- - - #öo« new9s si Leeiinlëiiv gibs* i r xH "V-x r ;:3ievei9i fi w eb kbv n< m aflxsegxc r.'i.i ieb is-'X i..i# 1 v b asliovo abJÉis-rsbev rit tao v, SXsov Tiio-ïqS .tjxl tm Biaed 96 .3I.M.I.0 aj&v tióqqe'i fed .l.s teb Jses evoqmovT aobi/orfieW neiien neanew edlllebei ism IssvoH etsA lew dooi» tneilemitu terïeib .-neJbncriö$ iiobiow 9ffl lo nlat bfcltls 9s&b ais neiioqqsi teb «qo iiktem bloveveiS bil ieH .eeXXe dein ijjai neelle 9Ü8lvi©qqO ,n£is leed^en .eionownl letaee bX&sqed nee ltd nboiisqasnxa'ïosiev derf J&xX eoH .bnog i ie o v o d &&sixv 939b ibdó-owixisecf aoiixsïoov eQ. «nibleidixu obieobod .ii*iehe$uöv eb i,ei v ui ci03( aégsiraB nowi/ocf ei eb aev Xeeb nee isb ibi/orfnx x/asö ut aee$ted oef nee nss £axicrc$ed' neqc <s.-s ni.beibdnhfi ebbru-f-iobao rtoov jiielq il^ai Ibj i .ruuüxee iJiieiJ X9l(,iwi rli eniaBgiiio ttb neaisb ibércowiiifl ïeiilaioov 9Ü Cq[ nexi iPoisijW i n;ibj, isin Je esq ob iexn .ïsé uéd irie.cb r.öM bleob it'is [0 b qo éed na nsëiseXq nwns eb aegei ^trx eb iem iein .i.s mori asm nsM i ,rf iAi ai ariiibi'aod 104 De voorzitter releveert de mogelijkheden t.w.: 1één persoon met open begroting 2. drie h. vier aannemers verzoeken in te schrijven 3. openbare aanbesteding zonder meer. Het lid Beljaars zegt te zijn tegen een monopoliepositie van een bepaal de aannemer. Z.i. is dit fout. De direkteur gaat er van uit dat de fa.Schapers en de Bont dit werk geheel of nagenoeg geheel kan uitvoeren. Bedoeld bedrijf kan dit ook niet. Ook hij zal werken met onder-aannemers en derden. Spreker kan enigszins uit ervaring spreken. Persoonlijk is hij bang om op de voorgestelde wijze te werken. Spreker zou dan de voorkeur geven aan een openbare aanbesteding. Het is per slot van rekening een miljoenen-project. Hier liggen z.i. veel risicos Wethouder Trompers zegt, zich af te vragen wat een openbare aanbeste ding aan tijd vergt. Kan inschrijving tot 3 4 personen worden beperkt? Het lid Beljaars adviseert met klem nooit met één persoon in zee te gaan. Men moet z.i. dan meer personen de gelegenheid geven. Wethouder Trompers adviseert de keuze te doen tussen een openbare in schrijving zonder meer en inschrijving onder 3 4 personen. Het lid den Biggelaar adviseert dit laatste. Desgevraagd (het lid Schipper) wordt geantwoord, dat men wel verplicht is aan de laagste te gunnen, tenzij deze te kennen geeft het werk niet te verlangen. Deze consequenties zijn er aan verbonden. De voorzitter stelt hierna voor 3» maximaal 4 personen uit te nodigen voor inschrijving met gunning aan de laagste inschrijver. De vergadering kan hiermede zonder hoofdelijke stemming akkoord gaan. 6. Voorstel m.b.t. Wet Bezitsvormingsfonds. Na een informatie door het lid Beljaars (inkomensgrens) en beantwoor ding door de voorzitter wordt zonder hoofdelijke stemming besloten conform het voorstel van burgemeester en wathouders. De voorzitter zegt, dat het informatieboekje een dezer dagen zal gereed komen. Graag had spreker het op deze dag uitgereikt. 7. Rondvraag. - Het lid Beljaars wil nog eens, wetende dat niet direct een oplossing aan de hand kan worden gedaan, aandacht vragen voor de Zuiddijk. - Het lid Siereveld wijst op de geplaatste verkeersborden, betrekking hebbende op het gedeelte van de gedempte haven, dat voor alle verkeer wordt afgesloten. Indien van kracht, dan graag ook naleving. De voorzitter antwoordt dat de maatregel van kracht is. Overlast voor aannemersin de laatste fase van het werk, speelde een voorname rol. Spreker zal voor naleving contact opnemen met de R.P. alhier. - Het lid Huijssoon informeert naar de bezettoon van telefoon op het ge meentehuis een dezer dagen. Telefoon werd in het geheel niet opgenomen. De direkteur van gemeentewerken antwoordt dat de oorzaak zal zijn gele gen in werkzaamheden van P.T.T. aan kabels nabij het gemeentehuis (telefoon was vrijdag en/of maandag gestoort). Gemeente had hieraan geen schuld.

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1971 | | pagina 100