t -145- In onze eerste instantie noemen wij buiten de door u genoemde eigenaren van premieverhuurwoningen ook de eigenaar van de woningwetwoningen n.l. de "Woning Stichting Zevenbergen". De gehele kategorie woningwetwoningen laat u buiten uw beschouwing. Wij zullen u nu vragen: "vindt u ook dat de gehele markt van verhuur-woningen onder lén uitgifte-beleid hoort te vallen en dat daartoe ook gerekend dienen te worden de woningwetwoningen." Bij renovatie willen wij stellen, dat we tot nu gelukkig zijn met uw antwoord. Ten aanzien van de begeleiding,zover wij zijn geïnformeerd, wordt door het rijk deze begeleiding in ruime mate gesubsidieerd. Verkeer en vervoer Maasroute bent van mening, dat de meest zuidelijke aansluiting van de Maasroute op Rw 16 nog ruimte laat voor de verschillende alternatieven. U dient zich echter wel te realiseren, dat, indien wordt gekozen voor het meest zuidelijke aansluit- punt een eventueel doortrekken van de Maasroute naar Rw17 logischerwijze slechts ruimte biedt aan de alternatieven 1 en 2, waarvan u in uw voorstel in de raads vergadering van 13 september 1977 bijlage 162 vermeldt -dit naar aanleiding van het gesprek van uw college met die van Hoge en Lage Zwaluwe, Klundert, Terheijden en met twee vertegenwoordigers van het Stadsgewest Breda- "Men was het er unaniem over eens, dat het alleen uitwerken van de modellen 1 en "2 een tendentieuze zaak is geheel gericht op het doordrukken van model 1 In tegenstelling tot uw mening benadrukken wij, dat de keuze van het aansluitpunt cruciaal is voor wat betreft de tracering bij eventuele doortrekking van de Maasroute. Overigens maakt u in uw brief van 30 september 1977 aan G.S. melding van "nadere studies op zo kort mogelijke termijn" en van een zgn. "belemmeringen- kaart". Beide werkstukken zullen wij met genoegen bestuderen. Gaarne vernemen wij op welke termijn deze stukken ter inzage zullen liggen. Uit onze informatie blijkt dat deze reeds gereed zijn. Hoofdstraat Mijnheer de voorzitter, wij hebben uw raad opgevolgd en de stukken ten aan zien van de gehele problematiek doorgelezen. Diverse stukken waren verrassend voor ons en gaven ons een goed licht over hetgeen wat al gedaan is. Probleem blijft, dat met de afwijzing van verkeerslichten in kombinatie met een voetgangersoversteekplaats een gevaarlijke situatie blijft voortbestaan. Wij vinden dat op korte termijn daar toch een oplossing voor moet komen. In de eerste plaats zien wij een oplossing in een zeer frequente contröle op snel heidsbeperking met name tijdens de spitsuren. In de tweede plaats denken wij aan een regelmatige controle op het parkeerverbod. Kerkstraat-Merodestraat In onze schriftelijkebeschouwingen hebben wij het over een "afkoopbedrag" en niet over D.A.C.W. Als u onder het afkoopbedrag verstaat het aandeel van de pro vincie van ongeveer f 80.000,(16$ van de geraamde kosten), dan kunnen wij niet anders dan u raden om op grond van deze gegevens niet verder met de provincie in zee te gaan. Wij zouden tevens graag een splitsing willen zien van de f 500.000, om te kunnen zien uit welke posten dit bedrag is opgebouwd. Openbaar vervoer Mijnheer de voorzitter, wij hebben in eerste instantie gevraagd om met de B.B.A. te bespreken om de lijnverbinding die eindigt in Zevenbergen een zgn. stads- route te laten maken. Deze route moet onzes inziens los gezien worden van andere routes.

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1978 | | pagina 145