- 11 - Hij vraagt waarom in de "infrastructuur" het onderdeel de Oostrand niet is opgenomen Het lid SCHIPPER merkt op dat de nota een bepaling van uitgangspunten is. Als er wordt gekozen voor hindercategorie 4 dan is dit een uitgangspuntwaï verdere invulling van bedrijventerreinen mee wordt genomen. Daarom stelt Hoekse Lijst voor om te kiezen voor categorie 2 met een uitzondering naar 3. Hii vraagt wat de vrijblijvendheid van deze nota is. Hij vraagt welke richting het gemeentebestuur gaat bepalen in het kader van deze nota en deze afspraken. Het lid SCHOUWENAARS merkt op dat de nota een voorstudie is en nog uitgewerkt moet worden. in een latere fase worden de keuzes gemaakt. Het lid GERLA ziet de uitwerking van de structuurvisie tegemoet. Hij vraagt om de visie op het openbaar vervoer erbij te betrekken. WETHOUDER VAN DE WETERING antwoordt dat het niet de bedoeling is om nu een ™™e uTt de verschillende lokaties te maken. Dit meet op een evenwichtige manier gebeurenDe betekenis en status van de nota is dat de nota een basis element voor de structuurvisie is. op bepaalde punten is het een zoektocht een denkrichting van een invulling. vQ11. Met betrekking tot de grote Spiepolder zegt hij dat ook hu*et zes gemaakt moeten worden. De Oostrand is meegenomen m de uitbreiding bedrijventerrein Zwanengat-de Hil. .k _an te Een visie op het openbaar vervoer is in deze structuurvisie moeilijk aan te geven. De structuurvisie is een autonome ontwikkeling op het ^ebie en werken van de kern Zevenbergen. In het kader van de gemeente i] e ling zal het openbaar vervoer nadrukkelijk aan bod komen, wel zeker is dat de bestaande spoorlijn Dordrecht-Roosendaal en Dordrecht-Breda adequater ingevuld moet worden. zonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform het voorstel van burgemees ter en wethouders. 10. Voorstel tot het in voorbereiding ver klaren van (herzieningen van) bestem mingsplannen voor gebieden in het cen trum van Zevenbergen, de Koekoek/ Schansdijk, Langeweg en buitengebied. Het lid GERLA vraagt wanneer het beeldkwaliteitsplan ter behandeling in de raad komt WETHOUDER VAN DE WETERING antwoordt dat het in de eerst volgende commissie aan de orde wordt gesteld. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform het voorstel van burgemees ter en wethouders. 10a.Voorstel inzake standpuntbepaling tracékeuze HSL traject langs Zevenberg- schen Hoek. Het lid GERLA betreurt het standpunt van de minister. Ten aanzien van de ge luidshinder van 57 decibel vraagt hij of hiermee alleen het geluidsniveau van de HSL wordt bedoeld of het totale geluidsniveau van de spoorwegen en de ve brede A16. Als alleen de HSL bedoeld wordt, vraagt hij wat dan het totaal tal decibel is.

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1996 | | pagina 11