- 12 -
48. Het college belooft voortaan binnen twee weken na ontvangst van een brief
een ontvangstbevestiging met globale aanduiding van de
afhandelingsprocedure te zenden. Gezien het verleden hebben wij hierin
weinig vertrouwen. Wij zullen het college dan ook met argusogen volgen in
dezen.
A.B.
52. De algemene opmerking van het college dat er in de "ouverture" van de
algemene beschouwingen AB beledigende termen zijn gebezigd begrijpen wij
niet. Op een gespierde doch correcte wijze wordt kritiek op het college
gespuid, die in veel gevallen onze instemming heeft.
55. De WVP onderschrijft de mening van het AB dat de Dorpsstraat in zijn geheel
dringend dient te worden herstraat incl. de trottoirs, mede gezien het
toenemende inwonertal van het kerkdorp Woensdrecht.
63. De WVP is het eens met de stelling van AB dat na de gunning alle
uitgebrachte offertes ter inzage aan de raad moeten worden aangeboden. Dit
betekent dus niet alleen een overzicht van aannemers aan wie werk gegund
is, zoals het college in haar antwoord stelt.
77. N.a.v. recente krantepublicaties over mogelijke invoering van een BBA
busverbinding naar het kerkdorp Woensdrecht in 1990 vragen wij het college
alles in het werk te stellen hierover zekerheid te krijgen en zo mogelijk
deze verbinding reeds eerder te realiseren.
V.V.D.
100. Uit stukken, ter inzage bij de secretaris van de WVP, blijkt dat het
bedoelde bedrijf bij de gemeente als constructiebedrijf bekend is gezien de
adressering en tevens dat dit bedrijf ook is opgenomen in de statistiek.
Verder leert een blik in de Gouden Gids dat dit bedrijf op blz. 87 onder de
rubriek constructiewerken voorkomt. De WVP vindt het verweer van het
college in deze zaak zeer zwak en zelfs beschamend.
109. Wij vinden het tekenend dat de WD eerder met cijfers betreffende het
gasverbruik in het zwembad komt dan het college. Wij verwachten dan ook dat
het college ons nu per omgaande informeert.
Verder onze vraag: op welke datum heeft het college het NOVEM-rapport
ontvangen?
113. De WD stelt dat COWEL niet aan de verwachtingen voldoet. Dit kan ook niet
anders. De WVP is hierin niet vertegenwoordigd, heeft deze commissie reeds
in de beginfase de rug toegekeerd als zijnde de minst interessante en vond
deelneming zonde van de tijd. Wij stemmen dan ook in met het voorstel tot
opheffing.
115+ Minima-beleid. Met alle respect voor de goede bedoelingen van de PvdA en
3 9 WD vindt WVP dat de gevraagde maatregelen, zo deze al aanvaard zullen
PvdA worden door belanghebbenden, moeilijk uitvoerbaar zijn. Hij verzoekt
partijen met een vertegenwoordiger in het parlement aan te dringen op
spoedige bijstelling van alle uitkeringen omdat dit dringend noodzakelijk
is. Dit is de meest reële oplossing van het probleem.
In het algemeen merkt spreker op dat het is opgevallen dat het college bij
de beantwoording in veel gevallen niet duidelijk en concreet is geweest.
Termen "binnen enkele maanden, binnen afzienbare tijd, wordt naar
gestreefd, wij beraden ons" komen op het conto van de wethouder openbare
werken, die zich tevens het leeuwendeel van de kritiek dient aan te
trekken. Naar de mening van zijn fraktie heeft de wethouder zich verkeken
op de tijd en energie die deze funktie van hem eist. Hij hoopt dat de
wethouder voortaan niet meer zal weigeren te antwoorden op wezenlijke
vragen, er hoeft dan ook niet meer gesproken te worden over minachting van
de raad.
De voorzitter dankt de raadsleden voor de beantwoording van de vragen en de
aansluiting op de nummering en schorst de vergadering.
De voorzitter heropent de vergadering en gaat over tot beantwoording van de
verschillende opmerkingen aan de hand van de nummergewijze reactie van het
college van burgemeester en wethouders op de Algemene Beschouwingen.