Openbare vergadering van de raad der gemeente Woensdrecht op 31 oktober 1995 des avonds om 20.00 uur in de raadszaal. Aanwezig-voorzitter -secretaris -de leden -wethouders Afwezig H.W.M. Klitsie, burgemeester. F.A.J. Jansen. Adriaansen, Ars, Forman, Huijgens, De Klerk-Tempelaars, Jansen, De Keijzer-van Dongen, Meeuwisse, Dragt-Keller, Konings en Van Loon. Schuurbiers, Beekhuijzen en Bosman. met kennisgeving Ir. Van der Schrier. De voorzitter opent de vergadering met gebed. Tot voorstemmer wordt door het lot aangewezen de heer Van Loon. 1Vaststelling notulen der vorige vergadering. De notulen van de openbare vergadering van 26sep95 zijn de leden in con cept toegezonden. De raad besluit zonder hoofdelijke stemming de notulen ongewijzigd vast te stellen. 2Mededelingen. Verwezen wordt naar de bij de agenda behorende lijst van mededelingen. Bespreking volgt over het navolgende punt. 17A. Kaarsmaker: verkeerssituatie Heimolen; zie antwoordbrief d.d. 26sep95 nr. Cl-5619. De heer Meeuwisse merkt op dat deze situatie al eens eerder in cowmil is behandeld. Op basis van de toen beschikbare gegevens is destijds geadviseerd geen maatregelen te treffen en het in ontwikkeling zijnde beleidsplan verkeer en vervoer af te wachten. Bij de ter inzage liggende stukken heeft hij een snelheidsmeting aan getroffen uit 1991 die nooit in de commissie is behandeld. Gezien de uitslag van die snelheidsmeting kan hij zich de zorg van de bewoners ter plaatse heel goed indenken. Om de situatie objectief te kunnen beoordelen verzoekt hij dit punt met alle relevante gegevens opnieuw in cowmil te behandelen. Mevrouw De Klerk onderschrijft dat verkeersintensiteit en -snelheid op Heimolen schrikbarend hoog zijn. Zij is van mening dat er op korte termijn maatregelen genomen moeten worden. De huidige verkeerssituatie is onverantwoord. Door het vele sluipverkeer is deze buitenweg een drukke verkeersader geworden. Veel verkeer, komend vanuit Zeeland en de zuidwesthoek, dat ten oosten van Bergen op Zoom moet zijn maakt gebruik van deze buitenweg, terwijl de route via Antwerpsestraat, Olympialaan en de rotonde aan de Huijbergsebaan gerichter is. Het zware vrachtverkeer en in de zomermaanden de tankwagens en Bel gische aanhangwagens met stro vormen een groot risico voor bewoners, fietsers en voetgangers. In de cowmilvergadering van december 1993 is aan de verkeersproblema tiek van Heimolen geen hoge prioriteit toegekend. Vanwege de vele pro jecten op verkeerskundig gebied is toen besloten het beleidsplan ver keer en vervoer op te stellen. Dit plan wordt in 1996 afgerond. Doch gezien de komende winterperiode vindt zij het niet verantwoord om het nemen van maatregelen nog langer uit te stellen. Dit hoeft geen kost bare zaak te zijn.

Raadsnotulen

Woensdrecht: 1922-1996 | 1995 | | pagina 86