-13- Allereerst op de vragen van de C.D.A.-fractie Op de voorpagina van de antwoorden van B&W staat abusievelijk wethouder i.p.v. wethouders 3. Met betrekking tot de datum moeten B&W een slag om de arm houden. Het is bekend dat het bestemmingsplan niet is afgewerkt, zoals een jaar geleden werd aangekondigd. Als gevolg van de nieuwe organisatie moeten we opnieuw op een rij zetten wat er precies per bestemmingsplan moet gebeuren. Deze gegevens moeten daarna in een tijdschema geplaatst worden om vervolgens te bepalen welke prioriteit het bestemmingsplan bedrijventerrein heeft. Met de voorbereiding wordt in 1989 begonnen, maar het college kan niet beloven dat in 1989 al met de procedure begonnen kan worden. 5. Ook naar aanleiding van vragen van andere fracties deelt spreker mede, dat het gebruikelijk is dat het college met een voorstel komt en dat de raad beslist. Wanneer het advies komt is nog niet bekend. De mogelijkheden moeten eerst op een rij worden gezet. Een schijnbaar voor de hand liggende bestemming: woningbouw, is zeer onwaarschijnlijk, gezien de thans gevoerde discussie met de provincie. Het college is van mening dat hier geen prioriteit aan gegeven hoeft te worden. 6. Een meerjarenplanning blijft gehandhaafd, maar moet nog worden bijgesteld. 7+9. Het college heeft toegezegd "ernaar te streven" om het uitvoeringsplan voor Zandfort in maart 1989 gereed te hebben. Wat de Wouwbaan betreft moet een en ander op een rij gezet worden. Of het plan in 1989 gereed zal zijn is afhankelijk van het uitvoeringsschema, dat nader zal worden gegroepeerd en in COWRO besproken. 10. Het door het CDA genoemde bedrag stond op het overzicht van het verloop van fondsen, onder B wegen 1988, alternatief 1. Het is niet juist dit bedrag in verband te brengen met het Zandfort. Uit het door ons verstrekte onderhoudsschema wegen 1988 blijkt dat als voor de dure methode gekozen wordt, de kosten 2 x 685.425,bedragen, dat is bijna een miljoen meer dan het bedrag dat in geval van alleen herstraten benodigd is. 12. Allereerst moet een duidelijk overzicht worden gemaakt van de interne gegevens om daarna te bekijken welke rioleringen nader onderzocht moeten worden. Een extern bureau moet vervolgens een plan opstellen en het college hoopt dat dit plan in 1989 zal worden gepresenteerd. Personeelstekort heeft het collge in de onmogelijkheid gesteld om de gegevens in 1988 bij elkaar te halen. 14. Volgende week komt in COWRO een voorstel betreffende proefstroken voor het uitlaten van honden. 18. B&W onderkennen dat er maatregelen moeten worden overwogen. Welke maatregelen dat zijn, zal uit een nadere studie moeten blijken. 19. NOVEM is de nieuwe benaming van NEOM. Het rapport is al enkele maanden binnen en de gegevens worden nu uitgewerkt, omdat zo niemand iets aan het rapport heeft. 20. Het is zinvol om in COWEL over deze uitgebreide materie opening van zaken te geven. 21. Wethouder Wils antwoordt dat de besprekingen tussen NWS en R.W.S. zijn mislukt. Op verzoek van Het Spanjooltje zal spreker de gemeente Reimerswaal verzoeken middels enkele eenvoudige ontheffingen de zoetwatervisgelegenheid voldoende bereikbaar te maken. De voorzitter vervolgt: 23. De oorzaken van de hier vermelde verhogingen zullen door de voorzitter van COFIBO in die commissie worden uiteengezet. 43. Er wordt aan herinnerd dat de raad zelf die koppeling heeft gelegd en alleen accoord ging met 1% belastingverhoging als ook 1% subsidieverhoging zou worden gegeven. De intrinsieke redenen zijn de door het C.D.A. vermelde inflatie en stijging energiekosten. 84. Het college is het met de C.D.A. opvatting eens dat overwerk tot een minimum moet worden beperkt.

Raadsnotulen

Woensdrecht: 1922-1996 | 1988 | | pagina 126