87
Samengevat komt dit er op neer, dat de heer de Vries geen alternatieve plannen
heeft gezien en dat hij het plan van Zevenbergen in vergelijking met sporthallen
die elders in Brabant zijn gebouwd erg duur vond, maar dit is niet tè duur-
Dat het een duur plan is, aldus spreker, dat weten we allemaal, maar dat vindt
zijn oorzaak in de grondslag.
Ook dat is de heer de Vries bekend en®vraagt zich daarom af of de zware fundering
ook elders in de gemeente nodig zou zijn.
Uitzien naar een andere plaats dan de ijsbaan is volgens wethouder Trompers niet
gewenst. De plaatsbepaling is in diverse vergaderingen al aan de orde geweest en
is naar de mening van spreker niet in discussie. De ijsbaan is zonder meer de
beste plaats om de sporthal te bouwen.
Het lid Wijne vraagt, naar aanleiding van een ook al tijdens de vergadering
van de commissie voor gemeentebedrijven gestelde vraag, of medegedeeld kan worden
waarom aan de Wed.Otto-Broeders, in vergelijking met andere prijzen, zo'n lage
koopsom wordt uitbetaald voor de aankoop van haar woning aan de Langenoordstraat
De indruk bestaat, dat van de onwetendheid en trouwheid van de betrokken weduwe
misbruik is gemaakt.
Wethouder Trompers antwoordt, dat deze lage koopsom het gevolg is van het
feit, dat het betrokken pand niet is gelegen in een goedgekeurd saneringsplan,
waardoor slechts de dagwaarde van het pand kan worden uitbetaald.
Bij aankoop van panden, die gelegen zijn in een goedgekeurd bestemmingsplan wordt
buiten de dagwaarde tevens een vergoeding betaald voor herbouw elders, waardoor
in die gevallen inderdaad een hogere koopsom wordt geboden. In het onderhavige
geval is zeker geen misbruik gemaakt van de onwetendheid of trouwheid van de be
trokken weduwe.
Het lid Schipper merkt op, dat in de commissieverslagen steeds gesproken
wordt van leden, zonder dat daarbij de namen worden genoemd. Voor de duidelijk
heid in de raad is hij er voorstander van om in deze verslagen in het vervolg wel
de namen van de leden te vermelden.
De voorzitter antwoordt, dat dit niet gebruikelijk is, doch indien men van
mening is, dat het zinvol is om dit te veranderen) dan kan dit punt in de commis
sies aan de orde worden gesteld.
4« Ingekomen stukken en mededelingen.
Na aanhaling van de ingekomen stukken stelt de voorzitter voor om alle onder
A tot en met L vermelde stukken voor kennisgeving aan te nemen.
Het lid van Engelen deelt mede, dat de stukken van het C.I.M.K. (L3 en L4)
niet zonder meer voor kennisgeving moeten worden aangenomen, doch dat deze stukken
dienen te worden ingevoegd bij de besluitvorming over het nog vast te stellen
struktuurplan
Ook het lid Mevr.Krijnen-Boot wenst de discussie over deze stukkan nog open
te houden.
De voorzitter zegt hierop toe, dat de stukken L3 en L4 bij de behandeling van
het struktuurplan nog ter discussie zullen worden gesteld.
Hierna wordt besloten de overige onder A t/m L genoemde stukken voor kennis
geving aan te nemen.
Spoedshalve worden hierna de volgende stukken toegevoegd:
M. Voorstel tot het aanschaffen van verplaatsbare noodlokalen ten behoeve van
kleuter- en basisonderwijs.