a -oxqaeglJbv 61 ecbi& XX9in97i'i9 ibxow amxnQ „noiameiaai obA jyiJtdoxgecf 96 nsv gabl rJ VLi-reovtia- jWIow ui a f:-,- nxv 3r_ix90viitf sxoca il 'ï-.-o-v >f tulXt',>nl fl.v. a sxqr. Los :flei •-. -.. .naxafc oxogeoxv u v axi na^och lad Jqjj-.axv irioxlqxav 9S9b o^is jaoori alls flavagixxr sbctaaxsg30 .S? .xnaloV -^ll9qqadoafi99E93 96 iixr aaj:9oXvixoov nsiaok essb lab ,isas xeiiisxooV ad eb nsv eixeXsa ieH .neioXesgnsa el edxieaoea 9$ xx99 ensrfl fcicfxsew ,3tïiX939X aaa aeiLaodose'g Iriosboas Ibrow ane^xievo ;ldoa9M jltilsAasboofl ibxow xievexrioxa »b,e nsrv-Idoxq nsv aeuuoxlfcicf larf axnabsidoasg swnein xie ebuo eb neldooffl isBnsxdqoxjxurf eb nsv ilXari 9b lala 82ftIliast buodxebno xjbv nslaoal eb «xamaAteloxf nee nsv aebxow -93 lad ai jnsvQiXd nanmti 9§9vrc9irfos lein n9di9webüoriiebao essb Isb ,bXelaes al ai ane^xievO .nsqexBed Axsvrxablixioenaiind led 3foo xeidos ai Msxbed 9batsax -nleeBgew lo neleXexev el boolkob ;is99W9B si ebasobXov lein xshaa ne nee,lab Boixeladxev leiloells ntianel elxod qo lein ais nslemaeB i9iaw led ni 6X93 ixoin9nnid "«v oebeirfoaag l90jn nee^lad nsv 9vsaqo slsflegXe ns3 .IbnivslssXq -Itixrloe nsv buorixehoo xoov Bnimsx sb lab Inesm gnindX eb bil I9H «QA .xaaXpV losxlnoo nsv aisscf qo 6011393 al buodxebno led isb Ibaoowlns aixsiaxosS ed «.sorxll eqojibeoa lae&m eb xxss eb led n9fli9nqo Xss losinoo ï9ban 30n xevoxairiT tiri Isb tl3es xelllsnooV ed -b*i 93od naë nsv naisxqa nelsom el 30X00X eb biX led ln99d xsiri AoO .Qc1 .xctaXoV -oxiooo 9ii9S93wxrsn 099 d9edlolXdid xeb needed led lab 1395 neliisnooV ed ilarioeesoss aebxow neieom nednevbassbosla axebx99m Isb «Idosndes alxoov Ibnow gninebnonovnoioodexbul8 neb Bniaasqeol ab nsv 3X0V33 ais Boitnsmsiaojfï {.ildxsv n9 -aiex eb Isb qo ne iefciw BoitioX eb bil ieH .03 .xnaloV lib qo anil939*iaixx eb -afcis Xss boeiad xssxv- lab Ises xelixsxooV ed <;x9la99sxufl 9b xooV »X99noax9q -ris iansib ni led xoov bgisQiwerj- er "CuIr neXXelalasv aaxbed nsa nelslS abxeslsqebeO nennui .n.m jaxebna 3nJbX93ex 9b el -sx 9b inexb xoovxaid j«ine9x193 sb iisv xiolixx9i isd x ild iluxcfosolx/a xoov 12 Het lid de Koning meent dat, wanneer t.o.v. de vleeskeuringsdienst be zuinigd moet worden, dit ook voor andere onderdelen toepassing moet vinden; ieder, die voor dienst een auto gebruikt, rijdt ook privé, Hoe meer men van een auto gebruik maakt, hoe voordeliger men kan rijden. Spreker vindt laatst bedoelde 500,aan de hoge kant en acht dit niet nodig. De Voorzitter stelt voor de beoordeling hiervan aan Gedeputeerde Staten over te laten en dan eventueel verder te zien. Het lid de Koning acht dit niet juist; als men deze methode voorstaat, kan men deze begrotingsbehandeling beter beëindigen om alles aan Gedeputeerde Staten over te laten. De Voorzitter antwoordt dat het lid de Koning met twee maten meet; in de begroting van de Centrale Boekhouding wordt 1.750,geraamd voor de ad junct-directeur van gemeentewerken en dit is wél goedgekeurd. Het lid de Koning ontkent dit; in genoemde begroting wordt slechts 1.000,geraamd. De Voorzitter zegt, dat zulks inderdaad juist is, doch dat de rest wordt bestreden uit verschillende kapitaalsobjecten. De Voorzitter stelt dat vroeger nimmer vergoeding werd toegekend voor dienstreizen in de gemeente. De huidige vergoeding is mede een uitvloeisel van de verlaging der kilometervergoeding van 20 naar 14 cent. De adjunct-di recteur maakt echter zowel overdag als bij nacht en ontij gebruik van zijn auto voor mensen en materieel. Gezien zijn inzet menen Burgemeester en Wethou ders dat 1.750,op de begroting behoort te worden gesteld, Volgnr. 86. Het lid de Koning vraagt of deze raming wel- juist is. De Voorzitter antwoordt, dat deze raming in de lijn van de Raad ligt; Burgemeester en Wethouders behoeven dan niet telkenmale bij de Raad krediet te vragen; in de aanvang der procedure lijkt deze raming voldoende. Het lid de Koning verduidelijkt, dat het zijn bedoeling was deze raming wat hoger te stellen. De Voorzitter ontraadt dit, met de motivering dat de Raad na verloop van tijd toch telkens op de hoogte behoort te worden gesteld van de stand van za ken. Volgnr. 140. Het lid Trompers vestigt er de aandacht op, dat waarschuwingsborden juist niet staan, waar ze nodig zijn. In de omgeving van sprekers woning zijn gedu rende de laatste paar maanden zeker al 15 20 auto's op de verkeerde weg ge reden. De Voorzitter zegt dat ter zake is gecorrespondeerd met de Provinciale Waterstaat en de A.N.W.B.; toen deze niet tot plaatsing wensten over te gaan, wilde de gemeente dit zelf doen, waarna weer bezwaar werd gemaakt door de A.N.W.B. Het lid Beljaars geeft in overweging door gemeentewerken een bord "dood lopende weg" te laten plaatsen. Overigens, zegt de Voorzitter, kan in bijlage M een berekening worden ge vonden voor deze raming. Het lid van den Dries deelt mede, dat het bij herhaling voorkomt, dat we gen met éénrichting verkeer (b.v. de Dijkstraat) toch aan de verkeerde zijde worden ingereden; de waarschuwingsborden zijn vrij hoog geplaatst en vaak niet direct zichtbaar. Spreker weet wel dat een bepaalde hoogte is voorgeschreven, De Voorzitter zegt toe met openbare werken contact te zullen opnemen om op de hoek van de Dijkstraat (Wevers) een bord: "doorgaand verkeer" te doen plaatsen. Volgnr. 156. Het lid van den Dries heeft gezien dat nog steeds gasverlichting geraamd wordt; is het niet mogelijk om voor openbare verlichting volledig op elektriciteit over te schakelen De Voorzitter antwoordt dat zulks wel in de bedoeling ligt zodra voldoen de aders in de P.N.E.M.kabels aanwezig zijn. ö- d;

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1961 | | pagina 12