1 1 59 I in 1962 op 5gebracht, hetgeen voor de ambtenaren ongunstiger was. fele gemeenten handhaafden het percentage van 4. In vele G.O.-vergaderingen Werd aangedrongen om ook in deze gemeente van uit te gaan. Spreker wijst nog op het verschil in salaris, en bezoldiging. Uitgegaan moet worden van salaris. bonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform het voorstel van Burgemeester sn Wethouders. 8. Voorstel tot vaststelling van een instruc tie voor de ambtenaar belast met het ge meentelijk bouw- en woningtoezicht. flet lid Kruis wijst op het vermelde in artikel 4 lid 1 en 2. Het komt pem ge- Wenst voor, dat hiervoor termijnen worden gesteld teneinde spoedige afhandeling in de hand te werken. De voorzitter antwoordt dat een en ander door Burgemeester en Wethouders kan Worden bezien in het kader van de uitvoering van 's raads beslissingen. Het lid Kruis wijst in dit verband ook op de inhoud van artikel 20 en op de toelichting daarop. 6ok het vermelde in artikèl 20 lid 1 en 2 vindt spreker vreemd. Het is zijns inziens het een of het ander, (verbod tegen vergoeding voor derden arbeid te verrichten. Voorzitter antwoordt dat het hem vooralsnog gewenst voorkomt, het tweede lid jte handhaven. Het kan gewenst zijn in bijzondere gevallen op bepaald terrein ontheffing te kunnen verlenen. Het lid Kruis is de mening toegedaan, dat het tweede lid beter kan vervallen. Hoewel voorzitter hiertegen geen groot bezwaar heeft, kan handhaving gewenst zijn. Spreker denkt b.v. aan de bouw van de kleedhokjes bij de sportterreinen. 7°or gevallen als deze zou dan ontheffing kunnen worden gegeven voor arbeid buiten kantoortijd. jet lid Kruis stelt voor het 2e lid van artikel 21 te doen vervallen, burgemeester en Wethodders of Raad kunnen dan deze materie zelf in handen houden, pe voorzitter zegt zich hiermede te kunnen verenigen. fonder hoofdelijke stemming wordt voor het overige besloten conform het voorstel van Burgemeester en Wethouders. 9. Voorstel tot wijziging van het raadsbe sluit dd. 28 januari 1966 tot het aangaan van een rekeningcourant-overeehkomst fonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform het voorstel ban Burgemeester en Wethouders. 10. Voorstel tot het aangaan van een geld lening. |et lid Krijnen zegt, zich geenszins te kunnen verenigen met de wijze waarop pet voorstel aanvankelijk gedacht werd af te doen. Spreker krijgt de indruk z^n Plaats van te Zevenbergen. Voorzitter dient de gemeente wet te voeren en te handhaven. In de gemeentewet is sprake van spoedvergade ringen. Hiervan had gebruik gemaakt kunnen worden indien werkelijk spoed is Vereist. De voorgestelde rijze van afdoening doet hem niet prettig aan. ]j)e voorzitter antwoordt dat het vermelde in gemeentewet m.b.t. spoedeisende ver gadering hem bekend is. Deze methode is wellicht wat zwaar voor formele zaken waarvan als bekend mag worden verondersteld, dat deze de instemming van de raad hebben. Deze vorm is min of meer traditie geworden bij meerdere gemeenten teneinde in fepaalde gevallen een besluit te kunnen inzenden. Daarna wordt in de eerst volgende raadsvergadering het op bedoelde wijze tot stand gekomen besluit ter sanctionering aangeboden.

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1966 | | pagina 59