kan worden volstaan.
De voorzitter:
Wat hiervan zij,de Wildertsedijk is, gezier de geringe
breedte nabij de kruising met de Molenstraatveel gevaar
lijker.
De heer Hoekman:
Ik ondersteun het standpunt van de heer Arnouts inzake
het terugbrengen van de afstand van 60 tot 40 m.
De heer Arnouts:
Ilc zou dit punt graag in stemming willen brengen. Is het
niet mogelijk om het parkeerterreintje op de hoek van de
Prinsenstraat te verharden
De voorzitter:
Aangezien de ambtenaar van de Provinciale Waterstaat die
deze aangelegenheden behartigt ziek is,durf ik niet te
zeggen wat er de komende weken gaat gebeuren,maar het
lag in de bedoeling om dit op korte termyn uit te voeren.
De heer Valk:
Ter wille van de duidelijkheid is het misschien beter om
de maatregelen straks punt voor punt te behandelen.