-34-
door planning en onderlinge afspraken tot stand is gekomen.
Zij acht het derhalve een goede zaak voor 1983 van dit bedrag uit te gaan.
Wethouder KAMP zegt aat abnormale situaties en niet te voorziene gebeur
tenissen buiten beschouwing worden gelaten bij deze afspraken.
Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
16. Voorstel met betrekking tot de geschei
den glasinzameling in stadsgewestelijk
verband.
Het lid DE HAAS heeft geconstateerd dat de respons bij de glasinzameling
voor Zevenbergen niet hoog ligt.
Hij vraagt de bevolking goed te informeren teneinde het gebruik van de glas
bak te bevorderen.
Het lid TROMPERS gaat accoord met het voorstel. Hij vraagt of het moge
lijk is zodanige voorzieningen te treffen dat ook kinderen en invaliden ge
bruik kunnen maken van de glasbak.
Het lid MAKKINK onderschrijft de vraag van de heer Trompers.
Wethouder VAN DE WETERING merkt op dat de problematiek zoals de heer
Trompers heeft aangehaald, binnen het Stadsgewest aan de orde is geweest.
In overleg met de leverancier zal getracht worden hier verbetering in te
brengen.
Hij deelt vervolgens mede dat met name in het centrum steeds meer gebruik
wordt gemaakt van de glasbak, hetgeen tot gevolg heeft dat de capaciteit te
laag blijkt te zijn. Besloten is derhalve 2 glasbakken bij te plaatsen.
Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
17. Voorstel tot wijziging van de begrotin
gen 1983 in verband met de ontvangst en
doorbetaling van rijksleningen.
Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
18. Voorstel tot vestiging van een zakelijk
recht op grond van de Belemmeringenwet
Privaatrecht ten behoeve van het leggen
en het hebben van "een c.a.i.-kabel.
Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
19. Voorstellen tot het verpachten van land
bouwgronden in Lindonk en De Koekoek.
Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
20. Voorstellen tot verkoop van grond.
Het lid SCHIPPER spreekt zijn voldoening uit over de bereikte overeen
stemming met de heren van Gils en Kapitein.
-35-
Hij vraagt of het gedeelte van het perceel, groot 15 m2, wat om niet
aan de heer van Gils wordt overgedragen, eigendom is van de gemeente.
Hij heeft namelijk vernomen dat zulks niet het geval zou zijn.
Het lid TROMPERS is verbaasd dat het voorstel vrijwel hetzelfde luidt
als het voorstel wat een half jaar geleden is aangehouden. Door allerlei
activiteiten en onderhandelingen zijn de kosten hoger geworden dan de opbrengst
voor de gemeente zal zijn.
Het lid MAKKINK merkt op dat een half jaar geleden de betrokken partijen
haaks op elkaar stonden, terwijl nu overeenstemming is bereikt. Hij acht dit
van groot belang.
Wethouder VAN DE WETERING is verheugd dat de betrokkenen op dit moment
overeenstemming hebben bereikt.
Er resteert inderdaad 15 m2, welke niet in eigendom is bij de gemeente, doch
behoort bij het achterliggende perceel.
Zonder hoofdelijke stemming wordt b ;sloten conform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
21Vo rstel tot verkoop van grond aan de
he r A.N.van Beers en de vestiging van
er 'dienstbaarheden.
Zonder hoofdelijke stemming wordt b sloten conform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
22. Vo rstel tot ruiling van grond tussen
A. 2ndriksNoordhaven 84 te Zevenbergen
en le gemeente.
Zonder hoofdelijke stemming wordt b sloten conform het voorstel van
burgemeester en wethouders.
23. Vo- rstel tot vaststelling van een nieuwe
ve ordening "Instelling Sportraad"
on- er gelijktijdige intrekking van de
hu: dige verordening.
Het lid WOLTMAN vraagt wat de achtergrond is van artikel 2 van de nieuwe
verordening waarin is bepaald dat het college 3 leden aanwijst welke geen
binding hebben met de sportverenigingen.
Het lid JANSSON gaat in grote lijnen accoord met het voorstel. Zijns in
ziens is terecht gesteld dat de sportraad niet aan de beheerstaak is toege
komen. Dit neemt niet weg dat die taak wel vervuld moet worden. Hij doet de
suggestie om de dagelijkse beheerstaak aan een coördinerende afdeling binnen
het gemeentelijk apparaat op te dragen.
Hij is overigens van mening dat een objectieve beleidsadvisering door de sport
raad het beste gerealiseerd kan worden middels benoeming van los van vereni
gingen staande personen.
Hij stelt tenslotte voor het functioneren van de nieuwe sportraad over 2
jaren te evalueren.
Het lid SCHIPPER acht de reactie van de sportraad begrijpelijk aangezien
in de nieuwe situatie enkel sprake is van adviserende bevoegdheden.
De instelling van een artikel 61-commissie zoals nu wordt voorgesteld, bevor
dert overigens wel de duidelijkheid naar alle betrokkenen, aldus spreker.