-
,-f -re H
'.'V
:,:i£S
;t f
LOÏ.I' ;.j;I hi
>5?* TS>
..Cifibioi; 8 X'.:'.
i:
e.rb r-r.-r
•rzo
r.r
hi P
r.CO'Vi
•V-i:%.\ ,t::
r i: tavS._/>xri
iZ- X'
M .B:
t;j;a xv jzc,"'-'T!:
P .J. ••■rx'/a •■■■.- i. >vr
iii
i f r.a-.: hih'.P r
'o.tv ',J:: rr'?: /r a;.. <o<-
'T
52
De voorzitter zou van harte willen aanbevelen om met de gedachte van het
comité mee te gaan, zodat er vanuit de burgerij iets aangeboden kan worden
voor op de Donk en later mogelijk ook voor Krooswijk en Hazeldonk.
Hierna stelt de voorzitter de lijst van ingekomen stukken aan de orde.
Met betrekking tot punt E3 zegt het lid mevr.Krijnen-Boot, dat het lid
Makkink onder punt 2 van dat verslag het weergegevene van de vorige vergade
ring van die commissie recht zet. Het door hem gestelde ten aanzien van de
bouw van allerlei bouwsels in de achtertuinen bij woningen zou wat ongenuan
ceerd zijn overgekomen. In de vergadering van 17 maart 1975 stelt het lid
Makkink het haars inziens wat genuanceerder. In die vergadering zegt hij geen
bezwaar te hebben tegen kleinere bouwsels, zoals hondehokken en volières e.d.
Wel blijft hij bezwaar maken tegen de bouw van garages e.d. in achtertuinen.
Met deze uitspraak heeft spreekster enige moeite. Als het lid Makkink zijn
visie in de hele gemeente rigoreus wil toepassen, dan vindt zij, dat bepaalde
wijken qua garagebouw in een duidelijk minder gunstige positie zouden komen
te verkeren. Zij kan de visie van het lid Makkink dan ook niet onderschrijven.
De voorzitter antwoordt, dat het lid Makkink zijn bedenkingen tegen de
garagebouw in achtertuinen bij gesloten bebouwing inderdaad naar voren heeft
gebracht'. In zekere mate is men het daarover in die commissie wel eens ge
worden. Ook de commissie zou door willekeurige aan- en bibouwen niet het
hele beeld willen verknoeien. Datgene, wat daaromtrent krachtens een bestem
mingsplan wordt toegelaten, zou de commissie wat meer uniform geregeld en toe
gestaan willen zien. In die commissievergadering, waarbij ook de stedebouw-
kundige aanwezig was, zijn de commissie en de heer Makkink het wel eens ge
worden.
Op de vraag van de voorzitter aan het lid Makkink of deze hierop nog
nader wil ingaan, zegt het lid Makkink, dat hij een en ander niet beter had
kunnen verdedigen dan de voorzitter voor hem gedaan heeft. Hij zou aam mevr.
Krijnen-Boot willen vragen om -als te zijner tijd het bestemmingsplan Hazel
donk aan de orde zal worden gesteld- dan over deze zaak nader met hem eventu
eel van gedachten te wisselen.
Het lid Makkink zou nog even willen ingaan op een stuk, dat hij tot nu
toe bij dit agendapunt heeft gemist. Enige raadsvergaderingen geleden heeft
hij gevraagd om inzage van het verkeersrapport van ingenieursbureau van Kleef
met betrekking tot de situatie Oranjelaan en omgeving. Toegezegd werd, dat dit
ter inzage gelegd zou worden. Tot nu toe is dat niet geschied.
De voorzitter zegt toe, dat deze omissie hersteld zal worden en dat dat
rapport alsnog ter inzage gelegd zal worden.
Haar aanleiding van het verslag van de vergadering van de commissie
ruimtelijke ordening vestigt het lid Huijssoon nogmaals de aandacht op het
parkeerprobleem met grote vrachtwagens. Naleving van de betreffende verordening
werd aangekondigd, hetgeen zijns inziens al merkbaar is.
Die vrachtwagens zullen echter ergens moeten blijven. Dit gaat straks ook weer
in plan Hazeldonk spelen. In genoemd verslag wordt al weer gesteld, dat aanleg
van dergelijke parkeerplaatsen een kostbare zaak is.
De voorzitter antwoordt, dat weliswaar is gesignaleerd, dat de aanleg van
die plaatsen een kostbare zaak is, doch hiermede wordt nog niet gesteld, dat
die plaatsen er niet zullen komen. Voor die financiële zijde van de zaak zal
een oplossing gevonden moeten worden.
Hierna wordt zonder hoofdelijke stemming besloten conform het voorstel
van burgemeester en wethouders.