25 De voorzitter antwoordt dat verordening formeel aan gestelde eisen moet voldoen. Het verbaast spreker dat de leden met een zekere deskundigheid over deze ingewikkelde materie spreken. Spreker blijft staan op standpunt door Gedeputeerde Staten ingenomen. Ook het Verificatiebureau der Vereni ging van Nederlandse Gemeenten stelt zich op dit standpunt. De meerderheid van het college van burgemeester en wethouders voelt er voor de verordening ongewijzigd te laten en af te wachten wat Gedepu teerde Staten zullen opmerken. Het lid Kop stelt voor, het zwembad als tak van dienst te handhaven. Overigens akkoord met voorstel Burgemeester en Wethouders. Het lid v.d. Dries zegt, dat deze materie niet gemakkelijk is. De practijk is onder de huidige verordening ontstaan en heeft geen reden tot klachten gegeven. Hoewel spreker respect heeft voor de heren die de advie zen hebben opgesteld, waarvan hij één persoon reeds 40 jaar kent, voelt hij vooralsnog het meest voor het ongewijzigd laten voortbestaan der rege ling. Het lid Snoeys zegt het voordeel van een z.g. supervisor niet goed in te zien. De supervisie kan het best in handen blijven van de gemeente-se cretaris. Wijziging zal zeker kostenbezwarend werken. De voorzitter antwoordt dat over deze materie wel een avond zou kun nen worden gesproken. De wet eist een regeling als door Gedeputeerde Staten bedoeld. De raad heeft bepaalde werkzaamheden afgescheiden en diverse per sonen met taken belast. Spreker denkt aan direkteur en kassier. De secre taris is voor daden van hen niet verantwoordelijk. Daarom dient een derde te worden aangewezen als verantwoordelijk aan burgemeester en wethouders voor het financieel beheer. Uiteraard is het dan niet de bedoeling deze functie weer terug te brengen bij de secretaris. Spreker wijst ook op de taak van de direkteur. Tot 1958 voldeed de bepaling aan de wensen van Gedeputeerde Staten. Bij de benoeming van de toen in functie zijnde administrateur tot secreta ris is dat veranderd. Spreker stelt voor thans tot het nemen van een be sluit over te gaan. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform het meerderheids standpunt van burgemeester en wethouders. 17. Voorstel inzake instelling van een verwarmingsb edri j f 18. Voorstel tot het verlenen van een subsidie aan het Bedrijfsapostolaat. Zonder hoofdelijke stemming wordt besloten conform de voorstellen van bur gemeester en wethouders. 19. Voorstellen uit het midden van de raad. Hiervan wordt geen gebruik gemaakt. Wel verzoekt het lid Beljaars aan het college, een commissie van ad vies in te stellen, samengesteld uit diverse groeperingen der bevolking teneinde een beter inzicht te verkrijgen in de bepalingen van de Algemene Bijstandswet. Deze personen zouden dan een vraagbaak kunnen zijn voor hen die voor bijstand in aanmerking kunnen komen. De wet zou zijns inziens op deze wijze beter tot haar recht komen.

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1966 | | pagina 35