- 23 -
Voorzitter kunt u aangeven:
- of onze informatie juist is, dat de vestigingsmogelijkheden op het
huidige industrieterrein zijn uitgeput;
- hoe uw beleid zal zijn inzake bouwrijpmaken uitbreiding industrieterrein
eerste fase. Denkt u hierbij aan "hapklare brokken" vooraf gereed te
maken of eerst na een vestigingsovereenkomst van een bedrijf;
- of het vestigingsbeleid op dezelfde voet voortgaat.
Vestiging schone, kleinschalige bedrijven;
- welk beleid gevoerd gaat worden ten aanzien van het bouwen van één of
twee bedrijfswoningen op dit terrein;
- tot naar schatting welk jaar, uitgaande van de huidige
vestigingsontwikkelingen, de uitbreiding in eerste fase en de overige
uitbreidingen tot de uiteindelijke gedachte omvang toereikend zullen
zijn.
Het lijkt ons zinvol, gezien de geplande uitbreiding en de daarmee gepaard
gaande toename van het industrieverkeer de aansluiting
Postweg - Huijbergseweg te reconstrueren.
Graag uw reaktie hierop.
Openbare Werken.
Na jaren aandringen van o.a. V.V.D.-fraktie nam de raad - zij het na een
lange lijdensweg - een jaar geleden kennis van het onderhoudsplan wegen
1988-1992.
Na uitvoerige behandeling in zowel C.O.W.R.O. als de raad waren wij t.a.v.
de realisering hoopvol gestemd; nu echter, een jaar later, zijn wij diep
teleurgesteld. De geplande werkzaamheden voor 1988 zijn niet of maar ten
dele gerealiseerd. Bovendien stelt u dat reeds nu - na één
jaar - herschikking van het onderhoudsplan benodigd is.
Voorzitter, dit zijn mooie woorden, maar de V.V.D.-fraktie is de mening
toegedaan dat er niets of nagenoeg niets is gedaan om het onderhoudsplan
te realiseren.
Een jaar nadien lijkt u nerveus te worden en probeert u alsnog het
onderhoudsplan op te pakken. Wij begrijpen hier niets van.
Er was een ambitieus plan dat de volledige instemming had van de raad.
Bovendien had deze raad u in principe de benodigde financiële ruimte
toegezegd
Financiële ruimte die werd gevonden door de te verwachten winst van ca.
1,8 miljoen, na afwikkeling industriegronden, te storten in de reserve
stadsuitleg.
Hieruit zou naar behoefte jaarlijks een bedrag gedoneerd worden t.g.v. het
onderhoudsfonds wegen.
Kortom, u had alle mogelijkheden om het opgestelde onderhoudsplan
ambitieus ter hand te nemen. Nogmaals wij zijn diep teleurgesteld.
Voorzitter het onderhoudsplan wegen binnen de gemeente, is te vergelijken
met het in de broek plassen in een donker pak: men krijgt een warm gevoel
maar niemand ziet er iets van.
Willen wij ook in de toekomst verzekerd blijven van een goed onderhouden
wegen- en rioleringsnet dan is onderhoud volgens een meerjarenplanning van
essentieel belang.
De V.V.D.-fraktie dringt nogmaals met nadruk aan op uitvoering van het
onderhoudsplan wegen en z.s.m. realisering van een
onderhoudsrioleringsplan, ervan uitgaand dat deze beide plannen op elkaar
worden afgestemd. Graag uw reaktie hierop.
Reconstructie van het Zandfort tot een bedrag van 1.365.000,is
gepland voor 1989. Hoe denkt u dat te financieren?
De eerder genoemde winst van 1,8 miljoen, na afwikkeling industriegronden
is nog niet in de begroting verwerkt. Of "leent" u deze 1.365.000,
van de algemene reserve grondbedrijf?