i r
11
260
stelt zjch unaniem op het standpunt;
dat afbuiging in noordelijke richting van het huidige tracékabij Wagenberg en
aansluiting van de Maasroute nabij Moerdijk op Rijksweg 17 het meest te verkiezen
is,
en gaat over tot de orde van de dag.
Het structuurplan van de gemeente is in de maak, dat is uw raad bekend. Wij
zullen met dat plan alle stadia van behandeling en inspraak nog moeten doorlopen.
De ontsluitingsweg aan de westzijde van Krooswijk zal in dat plan en in het
bestemmingsplan de Meeren worden opgenomen, Naarmate er meer mensen in Krooswijk
komen wonen, wordt de behoefte aan die ontsluiting op de provinciale weg dringen
der.
Inderdaad hebben wij deze weg als D.A.C.W.-object aangemeld. Afgezien van de
afkeer in heel ons land, welke de Nederlander voor voetgangerstunnels aan de dag
legt, hebben wij de tuimel als een financieel onhaalbare kaart afgewezen.
De heer Makkink vestigt de aandacht op het voorbereidingsbesluit met betrek
king tot het sportpark de Meeren. Het plan was destijds ruimschoots doorgesproken
met de Sportadviescommissie en de sportverenigingen.
Maar de maatstaven van die dagen was de inspraak redelijk verzorgd.
0ver verkeer en vervoer zijn door u enkele opmerkingen gemaakt.
Een belangwekkende opmerking o.m. van de heer van Engelen, over de 50 km-grens
binnen de bebouwde kom.
Een voorstel om via de Vereniging van Nederlandse Gemeenten een beroep te
doen op alle gemeentebesturen er bij de wetgever op aan te dringen een wijziging
in het wegenverkeersreglement tot stand te brengen, waardoor gemeentebesturen
de bevoegdheid krijgen een lagere maximum-snelheid vast te stellen dan 50 km.
voor bepaalde woonstraten, heeft onze instemming. Het is u bekend, dat ook in de
eigen gemeente de huidige regeling een belemmering vormt om de situatie~in de
Oranjelaan afdoend te verbeteren.
De heer van Engelen wijst voorts op het toezicht of juister: het gebrek
aan toezicht op de rijwielstalling op het station in onze gemeente.