-
-
-
#öo«
new9s si Leeiinlëiiv gibs*
i
r xH "V-x
r ;:3ievei9i fi w eb kbv n<
m aflxsegxc
r.'i.i ieb is-'X i..i# 1 v
b asliovo abJÉis-rsbev rit tao
v, SXsov Tiio-ïqS .tjxl tm
Biaed 96 .3I.M.I.0 aj&v tióqqe'i fed .l.s teb Jses evoqmovT aobi/orfieW
neiien neanew edlllebei ism IssvoH etsA lew dooi» tneilemitu terïeib
.-neJbncriö$ iiobiow
9ffl lo nlat bfcltls 9s&b ais neiioqqsi teb «qo iiktem bloveveiS bil ieH
.eeXXe dein ijjai neelle 9Ü8lvi©qqO ,n£is leed^en
.eionownl letaee bX&sqed nee ltd nboiisqasnxa'ïosiev derf J&xX eoH
.bnog i ie o v o d &&sixv 939b ibdó-owixisecf aoiixsïoov eQ.
«nibleidixu obieobod .ii*iehe$uöv eb i,ei
v ui ci03( aégsiraB nowi/ocf ei eb aev Xeeb nee isb ibi/orfnx x/asö ut aee$ted
oef nee nss £axicrc$ed' neqc <s.-s ni.beibdnhfi ebbru-f-iobao rtoov jiielq
il^ai
Ibj
i
.ruuüxee
iJiieiJ X9l(,iwi rli eniaBgiiio ttb neaisb ibércowiiifl ïeiilaioov 9Ü
Cq[
nexi iPoisijW i n;ibj, isin Je esq ob iexn .ïsé uéd irie.cb r.öM bleob
it'is [0
b qo éed na nsëiseXq nwns eb aegei ^trx eb iem iein .i.s mori asm nsM
i ,rf iAi
ai ariiibi'aod
104
De voorzitter releveert de mogelijkheden t.w.:
1één persoon met open begroting
2. drie h. vier aannemers verzoeken in te schrijven
3. openbare aanbesteding zonder meer.
Het lid Beljaars zegt te zijn tegen een monopoliepositie van een bepaal
de aannemer. Z.i. is dit fout. De direkteur gaat er van uit dat de fa.Schapers
en de Bont dit werk geheel of nagenoeg geheel kan uitvoeren.
Bedoeld bedrijf kan dit ook niet. Ook hij zal werken met onder-aannemers
en derden.
Spreker kan enigszins uit ervaring spreken. Persoonlijk is hij bang om
op de voorgestelde wijze te werken. Spreker zou dan de voorkeur geven aan
een openbare aanbesteding.
Het is per slot van rekening een miljoenen-project. Hier liggen z.i.
veel risicos
Wethouder Trompers zegt, zich af te vragen wat een openbare aanbeste
ding aan tijd vergt.
Kan inschrijving tot 3 4 personen worden beperkt?
Het lid Beljaars adviseert met klem nooit met één persoon in zee te gaan.
Men moet z.i. dan meer personen de gelegenheid geven.
Wethouder Trompers adviseert de keuze te doen tussen een openbare in
schrijving zonder meer en inschrijving onder 3 4 personen.
Het lid den Biggelaar adviseert dit laatste.
Desgevraagd (het lid Schipper) wordt geantwoord, dat men wel verplicht
is aan de laagste te gunnen, tenzij deze te kennen geeft het werk niet te
verlangen. Deze consequenties zijn er aan verbonden.
De voorzitter stelt hierna voor 3» maximaal 4 personen uit te nodigen
voor inschrijving met gunning aan de laagste inschrijver.
De vergadering kan hiermede zonder hoofdelijke stemming akkoord gaan.
6. Voorstel m.b.t. Wet Bezitsvormingsfonds.
Na een informatie door het lid Beljaars (inkomensgrens) en beantwoor
ding door de voorzitter wordt zonder hoofdelijke stemming besloten conform
het voorstel van burgemeester en wathouders.
De voorzitter zegt, dat het informatieboekje een dezer dagen zal gereed
komen. Graag had spreker het op deze dag uitgereikt.
7. Rondvraag.
- Het lid Beljaars wil nog eens, wetende dat niet direct een oplossing
aan de hand kan worden gedaan, aandacht vragen voor de Zuiddijk.
- Het lid Siereveld wijst op de geplaatste verkeersborden, betrekking
hebbende op het gedeelte van de gedempte haven, dat voor alle verkeer wordt
afgesloten.
Indien van kracht, dan graag ook naleving.
De voorzitter antwoordt dat de maatregel van kracht is. Overlast voor
aannemersin de laatste fase van het werk, speelde een voorname rol.
Spreker zal voor naleving contact opnemen met de R.P. alhier.
- Het lid Huijssoon informeert naar de bezettoon van telefoon op het ge
meentehuis een dezer dagen. Telefoon werd in het geheel niet opgenomen.
De direkteur van gemeentewerken antwoordt dat de oorzaak zal zijn gele
gen in werkzaamheden van P.T.T. aan kabels nabij het gemeentehuis (telefoon
was vrijdag en/of maandag gestoort). Gemeente had hieraan geen schuld.