Openbare vergadering
van de raad der gemeente Woensdrecht op 26 februari 1991 des avonds om 20.00 uur
in de raadszaal.
Aanwezig-voorzitter
-secretaris
-de leden
-wethouders
Afwezig
Mr. J.M. de Leeuw, burgemeester.
F.A.J. Jansen.
Bosman, Forman, Huijgens, De Klerk-Tempelaars, Jansen,
Luysterburg, Meeuwisse, Van Strien, Bornet,
Koulman-Leenhouts, Van Loon en Beekhuijzen.
Schuurbiers en Jansen-van Overveld.
met kennisgeving de heer Ars.
De voorzitter opent de vergadering met gebed.
Tot voorstemmer wordt door het lot aangewezen de heer Schuurbiers.
1. Beëdiging nieuw toegelaten raadslid, de heer F.J. Bornet.
De voorzitter verwelkomt de heer Bornet, die nog niet zo lang in de gemeente
Woensdrecht woont, maar ook in zijn vorige woonplaats Putte als lid van de
commissie algemene zaken nauw bij de politiek was betrokken. Spreker is blij
dat de heer Bornet bereid is gevonden om de vacature, die na het vertrek van
de heer Brouwers is ontstaan, zo snel op te vullen. Spreker is overtuigd van
de goede inzet van de heer Bornet en rekent gaarne op zijn medewerking.
De heer Bornet legt in handen van de voorzitter achtereenvolgens de zuive
ringseed en de ambtseed af.
2Vaststelling notulen der vorige vergadering.
De notulen van de openbare vergadering van 18 december 1990 zijn aan de le
den in concept toegezonden.
De raad besluit zonder hoofdelijke stemming de notulen ongewijzigd vast te
stellen.
3Mededelingen.
Verwezen wordt naar de bij de notulen behorende lijst van mededelingen.
Bespreking volgt over de navolgende mededelingen:
6Burgemeester en wethouders: regeling voor het doorgeven van klachten
e.d.
De heer Bosman gaat in principe met het voorstel akkoord, maar verzoekt
het college te overwegen om 's avonds en in de weekenden een antwoord
apparaat in te schakelen, zodat de burgers hun klachten op een band kun
nen inspreken, die later door de secretaris of een ambtenaar wordt afge
luisterd.
De heer Van Loon complimenteert het college met de snelle reactie. Hij
stelt voor de receptionistes bepaalde richtlijnen te geven, zodat zij
weten welke klachten telefonisch kunnen worden opgenomen en welke klach
ten schriftelijk moeten worden ingediend.
De heer Meeuwisse is blij met het voorstel en staat tevens volledig ach
ter de suggestie van de heer Bosman.
De voorzitter verwijst naar de nota waarin staat vermeld dat klachten
bij voorkeur schriftelijk moeten worden ingediend en slechts voor spoed
eisende gevallen telefonisch kunnen worden doorgegeven. Het is weinig
zinvol om in het weekend voor spoedeisende gevallen een antwoordapparaat
te gebruiken, aangezien de band pas op maandagmorgen wordt afgeluisterd.
Bovendien is niet iedereen in staat om persoonlijke gegevens en de aard
van de klacht correct in te spreken.