j aifc «(liotftMMl
wjtiï&b u&init* b$ i>>— i't
:v;--ov. !:S £,:-v
,i.:
r/ve) -gate?: e&eb -ua.3ss©l
;J:"'
Tijdschrift "Geknipt voor het raadslid".
Het lid Krijnen heeft waardering voor bedoeld tijdschrift. Spreker
mogen aannemen dat dit in het vervolg automatisch wordt ontvangen.
De voorzitter antwoordt dat het voorstel iets anders luidt. Een en
wil het college nog wel bezien (bibliotheekje op gemeentehuis t.b.v. de
Het lid Mevr.Krijnen-Boot zegt er voor te voelen zich te abonneren
van gemeentewege andere doeltreffende voorzieningen worden getroffen.
Informatieboekje
Het lid Siereveld informeert naar de kosten hiervan.
De voorzitter antwoordt dat het de bedoeling is dat dit zgn. kostendekkend
is. Overleg met uitgever(s) is nog gaande.
N.a.v. een vraag van het lid Beljaars zegt de voorzitter toe dat de basis
gegevens voor een volgende vergadering voor de leden ter inzage zullen worden
gelegd.
Mededelingen m.b.t. havendemping.
De voorzitter zegt, dat m.b.t. de kosten van de demping door zuinig beleid
het mogelijk is gebleken, binnen het door de Raad vastgestelde krediet, ook alle
toeleidende straten te reconstrueren zoals de Brugstraat, de Stoofstraat (tot
Lange Noordstraat), Dijkstraat, Oude Kerkstraat (tussen Molenstraat en haven),
van Steelandstraat en Merodestraat (tussen Kerkstraat en de haven).
Dit is temeer aantrekkelijk met het oog op verbreding van het draagvlak
der baatbelasting.
Spreker verzoekt hierna de direkteur een overzicht te geven van de verdere
aankleding van de gedempte haven. Op de baatbelasting zelf zal later nog worden
teruggekomen.
De direkteur geeft hierna toelichting aan de hand van detailtekening,
vooral m.b.t. het gedeelte tussen de voormalige bruggen.
Voorlopig zal nog verkeer op dit gedeelte worden toegelaten in afwachting van
het gereed komen van de zgn. auskernen en parkeerplaatsen. Enige informatieve
vragen worden beantwoord.
De bedoeling is op korte termijn een gesprek te arrangeren met belanghebbenden
nabij de v.m. haven. Meerderen voelen voor een voetgangersdomein, zodra dit
mogelijk is.
Het merendeel der aanwezigen voelt eveneens voor handhaving van de huidige
benaming (Noord- respectievelijk Zuid-Haven).
Het lid Krijnen snijdt hierbij nog aan de kwestie van de doorstroming en
de afvoer van vuil water. Hij betrekt hierbij ook de afvoer van vuil water van
de zgn. Vetfabriek nabij de Sqhansdijk.
De direkteur antwoordt, dat de lozing van het vuil water der Gemeente
(riolering enz.) nog geschiedt via het gemaal in de Roode Vaart (noord). Omstreeks
1973 zal de persleiding gereed zijn. Afvoer zal dan geschieden via deze pers
leiding naar de Wester-schelde bij Waarde. Ook het afvalwater van de Vetfabriek
gaat via het gemaal naar de haven. Tot nader order laat Mark en Dintel dit onder
bepaalde voorwaarden toe.
Afdoende is dit vooralsnog niet. Ook de afvoer van vuil water van de Suiker
fabriek zal na aanleg van de persleiding, via deze leiding, moeten plaats vinden.
Deze discussie wordt hierna gesloten.
Vervolgens brengt de voorzitter het spoedshalve toegevoegde punt van de
agenda ter sprake t.w. B 5 betreffende het verzoek van Burgemeester en Wethouders
van Dordrecht tot toetreding van de Zekluzagemeenten tot de Gemeenschappelijke
regeling milieuhygiëne Drechtsteden en het verzoek van Dordrecht om op (informele
wijze) te mogen deelnemen als convenant-partner in het industrieterrein Moerdijk.
meent te
ander
leden)
tenzij