1 Vr 1 3 Vindt dit een kwalijke z&ak. Nog kwalijker vindt hij ?p;.dat,de wethouder de zaken, zoals ze lagen, in de commissievergadering -b v '"i- '-'X u Viöiv:"; ••;nvi v'..' •?■-'' ■•'fsé i! ss.---.. .--r o$C: iv.-v. ,.o ;s;: X i.U j: mv f b ao 'W'i 'j -lyre-; eoss ,v:~- t.f w 'iif? .Vi.. >oS ax necs'co": büo":'r": ;;i !i': «NVf-s' ft .O- •Af.Xov aee fwl'"'. ftfrifftfif'i' xx .roo 6 11Voorstel omtrent aanbesteding openbare basis- en kleuterschool. de beh^nd°?rZ;Ltter T?' dat het collese de heer Margry heeft verzocht bij de behandeling van dit agendapunt aanwezig te willen zijn om op eventuele vragen van de Raad over het bouwplan zo nodig toelichting te geven. De I°—Vrag6ï ZiJn °f Wel de juiste sch°01 voor ^t onderwijssysteem, 1 V<^fstaan' w°rdt gebouwd en of de school er wel kan staan op 1 augustus 1974 en vervolgens hoe de school aanbesteed moet worden Hii vTn^t1^ 3 Eng9len W6nSt eSrSt een discussie °ver de procedurevorm. Xekl™ V gekozen vorm met te tolereren. Er is zijns inziens een poli- eke zaak aan de orde en niet primair een deskundige affaire. In de vorige raadsvergadering is het voorstel inzake de wijze van aanbesteding terugge? wezen op bepaalde politieke indicaties. brugge hii elr*tdt! h°P Zak®liJke en f^ctionele aspecten wordt ingegaan wenst hij eerst te discussieren over de politieke aspecten. De Voor2itter stemt hierin toe en stelt daarom het voorstel over de wijze van aanbesteding aan de orde. Sêeven,!egt "Ch er over te "ertazen, waarom de wethou der niet de behoefte heeft gevoeld het voorstel eerst nader toe te lichten, r is zijns inziens sinds de vorige raadsvergadering wel het een en ander wT de ^ad n0g niet in kennis is Se3teldEr zou op 14 decem ber door het Informatiecentrum voor Scholenbouw (i.C.S.) een brief aan het college zijn gericht, die er niet om liegt. Deze brief had ruimschoots voor deze vergadering ter inzage kunnen liggen. De inhoud van deze brief had ook ruimschoots ter kennis van de leden van de commissie voor onderwijs ge- ber diïTïït"Crs6n'/Prker Vlndt dat bovendien de notitie d.d.20 decern- ber, die heeft gediend als gespreksbasis voor de bespreking met het Infor- ma ïecentrum voor Scholenbouw, vóór de commissievergadering van 27 december 3 dLiMf ïiS aommissie beschikbaar gesteld had -kunnen worden. Ook had deze notitie bij de raadsstukken ter inzage gelegd kunnen worden. Dit door b fTgr iSSe I Spreker wil niet inSaan OP alle opmerkingen, die door het Informatiecentrum voor Scholenbouw onder A tot en met P zijn ge- he!ftn dÖZe ZXin niet allen Van geliJke importantie. Centraal stond voor hem in de vorige vergadering, dat in de school van de heer Margry niet an ers an raditioneel klassikaal onderwijs gegeven zou kunnen worden. In zijn optimisme ging hij nog zo ver, dat de heer Margry wel in staat zou zijn een school te ontwerpen, die de goedkeuring van de bouwkundige inspec tie zou kunnen verkrijgen. In de samenvatting van het Informatiecentrum voor Scholenbouw over het plan van Margry, dat een maand geleden ter discus sie was, staat, dat het totale plan grondig herzien diende te worden en aangepast moest worden aan de eisen van het bouwbesluit. Dit is wat anders dan enkele correcties in de marge. Een tweede conclusie was, dat de bouw beter afgestemd diende te worden op de aktiviteiten, die er in plaats zul len gaan vinden. Dit waren ook de wezenlijke bezwaren, die spreker heeft geuit. Deze wezenlijke bezwaren zijn niet gehonoreerd geworden. Het plan zou boven dien door de bouwkundige inspectie eveneens onaanvaardbaar zijn bevonden. e voorspelling, gedaan door het Informatiecentrum voor Scholenbouw in een brief aan het college, is daarmede uitgekomen. Spreker heeft er dan ook weinig behoefte meer aan om te praten over de functionele aspecten van dit

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1974 | | pagina 6