j aifc «(liotftMMl wjtiï&b u&init* b$ i>>— i't :v;--ov. !:S £,:-v ,i.: r/ve) -gate?: e&eb -ua.3ss©l ;J:"' Tijdschrift "Geknipt voor het raadslid". Het lid Krijnen heeft waardering voor bedoeld tijdschrift. Spreker mogen aannemen dat dit in het vervolg automatisch wordt ontvangen. De voorzitter antwoordt dat het voorstel iets anders luidt. Een en wil het college nog wel bezien (bibliotheekje op gemeentehuis t.b.v. de Het lid Mevr.Krijnen-Boot zegt er voor te voelen zich te abonneren van gemeentewege andere doeltreffende voorzieningen worden getroffen. Informatieboekje Het lid Siereveld informeert naar de kosten hiervan. De voorzitter antwoordt dat het de bedoeling is dat dit zgn. kostendekkend is. Overleg met uitgever(s) is nog gaande. N.a.v. een vraag van het lid Beljaars zegt de voorzitter toe dat de basis gegevens voor een volgende vergadering voor de leden ter inzage zullen worden gelegd. Mededelingen m.b.t. havendemping. De voorzitter zegt, dat m.b.t. de kosten van de demping door zuinig beleid het mogelijk is gebleken, binnen het door de Raad vastgestelde krediet, ook alle toeleidende straten te reconstrueren zoals de Brugstraat, de Stoofstraat (tot Lange Noordstraat), Dijkstraat, Oude Kerkstraat (tussen Molenstraat en haven), van Steelandstraat en Merodestraat (tussen Kerkstraat en de haven). Dit is temeer aantrekkelijk met het oog op verbreding van het draagvlak der baatbelasting. Spreker verzoekt hierna de direkteur een overzicht te geven van de verdere aankleding van de gedempte haven. Op de baatbelasting zelf zal later nog worden teruggekomen. De direkteur geeft hierna toelichting aan de hand van detailtekening, vooral m.b.t. het gedeelte tussen de voormalige bruggen. Voorlopig zal nog verkeer op dit gedeelte worden toegelaten in afwachting van het gereed komen van de zgn. auskernen en parkeerplaatsen. Enige informatieve vragen worden beantwoord. De bedoeling is op korte termijn een gesprek te arrangeren met belanghebbenden nabij de v.m. haven. Meerderen voelen voor een voetgangersdomein, zodra dit mogelijk is. Het merendeel der aanwezigen voelt eveneens voor handhaving van de huidige benaming (Noord- respectievelijk Zuid-Haven). Het lid Krijnen snijdt hierbij nog aan de kwestie van de doorstroming en de afvoer van vuil water. Hij betrekt hierbij ook de afvoer van vuil water van de zgn. Vetfabriek nabij de Sqhansdijk. De direkteur antwoordt, dat de lozing van het vuil water der Gemeente (riolering enz.) nog geschiedt via het gemaal in de Roode Vaart (noord). Omstreeks 1973 zal de persleiding gereed zijn. Afvoer zal dan geschieden via deze pers leiding naar de Wester-schelde bij Waarde. Ook het afvalwater van de Vetfabriek gaat via het gemaal naar de haven. Tot nader order laat Mark en Dintel dit onder bepaalde voorwaarden toe. Afdoende is dit vooralsnog niet. Ook de afvoer van vuil water van de Suiker fabriek zal na aanleg van de persleiding, via deze leiding, moeten plaats vinden. Deze discussie wordt hierna gesloten. Vervolgens brengt de voorzitter het spoedshalve toegevoegde punt van de agenda ter sprake t.w. B 5 betreffende het verzoek van Burgemeester en Wethouders van Dordrecht tot toetreding van de Zekluzagemeenten tot de Gemeenschappelijke regeling milieuhygiëne Drechtsteden en het verzoek van Dordrecht om op (informele wijze) te mogen deelnemen als convenant-partner in het industrieterrein Moerdijk. meent te ander leden) tenzij

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1971 | | pagina 58