- 23 - Voorzitter kunt u aangeven: - of onze informatie juist is, dat de vestigingsmogelijkheden op het huidige industrieterrein zijn uitgeput; - hoe uw beleid zal zijn inzake bouwrijpmaken uitbreiding industrieterrein eerste fase. Denkt u hierbij aan "hapklare brokken" vooraf gereed te maken of eerst na een vestigingsovereenkomst van een bedrijf; - of het vestigingsbeleid op dezelfde voet voortgaat. Vestiging schone, kleinschalige bedrijven; - welk beleid gevoerd gaat worden ten aanzien van het bouwen van één of twee bedrijfswoningen op dit terrein; - tot naar schatting welk jaar, uitgaande van de huidige vestigingsontwikkelingen, de uitbreiding in eerste fase en de overige uitbreidingen tot de uiteindelijke gedachte omvang toereikend zullen zijn. Het lijkt ons zinvol, gezien de geplande uitbreiding en de daarmee gepaard gaande toename van het industrieverkeer de aansluiting Postweg - Huijbergseweg te reconstrueren. Graag uw reaktie hierop. Openbare Werken. Na jaren aandringen van o.a. V.V.D.-fraktie nam de raad - zij het na een lange lijdensweg - een jaar geleden kennis van het onderhoudsplan wegen 1988-1992. Na uitvoerige behandeling in zowel C.O.W.R.O. als de raad waren wij t.a.v. de realisering hoopvol gestemd; nu echter, een jaar later, zijn wij diep teleurgesteld. De geplande werkzaamheden voor 1988 zijn niet of maar ten dele gerealiseerd. Bovendien stelt u dat reeds nu - na één jaar - herschikking van het onderhoudsplan benodigd is. Voorzitter, dit zijn mooie woorden, maar de V.V.D.-fraktie is de mening toegedaan dat er niets of nagenoeg niets is gedaan om het onderhoudsplan te realiseren. Een jaar nadien lijkt u nerveus te worden en probeert u alsnog het onderhoudsplan op te pakken. Wij begrijpen hier niets van. Er was een ambitieus plan dat de volledige instemming had van de raad. Bovendien had deze raad u in principe de benodigde financiële ruimte toegezegd Financiële ruimte die werd gevonden door de te verwachten winst van ca. 1,8 miljoen, na afwikkeling industriegronden, te storten in de reserve stadsuitleg. Hieruit zou naar behoefte jaarlijks een bedrag gedoneerd worden t.g.v. het onderhoudsfonds wegen. Kortom, u had alle mogelijkheden om het opgestelde onderhoudsplan ambitieus ter hand te nemen. Nogmaals wij zijn diep teleurgesteld. Voorzitter het onderhoudsplan wegen binnen de gemeente, is te vergelijken met het in de broek plassen in een donker pak: men krijgt een warm gevoel maar niemand ziet er iets van. Willen wij ook in de toekomst verzekerd blijven van een goed onderhouden wegen- en rioleringsnet dan is onderhoud volgens een meerjarenplanning van essentieel belang. De V.V.D.-fraktie dringt nogmaals met nadruk aan op uitvoering van het onderhoudsplan wegen en z.s.m. realisering van een onderhoudsrioleringsplan, ervan uitgaand dat deze beide plannen op elkaar worden afgestemd. Graag uw reaktie hierop. Reconstructie van het Zandfort tot een bedrag van 1.365.000,is gepland voor 1989. Hoe denkt u dat te financieren? De eerder genoemde winst van 1,8 miljoen, na afwikkeling industriegronden is nog niet in de begroting verwerkt. Of "leent" u deze 1.365.000, van de algemene reserve grondbedrijf?

Raadsnotulen

Woensdrecht: 1922-1996 | 1988 | | pagina 98