261 Wij zullen deze zaak bekijken, met de Nederlandse Spoorwegen bespreken en zien hoe deze bron van ergernis kan worden weggenomen. Mevr.Krijnen, contact met de B.B.A. over het vervoer binnen en buiten de ge meente heeft reeds plaatsgehad. Dit gaat waarschijnlijk leiden tot beter vervoer binnen de gemeente. Ondanks de rijkssubsidie op het streekvervoer, blijven er minimum-eisen om bepaalde lijnen in stand te houden. Naar aanleiding van uw opmerkingen willen wij in een spoedig voortgezet over leg met de B.B.A. de lijn via Leur naar Breda en via Zevenbergschen Hoek opnieuw aan de orde stellen. De bietencampagne plaatst uiteraard de situatie op de Langeweg en het kruis punt bij de suikerfabriek weer in het middelpunt van de belangstelling. Terecht wijst mevr.Krijnen daar op. Deze situatie is bij het college van gedeputeerde staten volledig békend, alle aan dacht is toegezegd. Wij gaan cit college nogmaals op de ernst van de zaak attenderen. De veiligheid van alle deelnemers aan het verkeer, dus ook de voetgangers, verdient de ruimste aandacht. Bij het opstellen van het structuurplan krijgt dit onderdeel de plaats, welke het toekomt. De looproutes van en naar de scholen achten wij -met uitzondering van de open bare school- niet gevaarlijker dan alle andere routes, mijnheer Makkink. Bij de openbare school hebben wij oversteekplaatsen laten aanleggen. In dit verband hebben wij getracht de Kerkhofweg van de Provincie over te nemen. Van die zijde heeft men echter bezwaar tegen incidentele overdracht van wegen. Kr wordt gewerkt aan een totaalplan, waarbij alle provinciale wegen welke voor het interlokale verkeer hun betekenis hebben verloren, aan de gemeenten worden overge dragen. Dit plan is vrijwel gereed. Voor onze gemeente heeft de inventarisatie van in aanmerking komende wegen reeds plaatsgehad. De heer Makkink vr.agt naar een rapport over verkeersstromen. Hij zal waar schijnlijk niet bedoelen het rapport uit 1968 over de toekomstige wegenstruk*mx

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1974 | | pagina 261