450 Gebruik eigen wagen: f. 4000, 2 werklieden f. 6000. f.10000,— inschakeling particulier initiatief: uitbesteding!55 uur per week) f. 9600, inschakeling werklieden f. 5000. f.12600,— Bovendien is bij gebruik van een eigen auto een voordeel aanwezig n.l.dat men de wagen steeds paraat heeft. Het lid de Koning deelt mede, dat de plaatselijke bedrijven: C.H.V., van Bek en van Gent veel uitbesteden. Hem is uit goede bron bekend, dat uitbesteding dezer werkzaamheden financiële voordelen oplevert. De voorzitter antwoordt hierop, dat grote bedrijven kunnen voorzien wan neer er vervoer moet plaats vinden. Bovendien is er bij inschrijving voor der gelijke bedrijven voldoende concurentie. Spreker blijft van oordeel, dat uit besteding voor de gemeente duurder is en dat de dienst eronder zal lijden. Ook het lid Ooyen maakt bezwaar tegen het aanschaffen van een dergelijke dure auto en stelt voor het voorstel nog eens nader te bezien en dit thans te rug te nemen. Hierop antwoordt de voorzitter, dat, indien de auto uitvalt, een post we gens vervoer op de begroting zal moeten worden uitgetrokken. Ook het lid M.P.Leijs is van oordeel dat de auto niet rendabel zal zijn. De wachttijden ^.ijn inderdaad duur, doch dit is een kwestie van organiseren. Dit is een taak voor het leiding gevend personeel. Het lid M.P.Leijs stelt dan ook voor de oude wagen voorlopig nog te ge bruiken en daarna te bezien of deze zal vervangen worden door een nieuwe dan wel dat het particulier initiatief zal worden ingeschakeld. Hierna nemen Burgemeester en Wethouders het voorstel terug. Bij de behandeling der 7e begrotingswijziging stelt het lid Eland de vraag of aan het verlenen van subsidie aan de verenigingen van ouden van dagen voorwaarden verbonden zijn. Dit blijkt niet het geval te zijn. e subsidies worden voor ontspanningsdoeleinden aan de verenigingen beschikbaar gesteld. Hierna wordt deze begrotingswijziging met algemene stemmen vastgesteld. Met betrekking tot de gestelde vragen in de vorige vergadering deelt de voorzitter het volgende mede: 1Electrificatie Derde Weg: v.d. Bosch heeft op 4 September 1950 aan de P.N.E.K.verzocht 5 percelen op het electrisch net aan te sluiten. Bij brief van 7 November 1950 heeft de P.N.E.M. medegedeeld, dat de kosten hiervan f.4000,bedragen. Op 15 Novem ber 1951 heeft v.d.Bosch zich tot het gemeentebestuur gewend om bij te dragen in de aansluitingskosten van de panden D 19a b. Op dit schrijven is niet geantwoord, wellicht omdat een en ander verband hield met de totale electrificatie in de gemeente. Thans wordt de vraag gesteld of de gemeente tot betaling wil overgaan. Volgens sprekers mening bestaat hiertoe niet de mogelijkheid. Immers het betreft hier een A woning, welke bestemd is om afgebroken te worden. Hierover wordt nog onderhandeld met het Rijk, dat het als een B-geval ziet. Bovendien is de Wit eigenaar van de grond, die evenmin als de gemeente opdracht heeft gegeven de panden aan te sluiten en zeker niet genegen is te betalen. Deze aangelegenheid kan dus terzijde worden gelegd. 2. Afscheiding terrein Aarts: vroeger was de Fabrieksstraat van het perceel Aarts gescheiden door een sloot. Toen het gemeenteriool is gelegd heeft de gemeente een en ander afge scheiden met betonnen palen en gaas, terwijl de gemeente geen onderhoud op zich heeft genomen.

Raadsnotulen

Zevenbergen: 1930-1996 | 1953 | | pagina 100