- 2 - 20Voetqanqersvereniqinq VBV; enquête rapport voetgangers veilig op het trottoir De heer Ars merkt op dat een aantal van de in het rapport genoemde pun ten zijn te vergelijken met situaties binnen de gemeente. Hij stelt der halve voor om te proberen deze punten te gebruiken. De heer Van Loon vraagt speciale aandacht t.a.v. het klein onderhoud aan trottoirs en wegen die door voetgangers worden gebruikt en stelt voor in de ZuidWestHoek te publiceren waar en bij wie klachten over de staat van onderhoud kunnen worden doorgegeven. Wethouder Schuurbiers deelt mee dat de verkeerssituatie m.b.t. de voet gangers met de betreffende dienst is doorgenomen. Hierbij is opgemerkt dat op sommige plaatsen de trottoirs worden gebruikt voor het parkeren van auto's. Het college zal de politie verzoeken hieraan tijdens het surveilleren de nodige aandacht te schenken en te proberen het verkeerd parkeren zoveel mogelijk terug te dringen. Losliggende tegels die op enkele plaatsen zijn aangetroffen zullen zo spoedig mogelijk worden vastgelegd. Tenslotte deelt hij mee dat eventuele klachten altijd op het gemeente huis kunnen worden doorgegeven. De voorzitter voegt eraan toe dat in BenW zal worden besproken of het zinvol is hiervoor een bepaalde persoon aan te wijzen en/of een tele foonnummer beschikbaar te stellen. 23Stichting Samenwerkingsverband Nederland-Polen; orqanistie inzamelings acties voor Polen. De heer Hui-jgens is blij dat er ondanks de vele grote problemen in de wereld mensen zijn die zich blijven inzetten voor Polen, aangezien dat land nog steeds met bijzonder grote problemen heeft te kampen. Het adres van de Stichting zal aan de particulieren die zich binnen de gemeente inzetten voor Polen worden doorgegeven in de hoop dat zij gezamenlijk iets kunnen ondernemen, waardoor ook de gemeente Woensdrecht partici peert in de strijd tegen de problemen in Polen. 24Algemene Nederlandse Vereniging Terreinvoertuiqen; bezwaar contra verbod gebruik terrein voormalige steenfabriek de Vijver. De heer Ars vindt het onbegrijpelijk dat destijds een vergunning is af gegeven voor het rijden met terreinwagens in dit waardevolle gebied. Afgezien van de grote landschappelijke waarde gaat het hier om een his- torisch-geografisch bijzonder belangwekkend fenomeen. Het betreft hier een oude kustlijn, welke dateert uit omstreeks 1800. De laagte tussen Vinkenberg en Korteven betreft een sneeuwsmeltwaterdaldat tijdens de jongste ijstijd is ontstaan en deel uitmaakt van de zogenaamde Westbra bantse Zoom. Hoewel de A.N.V.T. beweert dat het terrein nadat het door hen in gebruik is genomen, mooier is geworden, is dat niet het geval en is het terrein eerder veranderd in een maanlandschap, terwijl ook het bos behoorlijk is aangetast. Er zijn tal van argumenten om deze vergun ning te weigeren, b.v. de milieuvervuiling, overlast voor de omwonenden en geen binding van de vereniging met de gemeente. Bovendien wordt ook illegaal gebruik gemaakt van het terrein, wordt er door het bos gereden en wordt er bij zomersmog gereden. De AWB-fractie vindt het in deze tijd, waarin iedereen bezig is met verbetering van het milieu, onaan vaardbaar een dergelijke vergunning te verlenen. Spreker hoopt dan ook dat deze argumentatie wordt meegenomen bij de behandeling van het be zwaarschrift. De heer Meeuwisse merkt op dat het in het verleden op dit terrein, be staande uit een bosgebied en een leemkuil, een grote troep was. Na geza menlijk overleg van overheid en ANVT is alle troep weggewerkt en is ver gunning verleend om enkele malen per jaar behendigheidswedstrijden te houden. Aangezien ook door Natuur en Landschap geen misbruik is gecon stateerd vraagt spreker zich af waar de klachten vandaan komen. Hoewel de ANVT ook enige overlast bezorgt, blijkt de grootste overlast te wor den veroorzaakt door het illegaal crossen met brommers. Spreker is van mening dat dit geen reden mag zijn om de ANVT van dit particulier ter rein te weren.

Raadsnotulen

Woensdrecht: 1922-1996 | 1991 | | pagina 2