-1 54-
Spreker blijft echter van mening dat een gesprek vooraf de meest juiste weg was
geweest. Hij herhaalt zijn vraag waarom plotsklaps grote spoed wordt betracht met
het vrijmaken van de grond. Met name vraagt hij of er concrete ruilmogelijkheden
zijn.
Het lid VAN DE WETERING is van mening dat in het onderhavige geschil alleen
een uitspraak van de rechter een oplossing kan bieden. Hij vraagt in de eerstkomen
de raadsvergadering verslag te doen van het gesprek met de betrokken landbouwers.
Wethouder TROMPERS merkt op dat bij toekomstige grondaankopen de voorwaarden
zodanig zullen worden aangepast dat dergelijke problemen voorkomen zullen worden.
Spreker zegt dat men bij onderhandelingen met grondeigenaren in plan Lindonk moet
beschikken over ruilgrond. Vandaar dat getracht is de grond per 1-1-1980 vrij te
maken.
Hij deelt tenslotte mede dat de raad van het verloop op de hoogte zal worden ge
houden.
Het lid DIJKERS blijft van mening dat hij op zijn laatste vraag geen afdoende
antwoord heeft gehad. Hij is dan ook niet bereid nu een krediet beschikbaar te
stellen.
Spreker verlangt stemming over het voorstel. Het verzoek wordt niet door voldoende
leden ondersteund.
Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform het voorstel van burge
meester en wethouders.
De VOORZITTER deelt mede dat bij het vorige agendapunt is verzuimd vertegen
woordigers aan te wijzen voor het voeren van verweer bij de Raad van State tegen
het door de 3 leden van de fraktie van de P.v.d.A. ingediende verzoek om schorsing
van het raadsbesluit van 9 oktober j.l.
Het college stelt voor hiervoor de fraktievoorzitters van C.D.A., Hoekse lijst,
V.V.D. en Onafhankelijke Partij aan te wijzen.
De raad gaat hiermee akkoord.
30f. Nadere informatie over de ahob-installatie
in de Hazeldonkse Zandweg.
Wethouder TROMPERS deelt mede dat op verzoek van de raad de mogelijkheid is
onderzocht om ten behoeve van de voetgangers aan de linkse zowel als de rechtse
zijde van de spoorwegovergang een beveiliging aan te brengen. Na bestudering van
de gegevens van de Nederlandse Spoorwegen heeft het college gemeend te moeten advi
seren hiertoe niet over te gaan. Daarna is men echter in gesprekken met de stuur
groep en op ambtelijk niveau tot de conclusie gekomen dat de extra beveiliging toch
wenselijk kan zijn.
Hiertoe zullen het fietspad en het voetpad voor de overweg één geheel vormen, over
een breedte van 3.25 m. Trekt men daar de vereiste opening van 80 cm. af, dan
houdt men toch nog voldoende visuele beveiliging door de overwegbomen, aldus
spreker. Een en ander is door de dienst gemeentewerken op tekening gezet, welke
ter verduidelijking in de .raadzaal is opgehangen.
Het lid KRIJNEN /cfêf voetgangersgedeelte voor de spoorwegovergang wordt
afgesloten terwijl het rijwielgedeelte open blijft.
Wethouder TROMPERS beaamt dit.
Het lid DIJKERS concludeert dat het voorstel 30f is vervangen door hetgeen
op de tekening wordt aangegeven. Spreker stemt hier volledig mee in.
Vervolgens wordt zonder hoofdelijke stemming besloten conform de toelichting
van wethouder Trompers en de ter inzage liggende tekening.