f - 168 - Indien u toch nog eens kritisch gaat kijken naar de bezetting op de afdeling Maatschappelijke Zaken, neem dan ook mee de totale organisatie-struktuur waarbij wij met name denken aan de technische diensten. Welke bijna een autonome groep vormen in de organisatie. Ten aanzien van de dorpsplannen blijft u vaag evenals ten opzichte van het over leg met Terheijden. Wanneer u op deze punten uw beantwoording van vorig jaar in ogenschouw neemt is er bijna sprake van schabloon-werk. Is één jaar nog te kort om tot konkrete afspraken met de gemeente Terheijden te komen? Kunt u niet meer meedelen dat een belangrijk gesprekspunt is, wie en wat bouwt en wanneer? Onze vraag over het overleg met de provincie over de dorpsplannen is onbeant woord gebleven, evenals de vraag over de noodzakelijke verkeers-technische maatregelen. Over dit laatste onderwerp zou in 1987 een notitie verschenen zijn. Onze konklusie dat tot en met 1987 bijna niets is gebeurd blijft van kracht. We kunnen geen konkrete zaken vermelden. Het "twee-sporen-beleid" in het welzijnsbeleid heeft zijn intrede al gedaan bij de vaststelling van de subsidieverordening. Enerzijds zijn normen gesteld ten aanzien van de grootte van een vereniging zonder rekening te houden met de grootte van een plaats, om voor subsidie in aanmerking te komen. Anderzijds wordt wel een differentiatie in de subsidiehoogte toegepast, waarbij dan wel uitgegaan wordt van de grootte van een plaats. Wij zullen bij de behandeling van het welzijnsplan deze onbillijkheid weer aan de orde stellen. Van het college verwachten wij in dit kader betere voorstellen in 1988. Met de V.V.D. zijn wij van mening dat er blunders zijn gemaakt in het onderhoud op de terreinen van de hockey-velden. Uw motivering dat diepbeluchten in kombi- natie met extra bezanden een averechtse uitwerking hebben gehad kan technisch niet verklaard worden, tenzij de hoeveelheid zand veel te groot is geweest. Dit laatste is naar onze mening de oorzaak van de ellende. Ook de sporen door het bezanden op het veld hadden minder diep hoeven te zijn als men de juiste eisen had gesteld aan de strooiwagen. Op dit moment zijn wij niet op de hoogte van de bespeelbaarheid van het veld. We wachten nu informatie af in de commissie gemeentebedrijven, waarbij wij nu al willen stellen dat gemaakte fouten niet afgewenteld mogen worden op een vereni ging. Ook bij dit onderwerp bleek heel duidelijk dat beantwoording van brieven, waar over we reeds bericht hebben, veel te lang op zich laten wachten. Uw mededeling op bladzijde 18 dat in 1989 de bouw van een nieuw bejaardenhuis plaatsvindt is volgens onze informatie onjuist. Wij beschikken over een konkrete mededeling dat in april 1988 begonnen wordt met deze bouw. Welke info is juist? Wij begrijpen niet dat in het kader van het H.U.P. de agrarische bedrijven wor den geïnventariseerd teneinde te kunnen beoordelen welke bedrijven onder de algemene maatregel van bestuur vallen en welke bedrijven vergunningsplichtig blijven. Het konsept van deze algemene maatregel van bestuur is recentelijk gereed gekomen en er is nu overleg met de landbouworganisaties gaande. Met welke opdracht is de T.M.D. nu de baan opgestuurd en op welk raadsbesluit berust deze aktiviteit en wie betaalt de kosten van deze inventarisatie? Ten aanzien van de vraag of bouwaanvragen al behandeld worden in een plaatselij ke commissie is onbeantwoord gebleven evenals de vraag over de samenstelling van deze commissie. Hoe lang kan de beslissing van de waterleidingmaatschappij nog uitblijven, ten aanzien van het industrieterrein "De Koekoek" Tenslotte willen wij nog reageren op enkele punten van de algemene beschouwingen van andere frakties.

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1987 | | pagina 120