126 Het lid SCHIPPER zegt dat het investeringsbedrag 120.000,00 bedraagt. Door de gemeente wordt een bijdrage geleverd van 40.000,00. Principieel is dit on juist. In de bruikleenovereenkomst is destijds afgesproken dat alle investe ringen en grote reparaties voor rekening van de gemeente zijn. Het op orde krijgen van de tennisbanen is niet gelukt. Hier is zes jaar door verschillende bedrijven aan gewerkt. De totale kosten waren 80.000,00. Dit bedrag had mede betrekking op de renovatiekosten. Een kleed- en wasaccommodatie is nooit aanwezig geweest en de vereniging heeft daar 12 jaar op moeten wachten. Met het uittrekken van een bedrag ad 60.000- betekent dat in het kader van de renovatie door de gemeente 20.000,00 is bijgedragen. Dit is erg laag. Hij merkt op gehoord te hebben dat er sprake zou zijn van een aspiratie-niveau verhoging. Dit is niet aan de orde. Het is een noodzaak om uit de vicieuze cir kel van repareren - afkeuringen te komen. Nu is een termijn van 8 jaar garantie gegeven en dit kan bij goed onderhoud oplopen tot 12-15 jaar. Het grootste probleem is dat de gemeente een bijdrage geeft van "maar" 40.000,00. Het netto-resultaat voor de gemeente is 19.000,00. Hij is voorstander om deze 19.000,00 te verhogen naar 40.000,00 en dit bedrag ten goede aan het Bos sche Lijntje te laten komen. Hij doet een dringend beroep op alle fracties om het voorstel van de Hoekse Lijst t.a.v. de verhoging van de gemeentelijke bijdrage te steunen. Het lid GERLA zegt dat de procedure niet correct is gevolgd. De banen waren al in gebruik genomen voordat het raadsvoorstel in behandeling is geweest. Hij betreurt deze gang van zaken. Hij vraagt hoe het college dit voortaan wil voorkomen. Het lid HUIJSSOON beaamt dat de renovatie noodzakelijk is. Optimaal gebruik van de banen is nooit mogelijk geweest. De keuze voor kunstgras is toe te juichen want kunstgras heeft een langere levensduur. Hij zegt dat zijn fractie het voorstel van de Hoekse Lijst steunt hierbij in ogenschouw nemende dat de club zelf ook een flinke financiële bijdrage zal doen. Het is een hiaat dat voor het onderhoud geen meerjarenplan is opgesteld. Hij acht de dekking niet helemaal correct. De gereserveerde bedragen voor DHV worden ook voor het Bossche Lijntje gebruikt. DHV mag hier niet de dupe van worden. Hij pleit ervoor om het voordeel aan het Bossche Lijntje ten goede te laten komen. Het lid SCHOUWENAARS zegt dat het voorstel twee keer in de commissie is behan deld. In het voortraject is overeenstemming bereikt tussen de gemeente en het Bossche Lijntje. Deze overeenstemming dient gerespecteerd te worden. WETHOUDER VAN DE WETERING zegt dat in de nota "sport 2000" een aantal uitgangs punten is geformuleerd. Volgens deze uitgangspunten is het voorstel van het Bossche Lijntje behandeld. De gemeente heeft de verplichting om de speelvelden te renoveren in de staat waarin het veld op dat moment verkeert. Als een ver eniging kiest voor een andere bovenlaag dan komt dit eerst in de raad. Gaat de raad akkoord dan zal de nieuwe afdekking in de toekomst door de gemeente worden gerenoveerd. Het bedrag ad 80.000,00 was een bijdrage in een renovatie en de aanleg van een was- en kleedaccommodatie. De bijdrage was naar volle tevredenheid van het Bossche Lijntje. Er zijn geen klachten meer geweest over de bovenlaag. De reden waarom voor het voteren van het bedrag al begonnen is met de renovatie van de banen is dat het Bossche Lijntje de renovatie voor de winter afgerond wil hebben. Ook het raadsvoorstel is later ter behandeling in de raad gekomen dan de bedoeling was. De vereniging is dus op eigen risico begonnen met de renovatie. Het is niet de juiste weg maar kijkend naar de afspraken en het rapport "sport 2000" was een bijdrage van de gemeente te verwachten.

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1995 | | pagina 93